Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XS4All] Traag openen van paginas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes !

Ik heb een heel vaag probleem.
De laatste tijd is mijn internet (xs4all) echt enorm traag.... hij moet altijd heel lang laden voordat hij een site opent, maar als hij er eenmaal is, dan is hij gewoon snel...ook downloaden gaat gewoon op volle snelheid nog.
Wat is nou het geval... als ik in command scherm ; tracert www.google.nl bijvoorbeeld invoer.. dan gaat hij die site pingen... nu staat er dus dat de eerste ping van mijn computer naar mijn modem 199ms duurt, en als hij daar eenmaal voorbij is, pingt hij de site gewoon met 15ms zoals het hoort.
Dus hoe kan dat dat het pingen naar mijn modem zo lang duurt ? Ik dacht dat het misschien een kabelbreuk was ofzo, maar andere computers hebben het ook, en wireless heeft het ook. Nou heb ik mijn modem al enkele keren ge-reset, maar zonder resultaat.
Heeft iemand enig idee, want bij de klantenservice van XS4ALL konden ze mij ook al geen oplossing bieden.
Thanks!
Greets,

Adnan

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is je DNS server niet gewoon rot? Probeer nslookup <een domein dat je niet recent bezocht hebt> (bijv. pda.tweakers.net, gokje) Gaat dat snel of duurt dat 2 sec.

En wat als je je router pingt i.p.v. tracert en daarna direct google?

Alle switches en routers al een keer gereset?

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 27-06-2009 13:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Klinkt als een probleem met DNS. Je zou twee dingen kunnen doen:

- Probeer het IP adres van bijvoorbeeld Google eens te pingen. Gaat het dan wel meteen snel? Bijvoorbeeld 74.125.127.100
- Stel eens de OpenDNS servers in op je computer, en kijk of dat het probleem verhelpt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het ip ping, dan gaat hij ook langzaam ! boven de 100 ms! Ik zal eens even dat OpenDNS proberen ! thanks

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een account bij openDNS, maar ik snap niet echt wat er nou gebeurt dan :D

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je hoeft geen account te nemen, je moet gewoon de DNS-servers van OpenDNS instellen, heb je dat gedaan?

Rail Away!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:23:
Als ik het ip ping, dan gaat hij ook langzaam ! boven de 100 ms! Ik zal eens even dat OpenDNS proberen ! thanks
Dus als je het IP-adres van je router/modem (192.168.1.1?) pingt gaat het al langzaam en dus boven de 100ms? Dan heb je intern een probleem.

En de rest van mijn vragen?

edit:
Oh het zal wel een antwoord op de Thralas geweest zijn 8)7
Wat OpenDNS betreft, je hoeft alleen hun dns servers te gebruiken:
The straight dope

Our nameservers are 208.67.222.222 and 208.67.220.220.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 27-06-2009 14:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:23:
open dns proberen of een dns invullen van bijvoorbeeld KPN zakelijk
Primaire DNS server: 194.151.228.18
Alternatieve DNS server: 194.151.228.34

probeer eens in CMD
ipconfig/flushdns

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd

Topicstarter
@ Sjaak als ik mijn ip ping, dan zit ik gewoon < 1ms
en als ik ping www.google.nl dan zit ik ook gewoon onder de 20ms maar als ik ping 74.125.127.100 (ip adres van google) dan zit ik op 120 ms

Ik ga het nu even proberen met de DNS van KPN... kijken of ik dezelfde resultaten krijg....

EDIT: met de ingestelde DNS van zowel die van KPN en van OPENDNS krijg ik dezelfde resultaten als hierboven.
Of moet ik eerst mijn PC restarten voordat die DNS instellingen effect hebben ?nee toch

en als ik nslookup met een site doe die ik niet onlangs bezocht heb, krijg ik gewoon meteen stats te zien, dus dat duurt niet lang...

@mexel DNS omzettingscache is leeggemaakt

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ???? :(

• Room42
  • Niet online
Dan zal het wel geen DNS probleem zijn. Wat voor router heb je? Heeft z'n webinterface een mogelijkheid om te pingen? Test het vanaf daar eens?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm als ik bijvoorbeeld in mijn router: Check connectivity to internet doe krijg ik :

Test Results groen
DSL groen
ATM groen
PPP groen
Internet rood
Disabled/Not OKConnectivity to Gateway (195.190.250.216)

Verder kan ik niet echt iets testen in mijn router settings

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe kan het nou aan DNS liggen als pingen naar IP"s langzamer gaat?

Ik zou zeggen herstart je modem eens een keertje.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Aan die resultaten hebben we natuurlijk helemaal niets. Waarom niet? Je geeft geen enkele informatie over je setup. Wat voor modem/router/evt. switches heb je?

Zonder dat wij weten hoe je netwerk eruit ziet, compleet met IP adressen e.d. is er niets anders dan vage adviezen te geven.

Dit is GoT, hier verwachten we dat je zelf moeite doet, en zeer belangrijk: uit jezelf zoveel mogelijk informatie geeft. Het is hier geen helpdesk waar we eerst 20 vragen gaan stellen om uit te vinden wat jouw probleem is.

Verder, een titel als [internet probleem] zegt natuurlijk helemaal niets. Zet in je titel in tags bijvoorbeeld je provider [XS4ALL] met daarachter een korte bondige omschrijving.
Pagina: 1