Toon posts:

Problemen DHCP/ 196.xxxx adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb onlangs de laptop hier van mijn oom, het is een vista pc. Hij kon thuis niet meer op het internet (draadloos). Ik ben daar langs geweest en conclusie was dat ik steeds een 196.xxxx adres kreeg.

Vervolgens mee naar huis genomen, en hier hetzelfde probleem. Hiermee kan ik de router uitsluiten.

Daarna bedrade verbinding gelegd met de laptop, hetzelfde probleem. Ben vervolgens driftig op zoek gegaan in de KB van windows. Hieruit volgend heb ik een aantal commando's geprobeerd met betrekking tot de tcp/ip en winsock instellingen, te weten:

ipconfig /renew - krijg vervolgens melding dat geen contact met DHCP server gemaakt kan worden.
ipconfig /flushdns
Netsh Winsock Reset
Netsh Int Ip Reset Resetlog.exe

Verder heb ik nog geprobeerd om de netwerk kaarten te deinstalleren/installeren en alle firewalls gedeactiveerd.

Dit alles heeft tot geen resultaat geleid voor zowel de bedrade als de draadloze verbinding met mijn netwerk.

Als toevoeging kan ik nog zeggen dat bij het instellen van statisch IP adres de verbinding wel kan pingen naar mijn router (met DHCP niet) maar er geen verbinding is met het internet.

Verder zie ik in mijn router dat hij wel een ip adres toewijst aan het MAC adres van de netwerkverbinding, maar deze niet terug te vinden is in de laptop.

Ook heb ik de automatische "verbinding repareren" geprobeerd van vista, maar werkt uiteraard ook niet.

Een hele kluif en ik ben vast wat vergeten, maar ik ben ten einde raad... Heb namelijk op diverse fora informatie gelezen en heb tot nog toe geen oplossing :?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:51
Toevallig Esset internet securtity geïnstalleerd?

Heb wel eens problemen gehad met dit security paket.

Evt. firewall uitschakelen of compleet verwijderen om te controleren of dit de oplossing is.

Je bedoelt denk ik 169.xxx.xxx.xxx

[ Voor 8% gewijzigd door StaticZ op 26-06-2009 23:10 ]

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 18:35
StaticZ schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:10:
Toevallig Esset internet securtity geïnstalleerd?
[...]
Je bedoelt denk ik 169.xxx.xxx.xxx
Je bedoelt denk ik ESET Internet Security? ;)
Ik dacht ook meteen aan 169.xxx.xxx.xxx ipv 196

Verder is dit volgens mij een hardnekkige eigenaardigheid van Vista. Zit bij mij nooit veel anders op dan gewoon een statisch ip instellen. Iets als 192.168.xxx.xxx

[ Voor 21% gewijzigd door Barleone op 26-06-2009 23:23 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier wel ESET op, ben hem nu aan het deinstalleren. even wachten nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Ongelovelijk, het is idd ESET. Alles doet het weer...

Vele malen bedankt StaticZ :)

Betreft ESET, heeft mijn vertrouwen in dit product is zeer gekrenkt!