Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Helaas heb ik nog geen ervaring met HD systemen en een simpel taakje blijkt een stuk lastiger. Mijn pa heeft een packard bell computer met een hdmi aansluiting in de NVIDIA 9300 GE. Hij heeft zelf 10 meter kabel gekocht ergens, kabel alvast onder de vloer gelegd ( |:( ) en aangesloten.

Nu werkt het allemaal goed als ik de grafische kaart instel op 'kloon' modus met een lage resolutie. Bij dual view wil hij de TV automatisch op de hoogst mogelijke resolutie zetten en dan heb ik heel slecht beeld.

Wat ik ondertussen heb geprobeerd:
- i've tried putting it off and on again. :p
- digitaal kleurformaat van RGB > YCbCr
- in het nvidia configuratie scherm het signaalformaat wijzigen naar 1080p50, 720p50, enz enz. Ik heb het gevoel dat dit niets uitmaakt, want hij springt telkens terug volgens mij.
- meerder resolutie proberen, waarbij alleen de lage resoluties werken
- 16 bits kleuren ipv 32 (waarom weet ik niet, maar toch geprobeerd)
- lacie mediaspeler op de hdmi kabel aangesloten, dit werkt goed wat een slechte kabel volgens mij uitsluit

Zo ziet het eruit als ik een hoge resolutie heb geselecteerd. Zoals je ziet is er iets met de kleuren mis.
Afbeeldingslocatie: http://gratispils.nl/henk/IMAG0414.jpg

Op moment van tikken werkt het wel, maar niet in de resolutie die ik wil. 1360x850 is het nu en ik hem mijn scherm gekloond. Wat ik wil is gewoon Yx1080, dat scherm staat er natuurlijk niet voor niets. Er is dus volgens mij iets mis met mijn instellingen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Hulp wordt op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Eerst eens die kabel uitsluiten. De TV verplaatsen naar een metertje of wat en met een korte kabel (zeg 1,8 meter oid) eens kijken of het wel werkt. Werkt het dan wel, tja, dan zal de vloer open moeten. Werkt het dan ook niet, weet je in ieder geval zeker dat de vloer niet open hoeft.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Dat is inderdaad een goed idee, als ik thuis ben ga ik dat proberen. Ik heb nog wel een klein kabeltje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Mijn pa is tevreden met zijn &^$%&* resolutie. Ik ga er dus niet meer aan doen, want ik mocht de televisie niet meer verplaatsen.

|:(

Eigenwijs jonge die guy.

Van mij mag er een slotje op dit topic tenzij iemand anders hetzelfde probleem heeft of het alsnog wil uitleggen waar het allemaal aan kan liggen.