Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media Center met twee schermen

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,
momenteel heb ik in de huiskamer een HTPC staan, met hierop Media Portal geïnstalleerd. Deze is aangesloten op een 42" LCD TV. Deze tv is niet een van de snelste met opstarten. Daarnaast vreet deze energie wanneer hij aanstaat. Op zich niet heel erg, zolang hij maar gebruikt wordt, en niet nutteloos aanstaat zonder dat ernaar gekeken wordt.
Om de gebruikersvriendelijkheid te bevorderen, wil ik een tweede beeldscherm aansluiten. Op dit tweede beeldscherm wil ik de controle hebben over wat er op de TV wordt afgespeeld aan films. Voor het afspelen van muziek wil ik niet de tv aan te hoeven zetten. Dit versnelt het afspeelproces aanzienlijk, en kost minder energie. Daarnaast wil ik in één schermoverzicht de keuze hebben om door te klikken naar email, filenieuws, het laatste NOS journaal, het weer etc. Dit wil ik doen door een touchscreen te gaan gebruiken, zodat een muis overbodig zal zijn.
Nu de grote vraag: bestaat er al een dergelijk programma? Media Portal wil niet lekker in dual screen modus werken, evenals Windows Media Center. Gewoon Windows gebruiken is ook niet fijn, aangezien dan meerde programma's gebruikt moeten worden, en met schermen gesleept moet worden. Ik wil dat hij gewoon altijd de films fullscreen op de tv output, en de rest in één eenvoudig overzicht te zien is. Heeft iemand een suggestie?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Met de Windows toets kun je jouw muispijl weer vrij maken van MCE maar zodra je iets Alt-Tabbed of op MCE klikt zit je muis er weer in en moet je weer de windows toets doen om 'm vrij te krijgen. Verder kan ik je niet helpen want ik had min of meer hetzelfde idee maar 2 of meer dingen tegelijk via meerdere schermen werkte gewoon niet. Op een gegeven moment MCE willekeurige programmas op te nemen en kon het niet meer starten op de afstandsbediening. Ik heb nu een PC strikt als HT en een laptop erbij en alle media vanaf een NAS schijf. Works like a charm.

Edit: touchscreens voor een HTPC kan wel maar imo gaat het al mank bij de "dual screen" plannen, vooral omdat je een specifieke functie wil splitsen naar een ander scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 27-06-2009 11:46 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt voor de opmerkingen. Het gebruiken van een laptop naast de htpc is voor mij een noodoplossing. Daarnaast zal ik dan nog een NAS aan moeten schaffen ook, en een versterker omdat je dan 2 geluidsbronnen hebt (momenteel zitten de speakers aan de HTPC).

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wcduck schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:58:
Bedankt voor de opmerkingen. Het gebruiken van een laptop naast de htpc is voor mij een noodoplossing. Daarnaast zal ik dan nog een NAS aan moeten schaffen ook, en een versterker omdat je dan 2 geluidsbronnen hebt (momenteel zitten de speakers aan de HTPC).
Schiet mij net te binnen dat de betere ervaringen kwamen uit de Hauppage TV en radio programmas die bij Hauppage kaarten geleverd worden. Je zult dan (evt met een touchscreen) veel moeten klikken en doen maar je muis is vrij om tussen de schermen heen en weer te bewegen. Ik kan je alleen niks melden over de betrouwbaarheid van de software. Er komt een AB en opname spullen bij zo'n kaart dus je kunt alles wat met MCE ook kan alleen is het meer gedoe om dat alle functies los in allerlei prog's zitten. Ik had mijn 8-bit NES aan de HTPC hangen en kon MArio 3 spelen met het Hauppage TV programma omdat ik de Frequentie van de NES had aangegeven.

And it goes BRAAAAAPP!

• wcduck
  • Niet online
Ik dacht er zelf aan om in clone modus te gaan werken. Dan komt het nadeel echter weer dat de twee schermen een verschillende resolutie hebben. Wat opnemen van tv betreft: dit gebruik ik eigenlijk nooit. Hier zal dus geen rekening mee gehouden hoeven te worden.