Hoe linken naar een andere website en form waardes meegeven*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Joomla in gebruik. Nu heb ik een artikel aangemaakt op de voorpagina waarin wordt verwezen naar de website watverwachtje.nl (zie www.michelentanja.com) Daar moeten mijn bezoekers een code invoeren om op onze pagina uit te komen.

Is er geen manier om deze code voor in te vullen voor mijn bezoeker? (bijvoorbeeld d.m.v. javascript)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt een formulier maken dat jouw code als hidden attribuut heeft, en dan met een druk op de knop dat veld POST-en naar de site waar je naar wil linken. Bijvoorbeeld.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gelukkig is de site een beetje brak gebouwd. Ze accepteren zowel POST als GET parameters. Je kan dus gewoon verwijzen naar http://www.watverwachtje.nl/overzicht.php?txtCode=VEN0184 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien heeft het wel een reden dat je via dat formulier gestuurd wordt? Dit trucje hoeft niet per se gewaardeerd te worden.

Overigens werkt die directe link niet, want dan krijg je een paar mooie notices over niet bestaande variabelen, welke blijkbaar in je sessie opgeslagen moeten zijn. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De directe link werkt inderdaad niet. Ik zou overigens niet weten waarom mensen niet rechtstreeks op de pagina zouden moeten komen als ik dat wil. Ik ga er van uit de code er voor is bedoeld zodat mensen niet eindeloos hoeven te zoeken naar de personen voor wie zij een verwachting willen invullen.
Ik zal mij moeten verdiepen in zo'n POST formulier, tenzij iemand mij een eindje op weg kan helpen..

Ik heb al iets in onderstaande trent geprobeerd, maar nu wil ik nog dat de boel automatisch gesubmit wordt.
<FORM ACTION="http://www.watverwachtje.nl/index.php" METHOD="POST">

<INPUT TYPE="hidden" NAME="txtCode" VALUE="VEN0184">
<input type="submit" />

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:08:
Ik zou overigens niet weten waarom mensen niet rechtstreeks op de pagina zouden moeten komen als ik dat wil.
Dat is niet aan jou om te bepalen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:00

BCC

Je kan de gebruiker via javascript natuurlijk alvast een GET laten doen, zodat hij een sessie heeft. Of de site alvast in een hidden iframe inladen

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 29-06-2009 07:42 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

mithras schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:29:
Gelukkig is de site een beetje brak gebouwd. Ze accepteren zowel POST als GET parameters. Je kan dus gewoon verwijzen naar http://www.watverwachtje.nl/overzicht.php?txtCode=VEN0184 :)
Dan is ie niet brak gebouwd want het kost met php meer werk om het met POST én GET te doen. Maar zoals al gezegd is zet je code in een hidden form.
Voutloos schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:17:
Overigens werkt die directe link niet, want dan krijg je een paar mooie notices over niet bestaande variabelen, welke blijkbaar in je sessie opgeslagen moeten zijn. ;)
Nee ze hebben de site waarschijnlijk gemaakt met Dreamweaver. En gebruiken ze de insert codes daarvan. (Dus in een hidden field indentificatie plaatsen..)

En waarom kopieer je het form op hun homepage niet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<form action="http://www.watverwachtje.nl/index.php" id="frmGo" name="frmGo" method="post"> 
      <table width="100%"> 
        <tr> 
          <td align="right" width="50%">

<!-- Hieronder bij value je code neerzetten! -->

<input name="txtCode" type="hidden" id="txtCode"  value="VEN0184"/>

</td> 
          <td align="left" width="50%"><input name="btnGo" type="submit" id="btnGo" value="Naar de poll" /></td> 
        </tr> 
        </table> 
    </form>

Ik heb hem even gekopieerd en gewijzigd je hoeft nu alleen nog maar de txtCode aan te passen daarna zou hij gewoon moeten werken. Succes!

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Trucker Her schreef op maandag 29 juni 2009 @ 08:01:
Dan is ie niet brak gebouwd want het kost met php meer werk om het met POST én GET te doen. Maar zoals al gezegd is zet je code in een hidden form.
Nee, $_REQUEST doet dat voor je, dus het is niet meer moeite. Wel meer controle nodig volgens de mensen van PHP:
Note: The variables in $_REQUEST are provided to the script via the GET, POST, and COOKIE input mechanisms and therefore could be modified by the remote user and cannot be trusted. The presence and order of variables listed in this array is defined according to the PHP variables_order configuration directive.
Alsof je user de POST, GET en cookies apart niet zou kunnen bewerken, maar goed.
Nee ze hebben de site waarschijnlijk gemaakt met Dreamweaver. En gebruiken ze de insert codes daarvan. (Dus in een hidden field indentificatie plaatsen..)
Dat gebruiken ze níet, het lijkt inderdaad op een sessievariabele die niet wordt geset.
En waarom kopieer je het form op hun homepage niet?
Dat werkt dan weer wel ja :)

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 29-06-2009 09:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tips.Ga vanavond even aan de slag er mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:09:
Alsof je user de POST, GET en cookies apart niet zou kunnen bewerken, maar goed.
Hoewel ze inderdaad alledrie triviaal te bewerken zijn, is het gebruik van $_REQUEST wél onveiliger. Bijvoorbeeld het laten aanroepen van een niet idempotente actie via GET.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Laat het maar weten ;)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de code ingevoegd. Moest nog even zorgen dat de php files met PHP5 geparst worden omdat ik anders sourcerer niet kon gebruiken om code in Joomla articles te integreren.
Ik heb alleen de alt tekst nog niet helemaal aan de praat. Dit wil ik nog wel graag omdat bij gebrek aan een mouseover niet echt duidelijk wordt dat er button getoond wordt waarop mensen kunnen drukken (zonder dat gelijk in de tekst zelf te moeten zetten)
{source}
<form action="http://www.watverwachtje.nl/index.php" id="frmGo" name="frmGo" method="post">
<!-- Hieronder bij value je code neerzetten! -->
<input name="txtCode" type="hidden" id="txtCode" value="VEN0184"/>
<input name="btnGo" type="submit" id="btnGo" value="Stem dan nu"/>
</form>
{/source}

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 21:10 ]

Pagina: 1