Beste Tweakers,
Ik heb op school een blok les gehad met micro controllers en ik vond het best wel leuk nu wil ik graag thuis verder gaan met micro controllers en printplaatjes.
ik heb nu spullen nodig om op te starten kunnen jullie me hierbij helpen?
De lessen op school gingen met een pic16F877A en een easypic5, ik heb dus al enige kennis om zo'n chip te programmeren (duh ik volgt een Ti opleiding
) echter ik werkt thuis op Linux dus een easypic5 en een PIC zijn dan niet zo handig.(drivers en andere blablabla)
Wat heb ik al gedaan?
Hebben jullie nog tips om mee makkelijk op weg te helpen, ze zijn welkom!
Ik hoop dat jullie genoeg info hebben om mij te helpen als ik iets ben vergeten zeg het, ik zal er vast niet over nagedacht hebben!
Bij voorbaat dank!
Ik heb op school een blok les gehad met micro controllers en ik vond het best wel leuk nu wil ik graag thuis verder gaan met micro controllers en printplaatjes.
ik heb nu spullen nodig om op te starten kunnen jullie me hierbij helpen?
De lessen op school gingen met een pic16F877A en een easypic5, ik heb dus al enige kennis om zo'n chip te programmeren (duh ik volgt een Ti opleiding
Wat heb ik al gedaan?
- GOT doorzocht al aardig wat algemene antwoorden opgeleverd echter ik werk met Linux en daarop kon ik weinig vinden.
- Google aan het werk gezet
- Ik wil met Atmel AVR gaan werken vanwege de support daarvoor in GCC en dus Linux
- Weerstanden, condensatoren en overige zijn uitgezocht
(mijn vader kan me daar desnoods bij helpen met het verder uitzoeken)
- AVR's uitgekozen waarmee ik aan de gang ga.
- Ik ben van plan om in het begin schakelingen te maken op een breadboard echter hoe moet ik het geheel gaan voeden? Ik dacht zelf aan een instelbare labvoeding is dit een goed idee of overkill?
- Een programer. De AVR's moeten ook worden geprogrameerd.
Ik vond bijvoorbeeld een AVR dragon voor 60 euro maar ook een lpt of RS323 programmer voor 12 euro wat is slim om mee te beginnen?
- Ik wil misschien in de toekomst schakelingen ontwerpen ik heb gezocht en kwam uit op gEDA, is dat wat of zijn er betere makkelijkere EDA's?(voor Linux)
- JTAG of ISP programmer? Welke van de twee en waarom? ik kom er maar niet achter welke van de twee voor mij beter zou uitkomen.....
Hebben jullie nog tips om mee makkelijk op weg te helpen, ze zijn welkom!
Ik hoop dat jullie genoeg info hebben om mij te helpen als ik iets ben vergeten zeg het, ik zal er vast niet over nagedacht hebben!
Bij voorbaat dank!