Ik heb al mijn media (muziek foto's en films) op een NAS staan, een packard bell netstore 3500. Aangezien de laatste tijd het lang duurt voordat iTunes een muziek bestand kan afspelen van de harde schijf (hij doet er soms tot 10 seconden over voor een mp3 van 4mb), dacht ik dat de HD misschien gedefragmenteerd geraakt is (wat best zou kunnen , schijf is al 2 jaar gebruikt, zonder ooit eens op te kuisen). Echter, wanneer ik de harde schijf via USB aan de pc hang om te defragmenteren, sllot de pc na 10% analyseren zonder reden af. Opnieuw opgestart en te proberen defragmenteren, zorgde weer dat de pc afsloot, maar dit keer met een BSOD tot gevolg. Op de forums van pacakard bell zijn de topics die ik gevonden had nogal verouderd, en dus dacht ik dat ik hier meer succes zou hebben voor een antwoord. Mijn vraag is dus of ik de HD nog kan defragmenteren, of dat hij eerder klaar is voor de schroothoop? De HD heeft wel nog geen specifieke ouderdoms verschijnselen getoond (zoals tikken HD of iets dergelijks).
Wat is de informatie die op het blauwe scherm staat? Staat er in het logboek van Windows nog wat?
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
informatie kan ik niet aflezen, pc start meteen opnieuw op. In het logboek vind ik geen bijzondere gebeurtenissen rond het tijdstip dat de pc crasht.
. Ik heb de HD aan 2 verschillende pc's gesloten, beiden met hetzelfde resultaat.
[ Voor 20% gewijzigd door ieperlingetje op 27-06-2009 14:33 ]
bij systeem eigenschappen kan je bij opstart en herstelinstellingen op intstellingen klikke en dan krijg je scherm daar kan je kieze dat hij niet automatisch opnieuw opstart dan kan je de volgende keer de foutcode goed bekijken opschrijven enz
How are you doing?
Je kunt het automatisch opnieuw opstarten bij een blauw scherm uitschakelen, even googlen moet wel opleveren hoe precies.
Met die foutcode kan je dan weer op zoek naar de preciezere oorzaak van het probleem.
Je zou voordat je gaat defragmenteren eens HD Tune er overheen kunnen halen en scannen op bad sectors.
Met die foutcode kan je dan weer op zoek naar de preciezere oorzaak van het probleem.
Je zou voordat je gaat defragmenteren eens HD Tune er overheen kunnen halen en scannen op bad sectors.
Probeer eens met een ander programma te defragmenteren, zoals Defraggler, UltraDefrag, JkDefrag, enz.
Als je de BSOD code weet (lees post hierboven), dan is dit topic zeker handig.
Als je de BSOD code weet (lees post hierboven), dan is dit topic zeker handig.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
omschrijvende melding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
bestandsnaam: Fastfat.sys
STOP foutcode: 0x00000050
De fout zit hem dus in Fastfat.sys
Op internet zijn de oplossingen nogal verschillend: de één heeft last van een beschadigd bestand, bij een ander is het opgelost door te defragmenteren
, en bij nog iemand ligt het dan weer aan het feit dat er stof in het RAM geheugen zit.
Nu is de HD is geformatteerd in fat32 (320GB), omdat je hem anders niet in je NAS kan gebruiken. Windows ondersteunt maximaal 32GB in FAT32. Heeft hetdaarmee te maken?
bestandsnaam: Fastfat.sys
STOP foutcode: 0x00000050
De fout zit hem dus in Fastfat.sys
Op internet zijn de oplossingen nogal verschillend: de één heeft last van een beschadigd bestand, bij een ander is het opgelost door te defragmenteren
Nu is de HD is geformatteerd in fat32 (320GB), omdat je hem anders niet in je NAS kan gebruiken. Windows ondersteunt maximaal 32GB in FAT32. Heeft hetdaarmee te maken?
[ Voor 9% gewijzigd door ieperlingetje op 27-06-2009 15:06 ]
Dit is uit een andere forum:
"Als ik alles op fabrieksinstellingen zet in de BIOS, staat dan wel dat cache
en schaduwkopieën maken uit?
Niet dat ik weet wat dat betekent maar op het BSOD scherm staat dat dat uit
moet staan.
Ik heb nu ook schrijfcache op de schijf uitgeschakeld (ook om te proberen).
R.J. "
Dus ik zou de cache van de usb eens uitzetten of aanzetten, ligt eraan waar je hem nu op hebt staan.
Rechtsonder zie je je usb apparaten, maak dit open, eigenschappen, daar kun je de cache aanzetten of uitzetten(kan op snel verwijderen heten, dus dit aanzetten of uitzetten).
Laat eens hd-tune over de schijf lopen met oppervlakte kontrolle.
"Als ik alles op fabrieksinstellingen zet in de BIOS, staat dan wel dat cache
en schaduwkopieën maken uit?
Niet dat ik weet wat dat betekent maar op het BSOD scherm staat dat dat uit
moet staan.
Ik heb nu ook schrijfcache op de schijf uitgeschakeld (ook om te proberen).
R.J. "
Dus ik zou de cache van de usb eens uitzetten of aanzetten, ligt eraan waar je hem nu op hebt staan.
Rechtsonder zie je je usb apparaten, maak dit open, eigenschappen, daar kun je de cache aanzetten of uitzetten(kan op snel verwijderen heten, dus dit aanzetten of uitzetten).
Laat eens hd-tune over de schijf lopen met oppervlakte kontrolle.
Hd-tune kon geen fouten vinden, en andere programma's om te defragmenteren geven ook een blue screen met dezelfde melding. Waarschijnlijk omdat ze gebruik maken van dezelfde tools als het standaard defragmenteer programma in windows?
Pagina: 1