Paypal haalt zomaar 60 euro van mn bankrekening..? :|

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 00:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik denk dat er iets fout is gegaan met mijn PayPal-account.

Het voglende is er aan de hand:

Ik heb een bestelling geplaatst bij Focalprice.com, ter waarde van, bij elkaar opgeteld rond de 80 Euro.

Paypal ging dus 3 dagen erna proberen om het geld van mn ING-bank rekening te overboeken, maar dit mislukte. Hierop heb ik handmatig de voglende dag 85 euro overgeboekt naar mijn PayPal-account; dit ging gewoon goed.

Nu verwachtte ik dat PayPal automatisch de 80 van de 85 euro zou halen, maar dit is niet gebeurd denk ik; een paar dagen geleden hebben ze alsnog 65?! euro van mijn bankrekening gehaald.

In de tussentijd heb ik 25 euro ontvangen, buiten focalprice/paypal/ing om, op mijn PayPal account.

Ik zou dus in totaal: 63+85+25 - 80 = 90 Euro moeten hebben op mijn PayPal-acount.

Alleen krijg ik te zien dat ik maar 25 Euro heb op mn PayPal. :?

Ik heb al 2 werkdagen gewacht. Kan het zo zijn dat ik ben gefished? Want ik heb geen antivirus of iets dergelijks. :$ Ik dacht dat ik er wel door kwam zonder antivirus. :Z

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/4440/paypali.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/4751/ingbank.jpg

Wat denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 27-06-2009 00:21 ]

Gulfstream G650

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Contact opnemen met Paypal leek je geen goed idee?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:19:
Contact opnemen met Paypal leek je geen goed idee?
Ik denk dat, door o.a. de grootte van PayPal (Internationaal) en mijn complexe situatie dat het bijna geen zin heeft om met PP Inc contact op te nemen. In ieder geval nog niet nu, misshcien later of als het nog eens gebeurd.

Gulfstream G650

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 17:53
Hoe complex dan ook, eerst contact opnemen, dan pas verder kijken. Misschien is het voor hun helemaal niet zo complex en hebben ze het zo opgelost, of kunnen ze je wel verder helpen, ondanks de immense complexiteit ;)

The devil is in the details.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik kan het op de site van Paypal zo snel niet ontdekken maar meen te weten dat het mislukken van een automatische incasso met administratiekosten van de bank gepaard gaat. Ik neem aan dat Paypal die gewoon doorberekend.

Geen contact opnemen met Paypal omdat ze zo groot zijn vind ik een lichtelijk vreemde redenatie. Ik zou het gewoon proberen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:16

DDX

Je hebt het overgeboekt in euro's en dat is omgezet naar dollars (met koers van paypal) daardoor raak je flink deel kwijt ?
Beter maak je het vanuit je bank over in dollars, dan heb je niet last van de paypal wisselkoers.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat het verwerken van die 85 euro gewoon wat langer duurt dan jij verwacht :)

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08-2025
Ze hebben bij paypal gewoon een helpdesk voor dit soort problemen, hoe je die kunt bereiken staat op hun website. De bovenste transactie is ook nog niet (helemaal) verwerkt, ik zou nog even afwachten als ik jouw was.

Verwijderd

Als je goed kijkt, staat er bij de overschrijving van 23 juni naar bankrekening: (status betaling: "niet verrekend")
Met andere woorden, die 63,11 euro is nog niet bij je paypal tegoed bijgeschreven.

Dus dan klopt het wel, dat er slechts 25 euro op je rekening staat. Je moet dus nog effe geduld hebben.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm , ik zie nu dat de 65 Euro nog niet is verwerkt. Hopen dat die over enkele dagen dus boven op de 25 euro komt, dan is alles goed. ;)

Maar het duurt wel lang dan. :O

Even geduld. Ik laat het jullie weten. ;)

Gulfstream G650

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Heb je meteen tijd om toch maar een antiviruspakket te installeren. ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf probleem vorig jaar ook gehad toen PayPal pas het systeem introduceerde dat ze het automatisch van je bankrekening afboekte.
Duurde 2 weken voordat alles echt weer 'up to date' was...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm, nu het 30 Juni is geweest, heb ik nog steeds maar 25 Euro op mn PayPal-account. :(

De 63 Euro staat niet meer op pending of niet verrekend, maar er staan 3 puntjes achter. :?

Ik vind dit echt onoverzichtelijk. Ik heb getracht om PayPal te mailen hierover, maar ik heb geen email-adres gevonden.

