Het is me vaak opgevallen hoe veel mensen toch reageren onder advertenties ondanks dat ze geen interesse hebben. Ik heb vaker verkocht via V&A en bij vrijwel iedere advertentie gebeurt het.
Bij mijn laatste advertentie word het wel erg bont gemaakt. Toegegeven, iets verkopen voor de nieuwprijs lokt reacties uit maar er wordt ook duidelijk uitgelegd dat het product nergens te koop is voor deze prijs.
link.
De reactie functie wordt vaak meer gebruikt als een chat of discussie thread dan voor serieuze reacties op een advertentie.
Daarom vraag ik me af: is het wel zo nuttig om zo'n reactie ruimte te hebben? Mensen met echte interesse kunnen immers ook gewoon emailen.
Ik zou het in ieder geval handig vinden om er voor te kunnen kiezen de reactie functie uit te zetten.
Wat ik ook vreemd vind is dat mensen met wel serieuze interesse geen email sturen maar toch gaan reageren onder de advertentie.
Edit: een paar andere voorbeelden:
Gezellig chatten: V&A aangeboden: Samsung Syncmaster 225MW
Van alles: V&A aangeboden: Apple LED Cinema Display 24"
"je prijs is the hoog"V&A aangeboden: Apple MacBook MB062LL/A
"je prijs is the hoog"V&A aangeboden: Acer Aspire 6920G-834G32BN
Bij mijn laatste advertentie word het wel erg bont gemaakt. Toegegeven, iets verkopen voor de nieuwprijs lokt reacties uit maar er wordt ook duidelijk uitgelegd dat het product nergens te koop is voor deze prijs.
link.
De reactie functie wordt vaak meer gebruikt als een chat of discussie thread dan voor serieuze reacties op een advertentie.
Daarom vraag ik me af: is het wel zo nuttig om zo'n reactie ruimte te hebben? Mensen met echte interesse kunnen immers ook gewoon emailen.
Ik zou het in ieder geval handig vinden om er voor te kunnen kiezen de reactie functie uit te zetten.
Wat ik ook vreemd vind is dat mensen met wel serieuze interesse geen email sturen maar toch gaan reageren onder de advertentie.
Edit: een paar andere voorbeelden:
Gezellig chatten: V&A aangeboden: Samsung Syncmaster 225MW
Van alles: V&A aangeboden: Apple LED Cinema Display 24"
"je prijs is the hoog"V&A aangeboden: Apple MacBook MB062LL/A
"je prijs is the hoog"V&A aangeboden: Acer Aspire 6920G-834G32BN
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 27-06-2009 08:51 ]