Laptop thosiba, Start niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-04 15:49
Hallo iedereen,

Ik heb een laptop van toshiba Tecra, maar die start niet meer,
Het gaat als volgd, Als ik opstart krijg ik zo'n melding van 'Windows kon niet goed worden gestart... bla bla bla...'

Als ik dan Gewoon opstarten kies krijg ik eerst dat XP logo met dat blauwe balkje er onder te zien. Als windows klaar is met laden word het scherm blauw en start de laptop direct opnieuw. Ook in veilige modus. of andere opstart mogelijkheden geven het zelfde probleem.

Boot from CD werkt ook niet. Als ik F2 in houd om de boot medium te selecteren en ik kies CD/ROM dan gaat hij gelijk door naar het laden van XP.

Als ik hem aanzet hoor je de CD/ROM speler wel draaien.

Wat zou het probleem zijn? En hoe is dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278298

Als je nou eens de moeite neem om dat bla bla bla te vertalen na wat er echt staat.... dan weten we misschien wel wat er aan de hand is. Ook al geprobeerd om de foutmeldingen in te voeren in google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Er staat simpelweg geen foutmelding.

dit is wat er staat:
windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor het ongemak.
Mogelijk is een van de recente wijzigingen van de hardware of software hier de oorzaak van.

Als deze computer niet meer reageerde onverwachts opnieuw opstartte of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen, kunt u het beste voor Laatst bekende configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, Als gevolg van het indrukken van de aan/uit knop, kunt u het beste kiezen voor windows normaal starten.

VEILIGE MODUS
VEILIGE MODUS met netwerkmogelijkheden
VEILIGE MODUS met opdrachtpromp

LAATSTE BEKENDE JUISTE CONFIGURATIE (RECENTE INSTELLINGEN DIE WERKTEN)

WINDOWS NORMAAL STARTEN

Gebruik de pijltjes toetsen om een besturingssysteem te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 15:30
Probeer eens op te starten van een live linux cd'tje!
Om snel een linux usb bootstick te maken kun je ook http://unetbootin.sourceforge.net/ gebruiken.
In het opstart menu van de meeste distributies kun je Memtest draaien, hiermee kun je je geheugen controleren op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278298

probeer eens te starten met laatst bekende config? en dan als ie op start system restore doen na een paar dagen voordat hij er mee kapte.

Werkt dat niet, probeer veilige modus en doe dan system restore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Anoniem: 278298 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 08:28:
probeer eens te starten met laatst bekende config? en dan als ie op start system restore doen na een paar dagen voordat hij er mee kapte.

Werkt dat niet, probeer veilige modus en doe dan system restore
ik kan hoe dan ook heel windows niet inkomen.
Marble schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 08:27:
Probeer eens op te starten van een live linux cd'tje!
Om snel een linux usb bootstick te maken kun je ook http://unetbootin.sourceforge.net/ gebruiken.
In het opstart menu van de meeste distributies kun je Memtest draaien, hiermee kun je je geheugen controleren op fouten.
Kan ik dan gewoon booten via USB :| ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
Dragon707 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 08:29:
[...]

Kan ik dan gewoon booten via USB :| ?
Ja, met dat programma kies je bijvoorbeeld Ubuntu als ditributie en kies je onder het station van je usb stick, klik ok, en dan start je daarna met je usb stick op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Oke bedankt.!!

Ik zal er vanavond naar gaan kijken, ik ga eerst even lekker werken.
Bedankt iedereen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 17:00
Windows CD erin, opstarten vanaf de CD en windows herstellen kiezen.
Klinkt namelijk als een driver c.q. hardware wijziging. Ik weet niet wat bovenstaande wil bereiken met een Tux live cd? Ja dat je PC kan opstarten onder een ander besturingsysteem, maar daar los je je Windows probleem niet mee op. ;)

Ter info, de herstelfunctie van de Windows CD gaat een stuk verder dan "terugzetten naar de laatste bekende configuratie"

Veel geluk~!

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57
Dragon707 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 08:22:
Er staat simpelweg geen foutmelding.

dit is wat er staat:
windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor het ongemak.
Mogelijk is een van de recente wijzigingen van de hardware of software hier de oorzaak van.

Als deze computer niet meer reageerde onverwachts opnieuw opstartte of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen, kunt u het beste voor Laatst bekende configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, Als gevolg van het indrukken van de aan/uit knop, kunt u het beste kiezen voor windows normaal starten.

VEILIGE MODUS
VEILIGE MODUS met netwerkmogelijkheden
VEILIGE MODUS met opdrachtpromp

LAATSTE BEKENDE JUISTE CONFIGURATIE (RECENTE INSTELLINGEN DIE WERKTEN)

WINDOWS NORMAAL STARTEN

Gebruik de pijltjes toetsen om een besturingssysteem te selecteren.
Start eens op door het rebooten naar fout uit te schakelen. Noteer dan de foutcode. Aan de algemene tekst van hierboven hebben we weinig, maar juist die "nietszeggende" foutcode in de vorm van "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x00000001" is heel belangrijk. Door daar op te googlen krijg je vaak goede tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Dit is de fout:

*** STOP: 0x000000ED (0x857D3A69, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000)

op google kan ik weinig vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:56
Dragon707 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:30:
Dit is de fout:

*** STOP: 0x000000ED (0x857D3A69, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000)

op google kan ik weinig vinden,
Dan zoek je toch niet goed ... Eerste link van Microsoft klinkt erg aannemelijk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Oke, maar hoe dan ook, Boot from CD werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Foutbericht Stop 0x000000ED wanneer een volume op een IDE-station met ingeschakelde cache wordt gekoppeld

Maar heb je dan wel je DVD drive als eerste boot priority. Wees ook compleet: "Werkt niet", hoezo werkt niet? Kun je helemaal niet booten of loopt hij dan ook vast?

Check eens je hdd SATA instellingen en verander deze in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
BAS80 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 08:41:
Windows CD erin, opstarten vanaf de CD en windows herstellen kiezen.
Klinkt namelijk als een driver c.q. hardware wijziging. Ik weet niet wat bovenstaande wil bereiken met een Tux live cd? Ja dat je PC kan opstarten onder een ander besturingsysteem, maar daar los je je Windows probleem niet mee op. ;)

Ter info, de herstelfunctie van de Windows CD gaat een stuk verder dan "terugzetten naar de laatste bekende configuratie"

Veel geluk~!
Als er geen hardware wijzigingen zijn is er waarschijnlijk sprake van defecte hardware. Met een live cd zou je hier snel achter kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Oke ik kan eindelijk booten vanaf CD,
Maar de HD is kapot, Kan ik op een externe HD windows XP installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dragon707 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:24:
Oke ik kan eindelijk booten vanaf CD,
Maar de HD is kapot, Kan ik op een externe HD windows XP installeren?
Nope, dat is niet mogelijk met Windows. Als je harde schijf echt kapot is (hoe weet je dat zo zeker?) dan kun je er beter een nieuwe in zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 28-06-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Dat weet ik zeker omdat er staat van dat ik die hardeschijf niet meer kan formaten.

Na 20% geeft hij een fout aan dat ik een andere partitie moet kiezen,
Pagina: 1