Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 12:38

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Topicstarter
Goedemorgen,

Eindelijk na weken wachten heb ik sinds gisteren mijn systeem zover ik weet DOA vrij! Ik heb het volgende besteld:

- Core i7 920 Bloomfield ES ( iemand enig idee waar ES voor staat? )
- Intel X58SO
- Titan CPU koeler
- 8GB OCZ Reaper DDRIII
- Intel SSD 80GB SATAII
- 3x 1TB Samsung SATAII
- Sapphire AMD 4890 1GB
- ACER AL2623W 26"
- Coolermaster M620
- Windows Vista 32Bit ( later 64, heb de licentie nog niet ).

- CPU temps liggen tussen de 30 en 40 graden.

Als eerst was 1 Samsung schijf DOA, omgeruild nieuwe probleem opgelost. Vervolgens bleek mijn Giga-Byte Odin 550Watt niet voldoende vermogen te leveren want naast het systeem kon alleen maar een CD-Rom drive herkend worden dus deze heb ik vervangen met een Coolermaster M620, na het vervangen ervan werd alles herkend door het BIOS. Op de SSD na, want deze bleek ook DOA!!!..... Al goed, SSD vervangen en deze werkt nu ook.

Vista geinstalleerd en alles leek prima te werken, echter na het installeren van de videokaart drivers krijg ik ( No Signal ) na Windows login, bekend probleem van ATI schijnbaar.... Een echte goede oplossing is hiervoor niet beschikbaar wat ik tot dus ver gelezen heb. Ik heb mijn 4890 vervangen door een 4850 die ik nog heb liggen dit werkt prima in combinatie met mijn Acer monitor.

Nu heb ik alleen het volgende probleem, iedere keer als ik iets download en dit wil installeren loopt mijn PC vast ( freez ) geen blauw scherm of iets maar het beeld staat stil en doet niets meer. Als ik bijvoorbeeld 3DMark vantage wil downloaden en de link aan klik loopt mijn systeem direct vast.

Iemand enig idee waar dit eventueel aan zou kunnen liggen? Ben nu dagen bezig en mijn raad is ten einde...

[ Voor 8% gewijzigd door Marchel op 27-06-2009 11:17 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Als een 550watt voeding niet voldoende is (wat ik me niet echt kan voorstellen), dan is die 70 watt extra ook niet voldoende om alles stabiel te laten lopen. Ik denk eerder dat er iets goed stuk is in die pc en dan zegt mijn vermoeden eigenlijk mobo.
8 GB is trouwens niet echt ideaal voor een core i7 ivm met de drie geheugendimm geval.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
Hmmmm.....

Nog een belangrijk iets wat ik vergeten te vertellen ben.

Bij het inbouwen van mijn moederbord heb ik iets doms gedaan, het moederbord van Intel beschikt over 3 power connectoren, 1x Molex, 1x 8pin en 1x ATX stekker.... Nu is het de bedoeling dat je 1x ATX connect en 1x 8pin of als je de 8pin niet hebt 1x Molex.

Ik had dus alles aangesloten en aangezet, systeem deed toen niets....... na het lezen van het boekje kwam ik er dus achter dat ik het verkeerd aangesloten had. In de beschrijving stond dat je hierdoor het moederbord kan beschadigen of het zou niet stabiel/correct werken.

Je zou zeggen dat als het daarmee de fout in gegaan is dat het systeem nu helemaal niets meer zou doen, maar na het vervangen van de voeding bleek dit probleem toch verholpen.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

ik zou eerst is 1 reepje geheugen weghalen zodat je triple channel hebt ;)

verder zou ik een andere browser gebruiken.( als je internet explorer gebruikt)
Heb dat probleem wel is eerder gehoord maar weet niet meer wat het was misschien bios flash proberen?

edit@ bovenstaande

Denk niet dat het je moederbord heeft beschadigt aangezien ik zelfde moederbord heb en ook geprobeert dus ik denk niet dat je mobo kapot is want als je mobo kapot is valt je hele systeem uit en krijg je geen freeze ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Xenomorphh op 27-06-2009 11:28 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
Ik zal nu even 1 reepje verwijderen, daarnaast lijkt het ook dat het spontaan vastlopen gebeurt tijdens het openen van een flash animatie op een website.

