Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VOIP abonnement van je provider in het buitenland gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Rik72
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-04-2014
Hi,

ik wil graag mijn laptop in het buitenland gebruiken met softphone software en wifi. Ik heb natuurlijk al een VOIP abonnement bij telfort en vroeg me af of ik hiervoor een programma als SJphone kon gebruiken.

Natuurlijk heb ik eea al geprobeerd, anders zou ik hier niet zijn met deze vraag:

Heeft iemand hier ervaring met bellen vanuit het buitenland met VOIP software al of niet gebruikmakend van een bestaand VOIP abonnement?

Andere softphone clients mogen wat mij betreft ook worden gebruikt, maakt me niet uit zolang ik er maar geen licensies of extra abonnementen voor hoef te betalen e.d.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Vergeet niet dat dataverkeer over het algemeen SCHREEUWEND duur is in het buitenland. Als ik kijk naar mijn voipbuster dan kost me dat 128Kbit/s dus dat betekend 15KB/s ongeveer dus 900KB/minuut. Dit kost je bij Telfort 5,95 euro/MB dus ook ruwweg per minuut !!! Ik zou dus gewoon lekker met je telefoon bellen want dat kost ongeveer 10% van bellen via VOIP ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Uit de startpost is mij niet duidelijk of je via een GSM telefoon of via een laptop/PC wil gaan bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 27-06-2009 16:43 ]

Verwijderd

Hij gaat volgens mij WIFI gebruiken ;)

Maar buiten dat, Telfort staat alleen registraties vanaf haar eigen netwerk toe (telfort DSL), dus voor het buitenland kan je misschien beter even zoeken naar een voipbuster account oid.

• Rik72
Dataverkeer duur?

Je betaalt bij dat resort waar ik heenga gewoon een paar euro voor 3 kwartier ofzo; bij hotels ligt dat misschien wat anders.

@ITsMatthijs: als dat zo is, dan zal het wel niet gaan werken. Toch maar voipbuster dan maar?

Bedankt voor jullie reacties iig.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Er zijn providers die wel vanaf veel ip addressen sip registraties accepteren buiten het eigen netwerk.

• Rik72
Hmmm, net voipbuster geprobeerd; lijkt gratis te zijn voor het bellen naar vaste lijnen in Nederland!

cool! 8)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
Rik72 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:27:
Hmmm, net voipbuster geprobeerd; lijkt gratis te zijn voor het bellen naar vaste lijnen in Nederland!

cool! 8)
Dat klopt gedeelte voor meer informatie zou ik het grote voipbuster topic even lezen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1