USB to Ethernet Adapter voor Mass Storage

Pagina: 1
Acties:

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Hallo,

Ik heb een vraagje voor de apple-kenners :) (zit ik hier wel goed denk ik).
Oke, ik krijg straks mijn MBP 15", nou heb ik zelf al een windows computer, met een USB Western Digital 750GB schijf eraan.
Ik heb vlak bij mijn pc een netgear 1gig switch liggen, dus ik dacht : Als ik nou die WD schijf op die switch kan aasluiten, kan ik zowel vanaf mijn mac, als vanaf mijn pc op die schijf backupen ( evt. meerdere partities ).
Is dit mogelijk met dit apparaatje :
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1246/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/MB442?wid=185&hei=185&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp ?

Graag zou ik dat willen weten, er staat namelijk dat dit alleen voor de macbook AIR is.
Maar kan ik dit ook gebruiken op de manier waarop ik dit wil ?

En ja, google al gebruikt :) maar dat levert voor deze specifieke adapter niet veel op :)

Alvast bedankt :)

gewoon nee.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 11:41
Nou volgens mij niet, want dit ding moet je eigenlijk zien als een USB-netwerkkaart:
Met de Apple USB-Ethernet-adapter sluit u uw MacBook Air-computer eenvoudig aan op een Ethernet-netwerk.
Bron

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Zonder router (tenminste toch zonder DHCP) zal je HDD zelfs niet herkend worden (op geen van de computers).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt usb hosts (wat in je computer zit) en usb clients. Dit dingetje moet volgens de beschrijving op een usb host worden aangesloten, in dit geval een Apple computer. Met andere woorden: het apparaat is een usb client. Een usb-schijf is ook een client. Als je dat ding dus op een usb-schijf aansluit, sluit je 2 clients op elkaar aan. Dat werkt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 26-06-2009 22:15 ]

Verwijderd

USB stekkertje past ook niet op de hardeschijf lijkt me?

Moet je allemaal verloop stukjes hebben ed.

Maar gaat niet werken.

• Robino
DX heeft ook een oplossing te koop voor jouw situatie :)

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Oke :)

Dan ga ik bij DX even kijken of ik dat ga bestellen :)
En anders even kijken of ik hem hier achter de router (in meterkast) kan zetten, zodat hij dan wel word herkend :)

Allemaal heel erg bedankt voor de super snelle reacties :)!!

gewoon nee.

• Robino
SanderPS3 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:31:

En anders even kijken of ik hem hier achter de router (in meterkast) kan zetten, zodat hij dan wel word herkend :)

Ik zie net dat DX een nieuwe adapter in zijn assortiment heeft :)

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Of je hosselt ergens een tweedehands airport extreme, knalt die schijf eraan klaar.

• Robino
Stouten schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:24:
Of je hosselt ergens een tweedehands airport extreme, knalt die schijf eraan klaar.
Ik denk dat het soort adapters dat ik voorstel leuker én goedkoper is om uit te proberen :)

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Rave17 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat het soort adapters dat ik voorstel leuker én goedkoper is om uit te proberen :)
Maar performance technisch gezien denk ik dat het nog aardig kan tegenvallen. Maar het is inderdaad wel leuker ;-)

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
SanderPS3 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:31:

als je dan een ander router gaat doen, dan kan je zo ook met USB aansluiting voor externe HD's krijgen (onder ander een airpoort :-) )

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Pagina: 1