Edit:

1 Reepje verwijderd, downloaden van 3DMark Vantage werkt nu op eens wel, waar hij 15min geleden een aantal keer op vast liep. Lastig is dat ik niet kan meten of het nu verholpen is aangezien het ook spontaan gebeurde. Ik zal zo eens een test uitvoeren waardoor de hardware nog even tot het uiterst gedreven wordt.

Testen zoals SuperPI verlopen probleem loos.

[ Voor 55% gewijzigd door Marchel op 27-06-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
edit@ bovenstaande

Denk niet dat het je moederbord heeft beschadigt aangezien ik zelfde moederbord heb en ook geprobeert dus ik denk niet dat je mobo kapot is want als je mobo kapot is valt je hele systeem uit en krijg je geen freeze ;)
Inderdaad dat denk ik ook, maar goed dacht laat ik het toch vermelden.... Als er echt wat beschadigd zou hebben had mijn systeem het nu niet gedaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

installeren van 3d mark werkt ook? dan is je probleem denk ik verholpen ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
stata je geheugen goed ingesteld in de bios? test je geheugen eens met memtest86+, laat dit lekker een paar uur lopen. stress je cpu met prime95 en kijk of je systeem uberhaubt stabiel is doe eerst small fft's, dit test alleen je cpu, als die het minimaal 8 uur red, dan is dat stabiel. doe daarna een blend test, nu test hij ook je geheugen, deze moet ook minimaal 8 uur draaien.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
Xenomorphh schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:40:
installeren van 3d mark werkt ook? dan is je probleem denk ik verholpen ;)
Vantage installed, test gedraaid verliep goed... kom ik bij het scherm waar je uitslag getoond wordt loopt het systeem vast!... nog niet gefixed dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
Wat informatie over CPU en MEM, wellicht dat iemand hieraan kan zien wat er loos is?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ztc2o2.png
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2cyk07c.png
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/35mmq6f.png

[ Voor 3% gewijzigd door Marchel op 27-06-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
nedernakker schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:47:
stata je geheugen goed ingesteld in de bios? test je geheugen eens met memtest86+, laat dit lekker een paar uur lopen. stress je cpu met prime95 en kijk of je systeem uberhaubt stabiel is doe eerst small fft's, dit test alleen je cpu, als die het minimaal 8 uur red, dan is dat stabiel. doe daarna een blend test, nu test hij ook je geheugen, deze moet ook minimaal 8 uur draaien.
Hij is nu met de prime test bezig, moet zeggen temp loopt al snel op naar de 70 grade is dit wel normaal?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/14to35v.png

Wat vreemd lijkt te zijn is dat mijn CPU op 2800mhz loopt terwijl hij standaard op 2,6ghz moet lopen....

[ Voor 11% gewijzigd door Marchel op 27-06-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ga naar je BIOS, stel je geheugenvoltage correct in volgens de specs die op de website van OCZ staan. Probeer het dan nog eens.

Nog steeds problemen, stel dan ook de kloksnelheid en timings met de hand in. Probeer het dan nog eens.

Nog steeds problemen, klok het geheugen een stap terug ( 1600 -> 1333 ) en ga met Memtest86+, OCCT@Linpack en Prime95@Blend testen of je geheugen wellicht gaar is of dat het toch een processor probleem is.

[edit]

ES zou kunnen staan voor Engineering Sample (en dus niet geschikt voor verkoop). Ik ben echter niet bekend genoeg met Intel codes voor hun Engineering Samples om met zekerheid te kunnen zeggen of dit een Engineering Sample is.

[ Voor 21% gewijzigd door kalizec op 27-06-2009 12:21 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

ik zie bij het memory screenshotje staan dat je nog steeds dual channel draait wat wel vreemd is terwijl je 6gb geheugen gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:14:
Als een 550watt voeding niet voldoende is (wat ik me niet echt kan voorstellen), dan is die 70 watt extra ook niet voldoende om alles stabiel te laten lopen.
Je hebt ook nog zo iets als kwaliteit van de voeding, want wie zegt dat er 70 Watt verschil tussen de 2 voedingen zit. Lijkt mij niet namelijk. ;)
Xenomorphh schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:21:
ik zou eerst is 1 reepje geheugen weghalen zodat je triple channel hebt ;)
Triple channel levert bijna geen winst op. ;)
Verschil tussen 6 en 8GB kan daarentegen wel heel groot zijn.

