Toon posts:

Abit kt7a chipset hsf verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je dat ding 'veilig' kan verwijderen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

De fan kun je toch gewoon losschroeven van je heatsink? Eventueel kun je de hele heatsink er eerst ff af clicken en dan pas de fan eraf schroeven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:48
waarom wil je die verwijderen? Vervangen door een ander (beter) exemplaar om hoger over te klokken?????? or what?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 11:23 schreef The Source het volgende:
waarom wil je die verwijderen? Vervangen door een ander (beter) exemplaar om hoger over te klokken?????? or what?
Ik wli hem eraf halen om een heatsink met hoge finnen erop te zetten waardoor ik hopelijk van de actieve koeling afkan....

En hoe moet je hem er dan af klikken?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 01 maart 2001 11:25 schreef eXistence het volgende:

[..]

Ik wli hem eraf halen om een heatsink met hoge finnen erop te zetten waardoor ik hopelijk van de actieve koeling afkan....

En hoe moet je hem er dan af klikken?
Er zitten toch van die vastgeklikte busjes tussen het bord en de heatsink? met een tangetje zachtjes knijpen en ze klikken los.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb de HS+F van m'n KT7 ook vervangen omdat hij herrie begon te maken...

kwestie van je mobo helemaal loshalen, omdraaien.. dan zie je aan de achterkant de soort van klemmetjes die de heatsink op z'n plekkie houden. Die moet je inknijpen (met m'n vingers gedaan, niet zo lastig) en dan komt de boel los.

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 11:27 schreef starkje het volgende:
Ik heb de HS+F van m'n KT7 ook vervangen omdat hij herrie begon te maken...

kwestie van je mobo helemaal loshalen, omdraaien.. dan zie je aan de achterkant de soort van klemmetjes die de heatsink op z'n plekkie houden. Die moet je inknijpen (met m'n vingers gedaan, niet zo lastig) en dan komt de boel los.

suc6!
Dus dan moet ik weer mijn hele mobo los halen! :'(

Weet iemand waarom die fan er niet gewoon af zou kunnen, want andere mobo's hebben geen actieve koeling....

Verwijderd

Als je het mainbord niet overklokt(normaal gebruik) dan kan die heatsink er best gewoon af. Echter bij het verhogen van de bussnelheid is gebleken dan die Northbridge gewoon heel heet wordt. Actieve koeling is dan gewoon noodzaak om de zaak stabiel te houden.
Je ziet ook dat alle kt133A bordjes allemaal een hsf/fan combo op de chipset hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 12:34 schreef bastard het volgende:
Als je het mainbord niet overklokt(normaal gebruik) dan kan die heatsink er best gewoon af. Echter bij het verhogen van de bussnelheid is gebleken dan die Northbridge gewoon heel heet wordt. Actieve koeling is dan gewoon noodzaak om de zaak stabiel te houden.
Je ziet ook dat alle kt133A bordjes allemaal een hsf/fan combo op de chipset hebben.
Ik heb e fsb op 133 staan dus dat is voor die chipset geen oc'en (wel voor de cpu >:)) maar kan ik de fan er dan afhalen?

Verwijderd

Hoe de neuk heb jij je duron op 133FSB met default multiplier gekregen ? Mijn 700 komt alleen op 133 op max. 5.5X :'(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:26
Op donderdag 01 maart 2001 13:04 schreef Ne0pHyt3 het volgende:
Hoe de neuk heb jij je duron op 133FSB met default multiplier gekregen ? Mijn 700 komt alleen op 133 op max. 5.5X :'(
Kwestie van koeling denk ik. Mijn Duron 600@800(6x133) doet 35C full-load :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

44 graadjes te heet dan ? (op 950)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
dat pleuris ding maakt hier ook een hoop herrie. heb trouwens wel een niewe liggen van abit, maar die ziet er hetzelfde uit als die er nu op zit! ik wou hem eigenlijk op m'n geforce 2mx gooien...

is er geen alternatief behalve een blue orb, of hem eraf halen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 13:04 schreef Ne0pHyt3 het volgende:
Het is niet zo moeilijk om hem op 1064 te neuken >:) dat doe je met een alpha 6035 + Y.S. Tech fan op 7 volt kan je nog slapen ook! :z

Maar gaat je northbridge naar de hell als je er geen actieve koeling op zet of is er niks aan de hand als ik niet hoger ga dan 133fsb?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Past er geen Blue Orb op die chipset of zitten er dan weer condensatoren in de weg?

Verwijderd

Wat je eigenlijk ff zou moeten doen, is de temperatuur meten van die chip. Bijvoorbeeld na 2 uur draaien. Dan weet je het zeker!

Ik denk dat als je alleen de heatsink laat zitten. En je hebt verder een goede air-flow in je kast. (intake-fan, outtake-fan)
Dat dat ook wel voldoende is.

Maar vergeet niet, die dingen zitten er niet voor niets in :)
Bij mij is het het kleinste fannetje in m'n case, en die komt echt niet boven de grote jongens uit :D

Verwijderd

Topicstarter
Yo Bastard!

Ik weet dat de meeste tweakers hier gaan voor performance, maar ik ga voor 'The Silence' :z omdat deze pc 24/7 aanstaat! En dat kleine fannetje begon vandaag ineens heel veel herrie te maken toen ik mijn nieuwe hdd in heb gebouwd. Maar wat ik niet snap is waarom Abit altijd een fannetje op haar nieuwe mobo's plakt en asus en msi niet...

Verwijderd

dat ding maakte bij mij een kolere herrie, jesh, ik heb gewoon de power er af gehaald en klaar weg lawaai, nu heb ik een lekkere stille computer :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al zo'n 5 uur stabiel draaien zonder fan en hij wordt niet eens warm! |:(

Kijken wat er gebeurd wanneer ik hem ge stressen! >:)
Pagina: 1