Gulfstream G650

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:55
Even bellen? De ondersteuning via de telefoon is heel erg goed bij PayPal, zeg ik uit ervaring...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-01 15:50
salimrmaf schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:31:
Ik heb getracht om PayPal te mailen hierover, maar ik heb geen email-adres gevonden.
Alsjeblieft: Contact opnemen met PayPal

[ Voor 19% gewijzigd door Saampje1460 op 01-07-2009 13:39 ]

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:02
salimrmaf schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:31:
Hmm, nu het 30 Juni is geweest, heb ik nog steeds maar 25 Euro op mn PayPal-account. :(

De 63 Euro staat niet meer op pending of niet verrekend, maar er staan 3 puntjes achter. :?

Ik vind dit echt onoverzichtelijk. Ik heb getracht om PayPal te mailen hierover, maar ik heb geen email-adres gevonden.
En je hebt onderaan de site ook nog niet op "Contact met ons opnemen" geklikt? Ze hebben ook gewoon een nederlandstalige telefonische en emailhelpdesk. 0900 265 89 50

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Winkelhaak2002 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:35:
Even bellen? De ondersteuning via de telefoon is heel erg goed bij PayPal, zeg ik uit ervaring...
Ik heb hier juist de slechtste ervaring mee die je kunt bedenken. 20 minuten in de wacht en afgewimpeld met een standaard antwoordje ala 30 cent per minuut

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zie het probleem niet helemaal... en waarom een topic voor aanmaken ? als je zou bellen is het probleem binnen 5 min opgelost.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Freekers schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:58:
[...]

Ik heb hier juist de slechtste ervaring mee die je kunt bedenken. 20 minuten in de wacht en afgewimpeld met een standaard antwoordje ala 30 cent per minuut
Ten eerste zou ik als consument NOOIT bellen naar een 0900-nummer.

Er zijn tal van goedkopere oplossingen, zoek maar op "0900 alternatieven" op Google, dan kom je op een site, juist met een lokaal nummer (020 of iets dergelijks)

Maar ik heb ze dus via Mail benaderd, en heb een mailtje teruggekregen binnen 1 uur. Mijn mail/hun mail:
'Hallo,

Ik heb een bestelling geplaatst t.w.v ~80 euro; omdat ik geen geld had op mijn Bankrekening werd er geen geld vanaf gehaald door PayPal.
Een paar dagen later heb ik handmatig 85 Euro overgeschreven van mijn bank>Paypal account. Ik verwachtte dat PayPal van de 85 euro, 80 euro zou afhalen zodat de betaling compleet is, maar dit gebeurde niet. Er is een bedrag van ~63 Euro afgeschreven van mijn Bankrekening.
Dit bedrag komt boven de 85 Euro die ikzelf eerder heb overgeschreven. Nu staat er bij de 63 euro dat het niet is verrekend, Pending until June 30th. Nu is 30 Juni geweest, en is mijn saldo nog steeds 25, ipv 25+63 Euro. Zouden jullie de 63 euro-transactie ongedaan kunnen maken?

MVG'
Beste Salim

Bedankt voor de tijd die u heeft genomen om contact met ons op te nemen. Ikhelp u graag verder met uw probleem.

De 63 euro transactie kunnen wij niet voor u annuleren. dit betreft een betaling die bijna is afgerond aan focalprice@gmail.com die u heeft gemaakt. Het bedrag bedraagt maar 4.80 usd maar omdat u in het negatief stond hebben wij het extra geld erbij geschreven.

U had moeten wachtenn het toevoegen van geld was voltooid om dit te voorkomen. Nu zal naar alle waarschijnlijkheid deze betaling vanavond om 23.30 uur zijn afgerond.en zal er een bedrag van 59.61 euro aan uw PayPal balans worden toegevoegd. Deze balans kunt u gebruiken voor betalingen en of weer terug laten storten aan uw bankrekening. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Als u geld wilt opnemen naar uw lokale bankrekening, gaat u als volgt te werk:

BLA BLA BLA
Best goede service dus. :> Buiten de taalvoutun. Vanaaf zal k vroeg moeten slapen, maar dat doe ik wel met eeng erust hart. *;

Morgen zal ik een reply achterlaten hier op het forum.

[ Voor 18% gewijzigd door SalimRMAF op 09-07-2009 14:43 ]

Gulfstream G650

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus wat heb je geleerd? Contact opnemen met een bedrijf werkt 9/10 keer toch een stuk beter dan op het internet vragen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Aan het einde van de rit zul je toch altijd met PayPal contact moeten opnemen; je medetweakers kunnen het in elk geval niet oplossen lijkt mij.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm, juist @Hierboven. :|

Zojuist is het bedrag verrekend; ik heb nu precies 84 op mijn PayPal. :? Pure toeval denk ik zo. :p

Maar ja meteen teruggestort naar mijn Gironummer. Bedankt allemaal! :>

Gulfstream G650

Pagina: 1