Toon posts:

Southbridge 90 graden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben Dennis en woon in Arnhem.

Ik heb een asus rampage II extreme met een intel i7 920
mijn videokaart is een gtx260

Ik denk persoonlijk niet dat er mee info voor benodigd is.
Mijn probleem is alsvolgt.
De computer viel laatst uit omdat de overheat protectie inschakelde. Als ik in de bios kijk dan zegt ie dat mijn soutbridge 90 graden is. De protectie schakeld in bij 90 graden dus dat klopte.
als ik met de hand voel aan de soutbridge dan is ie gewoon warm... niets bijzonders.
In de bios geeft hij aan dat de north bridge 50 graden is en dat terwijl ze standaar al gelinkt zijn met een heatpipe.

In mijn kamer is het momenteel 30 graden dat moet ik er wel bij zeggen.
Ik maak gebruik van de laatste bios van dit bordje en heb eigenlijk nog nooit problemen ermee gehad.
Wat zal ik doen? RMA van maken ?

Met vriendelijke groet,
Dennis

PS ik zie dat hij niet onder de juiste catogorie is geplaatst.
Kan een mod dit verplaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 20:17 ]

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:36
Zit toevallig je graka recht voor de southbridge? Zoja, zet je graka eens in een anders slot;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:15:
De computer viel laatst uit omdat de overheat protectie inschakelde. Als ik in de bios kijk dan zegt ie dat mijn soutbridge 90 graden is. De protectie schakeld in bij 90 graden dus dat klopte.
als ik met de hand voel aan de soutbridge dan is ie gewoon warm... niets bijzonders.
In de bios geeft hij aan dat de north bridge 50 graden is en dat terwijl ze standaar al gelinkt zijn met een heatpipe.
Als de SB koeler er los op zit zal die idd niet warm warm worden, maar dit kun je zo voelen.
Zit die er wel goed op is het waarschijnlijk gewoon een verkeerde uitlezing en zou je overheat protection van de SB ook gewoon wel uit kunnen schakelen.

• Bas.
Als de koeler er los op zit niet mee gaan klooien, RMA doen die hap! Denk je dat die protection er voor niets op zit?:S

Verwijderd

Extorm schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:21:
Als de koeler er los op zit niet mee gaan klooien, RMA doen die hap! Denk je dat die protection er voor niets op zit?:S
Lezen? :?

Verwijderd

Topicstarter
De Southbridge zit er goed op .. niet los ofzo .. heb er ook niks mee gedaan moet ik zeggen.
In de bios geeft hij overal normale ( koele) temperaturen.. Alleen die sb staat in het rood op 90 graden..

Groet,
Dennis

• Bas.
Ja maar ik stuur het moederbord liever RMA dan dadelijk met een defecte opgescheept te zitten;)
Hij geeft ook aan dat de koeler warm word, dus die zit er zeer waarschijnlijk goed op;)

• Bas.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:26:
De Southbridge zit er goed op .. niet los ofzo .. heb er ook niks mee gedaan moet ik zeggen.
In de bios geeft hij overal normale ( koele) temperaturen.. Alleen die sb staat in het rood op 90 graden..

Groet,
Dennis
Probeer de graka eens in een ander slot, post anders eens een foto van je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ìk neem aan dat je met grake de videokaart bedoeld ?
Als dat zo is kan het niet het probleem zijn. Je ziet op het moederbord de northbridge e de southbridge zitten. op de southbridge zit een heatsink en deze is compleet vrij!

groet,
Dennis.

Misschien verstandig om mycom morgen eens te bellen ?
groet,
Dennis

• Bas.
Dat is zeker verstandig om mycom te bellen. Heb je jou pc daar laten assembleren dan?
Met Graka bedoel ik inderdaar GRAfischeKAart:)

Verwijderd

Topicstarter
òok moet ik erbij zeggen dat ik zo straks mijn computer voor ongeveer 2 uur uit had staan. toen ik hem opstarte en gelijk in de bios keek stond mijn sb al op 85 graden..`

ik heb hem daar niet laten assembleren .. heb het zelf gedaan maar heb het mb daar vandaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 20:37 ]

• Bas.
Bovendien, dat zwarte 'blok' achter de blauwe pci-e slots is toch echt de southbridge hoor:) Probeer de grafische kaart maar eens in het aller onderste slot.
Afbeeldingslocatie: http://www.mtsystems.nl/images/asus-rampage-ii-extreme.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Bas. op 26-06-2009 20:39 ]

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Extorm schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:26:
Ja maar ik stuur het moederbord liever RMA dan dadelijk met een defecte opgescheept te zitten;)
Hij geeft ook aan dat de koeler warm word, dus die zit er zeer waarschijnlijk goed op;)
Met 90 graden is de koeler niet warm. Hij is dan echt bloedheet en je kunt hem ook niet aanraken. Als je hem gewoon een seconde of 15/20 aan kan raken zonder pijn is hij meen ik niet veel warmer dan 40 graden.... Als dat ding echt achterlijk heet word en het koellichaam zit er gewoon goed op dan ligt het misschien aan de airflow (of het gebrek eraan) in je case. Dit kan dan weer komen door te weinig ventilators in de behuizing die koele lucht in de kast blazen en/of warme lucht eruit..

Ligt het dus niet aan de montage of de airflow en de chip word echt zo heet dan zou ik het bordje idd RMA sturen...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Verwijderd

Topicstarter
de koeler zit er gewoon vast op. hij word echt niet heet. gewoon een beetje warm... kan mijn vingers er uren op houden bij wijze van spreken.
Ik vraag mij af of het niet gewoon een foutje is in de bios.. ik kan er niets over vinden op inet.
Dat is inderdaad de soutbridge maar de graka zit er half over heen. Ik denk dat als hij echt zo heet zou zijn zou ik mij braden denk ik zo ..
groet
Dennis
ik heb de kast van coolermaster met 3x grote fans,, het is de HAF

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 20:54 ]

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
Ik weet niet hoe lang je je mobo nu hebt, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de koeler verkeerd gemonteerd is, waardoor hij niet goed contact maakt, hierdoor wordt je southbridge wel warm, maar je koeler niet.

MVG, Frank

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:34:
òok moet ik erbij zeggen dat ik zo straks mijn computer voor ongeveer 2 uur uit had staan. toen ik hem opstarte en gelijk in de bios keek stond mijn sb al op 85 graden..`
Dan lijkt het mij vrij duidelijk dat het een meetfout is, al eens het bios geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 3 weken geleden mijn bios geupdate. misschien terug flashen en kijken wat de meetingen dan zijn.
de soutbridge heb ik niet zelf gemonteerd. Deze zit er vanuit de fabriek al op.
Ik heb het probleem nooit opgemerkt aangezien hij nooit uitviel..

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02 15:34
boven staat dat hij het laatste bios heeft, bordje richting rma want als er wel iets niet helemaal goed gemonteerd zit blaas je de boel op door oververhitting en ben je verder van huis

Verwijderd

Topicstarter
ook pc probe ( prgramma komt mee met het asus bordje) geeft ook aan 87 graden. mijn systeem loopt verder wel stabiel..

• Bas.
Kun je een foto van jou situatie posten??

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb zojuist dezelfde bios er nog eens op gezet en vervolgens de cmos gecleared. nu geeft hij aan 77 graden. dat is toch al weer tien graden eronder. Ik heb zo niet een camera om een foto er van te maken .
mycom heeft vandaag geen td aan het werk dus moet ik het maandag nog eens verifieren..

groet,
Dennis
Pagina: 1