@TS Volgens mij heb je helemaal niks in je bios goed ingesteld, dus dan is het niet zo vreemd dat het niet helemaal stabiel loopt. ;)

Bios update kan wel handig zijn.
Dan snelheid, timings en voltage geheugen aan passen.
Eventueel frequentie CPU als die nog niet juist is.
Frequentie van de CPU klopt gewoon, hoe kom je erbij dat die niet klopt. :?

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 27-06-2009 12:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
@ -The_Mask-
Bios update kan wel handig zijn. - update uitgevoerd
Dan snelheid, timings en voltage geheugen aan passen. - deze moet ik nog uitvoeren, begrijp alleen niet veel wat ik hier kan doen. Heb in de BIOS voltage op 1.9v gezet, dit stond standaard op 1,5v... echter CPU-Z leest nog steeds 1.5v uit.
Eventueel frequentie CPU als die nog niet juist is.
Frequentie van de CPU klopt gewoon, hoe kom je erbij dat die niet klopt. :? - Hij loopt op 2,8ghz terwijl stock hij op 2,667ghz moet lopen?
Wellicht dat je even kan toelichten wat er niet correct ingesteld is wat betreft het geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door Marchel op 27-06-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CPU-z kan alleen het voltage van de CPU uitlezen en niet van iets anders dus ook niet het geheugen. ;)
1,9 Volt lijkt mij trouwens wel erg hoog.

Misschien even inlezen over de Core i7 want dan snap je ook waarom de multiplier soms op 21 of 22 springt. :)

Volgens mij moet je je eerst wat meer inlezen, want ik heb het gevoel dat je het nog allemaal niet helemaal snapt en dan zou je met een paar niet zo slimme instellingen iets kunnen slopen en dat lijkt mij nogal zonde. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 27-06-2009 13:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:10:
CPU-z kan alleen het voltage van de CPU uitlezen en niet van iets anders dus ook niet het geheugen. ;)
1,9 Volt lijkt mij trouwens wel erg hoog.

Misschien even inlezen over de Core i7 want dan snap je ook waarom de multiplier soms op 21 of 22 springt. :)

Volgens mij moet je je eerst wat meer inlezen, want ik heb het gevoel dat je het nog allemaal niet helemaal snapt en dan zou je met een paar niet zo slimme instellingen iets kunnen slopen en dat lijkt mij nogal zonde. ;)
Daar heb je gelijk in, ik ben niet anders gewend dan inprikken en het werkt. Overigens heb ik de BIOS update uitgevoerd maar kom ik nu niet meer in. Voor heen kreeg ik bij het opstarten een achtergrond van Intel waarop vermeld stond press F2 to enter the bios, maar dit staat er nu niet meer. Op F2 drukken heeft geen nut, als ik dit doe reboot het systeem weer :S

Overigens zit ik nu gewoon achter de PC, kom dus wel gewoon in Windows etc.... vaag vaag vaag!

Voor de persoon wie mijn probleem kan oplossen vandaag mag 2x WD Raptor 10k 36GB bij mij komen afhalen of opsturen i dont care! Ik kom er niet uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Marchel op 27-06-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marchel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:23:
[...]

Daar heb je gelijk in, ik ben niet anders gewend dan inprikken en het werkt.
Maar je koopt toch niet voor niks duur overklok geheugen? Als je bijvoorbeeld Kingston ValueRAM had gekocht had je idd niks hoeven in te stellen.
Overigens heb ik de BIOS update uitgevoerd maar kom ik nu niet meer in.
Bios reset gedaan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:30:
[...]

Maar je koopt toch niet voor niks duur overklok geheugen? Als je bijvoorbeeld Kingston ValueRAM had gekocht had je idd niks hoeven in te stellen.

[...]
Bios reset gedaan?
Bios reset, als ik wist hoe dat moet bij dit ding. Er zit een handleiding bij zo groot als 2 A4tjes, waarvan 80% japans, troubleshooting is 4 regels. Ik heb de Cmos battery verwijderd maar dit hielp niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Topicstarter
Update:

Er is eigenlijk niets veranderd na de BIOS update maar vastlopers heb ik niet meer. Voorheen had ik elk half uur wel een vastloper nu al ruim een uur niet meer, Prime95 draait nu ook al dik een uur wil misschien nog niets zeggen....

Nog maar even afwachten.

Pagina: 1