Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
Ik heb het volgende probleem en weet geen antwoord

Ik had een WRT54 en dat werkte probleemloos icm met een Zyxel ADSL MODEM van Telfort.

Sinds 1 dag heb ik een Linksys WRT160 N versie 2 en die verliest na +/- 20-30 minuten de ADLS verbinding. Alle instellingen veranderen niet, alleen heb ik geen internetverbinding meer. Wanneer ik in de WRT160N de DHCP release van het router gedeelte opnieuwe aanvraag dan op eens werkt het weer...

Setup:
1: Zyxel ADSL MODEM icm Telfort 20Mbit. Als ik de LAN stekker rechtsteeks in de laptop steek heb ik gewoon internet ( moest een week op WRT160N wachten dus had een week lang LAN verbinding)

2: WRT160N uit doos gehaald, SSID aanpassen, ww aanpassen WPA2 instellen klaar.

3: Heb draadloos en bedraad netwerk, zowel met laptop als met iPhone.

4: na 20-30 minuten nog wel IP adress, het LAN gedeelte werkt nog prefect alleen geen internet.

5: Naar wrt160N setup en dan bij router de lease hernieuween en het werkt weer.

Oplossingen die ik geprobeerd heb
- Firewall uitgeschakeld -> geen effect
- WRT160 op openplek ivm warmte -> geen effect
- nieuwe firmware 2.0.0.2 eropgezet ( US) -.geen effect (WRT160Nv2_v2.0.02_008_US_code.bin)
- nieuwe beta firmware eropgezet (US) -> geen effect (WRT160Nv2_v2.0.02.015_US_code.bin) ( helemaal geen ADSL verbinding met modem meer, krijg geen ip van modem met deze firmware)
- het ligt niet aan Telfort want met kabel LAN heb ik wel verbinding

google:
Er schijnen heel wat mensen last te hebben van wegvallende connecties:
http://forums.linksys.com...by_date_ascending&page=16

De vraag is nu:

heeft iemand tips om te zorgen dat die router de ADSL verbinding niet meer droped ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
wanneer de Zylex in bridge mode gezet word lijkt het wel te werken.

Vaag. Ik had een groot vertrouwen in Cisco maar dat is toch wel een beetje gedaald

Maar goed het schijnt te werken ( 4 uur verbinding zonder dat de internet verbinding verloren gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Als je zowel de Zyxel als de router die je koopt allebei als DHCP server laat fungeren op hetzelfde netwerk is het vragen om problemen. Dat is niet de schuld van Cisco maar die van je eigen onwetendheid.

De Zyxel in bridge mode zetten is de beste oplossing. Waarschijnlijk heb je met je voorgaande router de DHCP functionaliteit uit gehad, waardoor je nooit eerder tegen deze problemen bent aangelopen.

[ Voor 33% gewijzigd door ebia op 27-06-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
dat is een kul argument want:

1: de wrt54g ondersteunt dit ook en daar ging het al jaren goed
2: uit de doos ondersteunt zowel de 54g als de 160n deze functionaliteit
3: als hij het de eerste 20-30 minuten wel doet dan lig het probleem toch echt bij de router
4: er zijn heel veel klachten bij cisco ivm wegvallende verbindingen:

http://forums.linksys.com...=by_date_ascending&page=1

kortom. het zou uit de doos moeten functioneren en dat doet het niet dus is het een matig product. Dat wij tweakers de kennis hebben om dit op te lossen is een kwestie van geluk.

Ik zie truus de huisvrouw dit niet zelf 1-2-3 oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik ben in het bezit van en Linksys WAG160n, das de broer van de WRT160n maar met ingebouwd ADSL modem), en heb exact dezelfde problemen: een wegvallende verbinding na zo'n 30 minuten.

Heb ook overal op internet gezocht en de enige 'remedie' die ik tot nu toe heb gevonden is een link maken waarmee ik in een keer mijn router kan resetten. Daarna kan ik weer 30 minuten vooruit.

Het rare is dat mijn bedrade netwerk het probleem helemaal niet heeft.... 8)7

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksys modems (nieuwe types) hebben zeer veel van dit soort problemen. Ik heb de WAG160N gehad, zelfde probleem. Omgeruild, nieuwe gekregen, zelfde probleem. Na veel gezeur bij de Linksys helpdesk kwam het eigenlijk erop neer dat dit een probleem is dat veel voorkomt bij ze en ze geen oplossing voor hebben. Enige wat je nog kunt proberen is om eens te kijken of het met WEP encryptie ook zo is, maar denk dat je hetzelfde probleem houdt. Ik heb in ieder geval een andere modem/router aangeschaft van Draytek en die heb ik nu een maand of 2 en je raadt het al, tot op vandaag geen enkel probleem meer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 15:32
Ik heb deze router nu een maand of 4 à 5 en heb last van incidenteel uitvallen van de wireless connectie.
Enige wat dan helpt is voeding eraf en d'r weer op.
Ik heb dat aan support van linksysNL voorgelegd en die kwamen eerst met het antwoord om de radioband op 40Mhz te zetten (breed) en het breedkanaal van 4 naar 6.
Dat zegt al genoeg, want ik kan in de radioband alleen maar kiezen uit standaard (20Mhz) of automatisch. Dus dat schiet niet op.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat de DDWRT nog niet geschikt is voor deze router. Je ken ut proberen, maar vroeg of laat gaat het mis. Goed mis.

Hoe dan ook: ik zit bij UPC, dus niet achter een Zyxelmodem of wat dan ook, maar het probleem doet zich random voor. Misschien komt er nog eens nieuwe firmware en anders wachten op een stabiele DDWRT.
(check: http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Belial_666 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:04:
dat is een kul argument want:

1: de wrt54g ondersteunt dit ook en daar ging het al jaren goed
2: uit de doos ondersteunt zowel de 54g als de 160n deze functionaliteit
3: als hij het de eerste 20-30 minuten wel doet dan lig het probleem toch echt bij de router
4: er zijn heel veel klachten bij cisco ivm wegvallende verbindingen:
Je beweerde zelf dat na het instellen van de Zyxel als bridge het probleem verholpen was. Wegvallende verbindingen kunnen wel degelijk te maken hebben met dubbele dhcp servers in je netwerk. Daar krijg je ip conflicten van, met alle gevolgen van dien. Of je stelt dan je modem in als router en plug je je 2e router gewoon op een lan poortje (dus niet op de wan poort), of je maakt je modem bridge en laat je de routering over aan je 2e router (met het modem op de wan poort aangesloten). Enfin,

Blijkbaar kent deze router meer problemen, dus ik zou hem gewoon terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier thuis dus ook een WRT160N en een zyxel modem maar dan van tweakdsl.
en bij mij staat de zyxel modem op DHCP en de router in router mode dus geen DHCP en hier werkt het prima

misschien toch het proberen waard lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Wat doen jullie allemaal moeilijk. Je kunt de wrt160n gewoon als router laten werken achter een andere router. zorg gewoon dat de de routers niet in dezelf de ip range staan. En zowiezo doe ONDERZOEK voordat je iets koopt. Als je adsl hebt met een modem die een dhcp server aanboord heeft zorg je dat je een AP koopt en geen router......

MauvL. De chipset van de wrt160n v2 ondersteunt niet alle wide channels. daarom is er gekozen voor auto ipc wide. Het is een beperking van de chipset .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belial_666 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:24:
wanneer de Zylex in bridge mode gezet word lijkt het wel te werken.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb alle instellingen in de Zyxel bridge mode geprobeerd, maar krijg alleen de melding dat de internet verbinding dan niet werkt....
Pagina: 1