Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Nieuwe partitie maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb in mijn laptop een harde schijf van 250gb zitten en ik wil een nieuwe partitie maken.
De nieuwe partitie zou 30Gb moeten zijn, wat normaal geen probleem kan zijn aangezien ik nog meer dan 50 gb vrij heb.

Als ik nu een partitie wil maken en dus eerst het volume verkleint, dan kan ik dit maar maximum verkleinen tot 91mb. Er staat wel een melding bij:
" Hoeveelheid beschikbare ruimte voor verkleinen kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld"

Weet iemand hoe ik dit kan afzetten, zodat ik het volume wel voldoende kan verkleinen?

mvg

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat 'probleem' heb ik ook ondervonden op mijn laptop :P Ik denk dat de enige oplossing ervoor is om een (echt) partitioneerprogramma te gebruiken, zoals Partition Magic of Acronis Disk Director, die zal het waarschijnlijk wel kunnen.

Ik ben het as we speak met Acronis Disk Director aan het proberen en lijkt erop dat dat wel gaat werken :)

edit:
Bij mij heeft het in ieder geval gewerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 27-06-2009 14:31 ]

The devil is in the details.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:48:
Er staat wel een melding bij:
" Hoeveelheid beschikbare ruimte voor verkleinen kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld"

Weet iemand hoe ik dit kan afzetten, zodat ik het volume wel voldoende kan verkleinen?
Dat zijn de Herstelpunten (shadow copies) bijvoorbeeld.
Je kan de maximale hoeveelheid data met de commandline tool vssadmin beinvloeden.

vssadmin list shadowstorage
laat je zien hoeveel data er geclaimed wordt en wat de maximum nu is.
vssadmin Resize ShadowStorage
levert je info over het wijzigen op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 21:57
Als je heel netjes je 1ste partitie defragmenteerd zodat alles aan het begin staat, kun je vanaf het eind ook een groter stuk afsnoepen.
Anders raad ik je EASEUS Partition Master Home Edition aan. Werkt bij mij onder XP namelijk geweldig.
Ik heb mijn hele C partitie van plaats 0-15 gb naar 15-30 gb kunnen verplaatsen. ook krimpen van partities gaat zeer overzichtelijk en het is grateloos ;)

TS, al iets gevonden dat werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Barleone op 30-06-2009 20:27 . Reden: typo ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?