Ik heb het volgende probleem en weet geen antwoord
Ik had een WRT54 en dat werkte probleemloos icm met een Zyxel ADSL MODEM van Telfort.
Sinds 1 dag heb ik een Linksys WRT160 N versie 2 en die verliest na +/- 20-30 minuten de ADLS verbinding. Alle instellingen veranderen niet, alleen heb ik geen internetverbinding meer. Wanneer ik in de WRT160N de DHCP release van het router gedeelte opnieuwe aanvraag dan op eens werkt het weer...
Setup:
1: Zyxel ADSL MODEM icm Telfort 20Mbit. Als ik de LAN stekker rechtsteeks in de laptop steek heb ik gewoon internet ( moest een week op WRT160N wachten dus had een week lang LAN verbinding)
2: WRT160N uit doos gehaald, SSID aanpassen, ww aanpassen WPA2 instellen klaar.
3: Heb draadloos en bedraad netwerk, zowel met laptop als met iPhone.
4: na 20-30 minuten nog wel IP adress, het LAN gedeelte werkt nog prefect alleen geen internet.
5: Naar wrt160N setup en dan bij router de lease hernieuween en het werkt weer.
Oplossingen die ik geprobeerd heb
- Firewall uitgeschakeld -> geen effect
- WRT160 op openplek ivm warmte -> geen effect
- nieuwe firmware 2.0.0.2 eropgezet ( US) -.geen effect (WRT160Nv2_v2.0.02_008_US_code.bin)
- nieuwe beta firmware eropgezet (US) -> geen effect (WRT160Nv2_v2.0.02.015_US_code.bin) ( helemaal geen ADSL verbinding met modem meer, krijg geen ip van modem met deze firmware)
- het ligt niet aan Telfort want met kabel LAN heb ik wel verbinding
google:
Er schijnen heel wat mensen last te hebben van wegvallende connecties:
http://forums.linksys.com...by_date_ascending&page=16
De vraag is nu:
heeft iemand tips om te zorgen dat die router de ADSL verbinding niet meer droped ?
Ik had een WRT54 en dat werkte probleemloos icm met een Zyxel ADSL MODEM van Telfort.
Sinds 1 dag heb ik een Linksys WRT160 N versie 2 en die verliest na +/- 20-30 minuten de ADLS verbinding. Alle instellingen veranderen niet, alleen heb ik geen internetverbinding meer. Wanneer ik in de WRT160N de DHCP release van het router gedeelte opnieuwe aanvraag dan op eens werkt het weer...
Setup:
1: Zyxel ADSL MODEM icm Telfort 20Mbit. Als ik de LAN stekker rechtsteeks in de laptop steek heb ik gewoon internet ( moest een week op WRT160N wachten dus had een week lang LAN verbinding)
2: WRT160N uit doos gehaald, SSID aanpassen, ww aanpassen WPA2 instellen klaar.
3: Heb draadloos en bedraad netwerk, zowel met laptop als met iPhone.
4: na 20-30 minuten nog wel IP adress, het LAN gedeelte werkt nog prefect alleen geen internet.
5: Naar wrt160N setup en dan bij router de lease hernieuween en het werkt weer.
Oplossingen die ik geprobeerd heb
- Firewall uitgeschakeld -> geen effect
- WRT160 op openplek ivm warmte -> geen effect
- nieuwe firmware 2.0.0.2 eropgezet ( US) -.geen effect (WRT160Nv2_v2.0.02_008_US_code.bin)
- nieuwe beta firmware eropgezet (US) -> geen effect (WRT160Nv2_v2.0.02.015_US_code.bin) ( helemaal geen ADSL verbinding met modem meer, krijg geen ip van modem met deze firmware)
- het ligt niet aan Telfort want met kabel LAN heb ik wel verbinding
google:
Er schijnen heel wat mensen last te hebben van wegvallende connecties:
http://forums.linksys.com...by_date_ascending&page=16
De vraag is nu:
heeft iemand tips om te zorgen dat die router de ADSL verbinding niet meer droped ?