24" 16:9 monitor voor laag-middel budget

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 21:02

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hallo,

Ik ben met spoed op zoek naar een goede monitor om vooral mijn Macbook Pro en Xbox 360 op aan te sluiten. Het budget ligt rond de 300 euro maar ligt er vooral aan wat ik daarvoor krijg. Ik gebruik het scherm vooral alleen en voor gewoon computergebruik en games dus een TN paneel is prima denk ik. Ik wil als native resolutie Full HD dus 1920x1080 en dus ook een aspect ratio van 16:9, aansturing via DVI of HDMI is allebei prima en mag ook ontbreken wmb (als een van de twee maar aanwezig is). Het formaat liefst rond de 24", dus 23-27" afhankelijk van de mogelijkheden.

Op het moment heb ik de Dell G2410 en 2409W bekeken, en schijnt (volgens CNet) de G versie erg goed te zijn, maar aan de prijzige kant. Voor veel minder geld kan ik de BenQ E2400HD kopen, die weliswaar geen LED backlight heeft en dus wat slechter zwarte kleur levert maar ook veel goedkoper is. Ik heb beide schermen op GoT gezocht maar over de Dell is helemaal niks te vinden...

Heeft iemand specifieke tips voor mijn situatie of voorstellen voor andere monitors die binnen mijn eisen vallen? Zijn er bekende problemen met deze monitors? Ik las dat de Ultrasharp 2709 van Dell merkbare input lag had, en die is veel duurder dus zou het ook op deze G monitor een probleem kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Weet iemand dit?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:50
Net deze gekocht en bevalt prima. :)
pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1

Er staan er veel meer in de pricewatch. Misschien daar even kijken.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 16:58
Ik heb al een tijdje deze:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2343BW
Nier native full hd (hoger) maar wel zeeer veel waar voor je geld! (< 200 euro)

Dat de films een beetje geupscaled worden merk je niks van.

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 10:13
Ik had op de gok dit scherm gekocht en ik moet zeggen dat hij mij zeer goed bevalt. Een vriend heeft hem na bij mij gezien te hebben ook aangeschaft. En echt duur is hij ook niet :9
http://tweakers.net/price...acer-x233hb.html#tab:info

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Inputlag ga je niet merken hoor. Het is inderdaad iets meer dan veel vergelijkbare schermen maar alsnog zo laag dat je er geen last van zult hebben. ;)

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 11:01
De BenQ is ook top. iemand anders ooit aangeraden en nooit spijt van gehad. Met een resolutie van 1920x1200.
Samsung maakt ook top schermen. De Iiyama vond ik er in de winkel wat minder uitzien ivm inkijkhoeken en kleurweergave

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:30
Ik heb sinds een maand de LG W2442PA-BF (link). Perfecte monitor, lage input lag, snel (2ms) EN in hoogte verstelbaar, en draaibaar (portrait).

Full HD, 16:9 en samen met mijn GTX295 kan ik alle games full en in full HD spelen. Ik verbaas me elke dag hoe mooi deze monitor alles weergeeft.

EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Privacy glass | Pixel LED |

Verwijderd

Genoeg te vinden lijkt mij :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 21:54 ]

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53
Ik heb zelf de 23" samsung die hier boven genoemd word.
2048x1152 en 16:9 wel de duurdere nemen anders zit je met dsub opgescheept.
De duurdere versie heeft dvi en is in hoogte verstelbaar, verkrijgbaar voor ~200euro.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

ik heb de Dell SP2309W
Ziet er mooi uit (glanzend zwart)
is op hoogte verstelbaar
scherpere kleuren dan mijn macbook
grotere resolutie dan Full HD

maar alles boven alles: hij wordt door cnet.com aangeraden als een van de beste monitors met TN panelen.
Hij kost hier in Nederland 280 euro. In Amerika kost die 380 dollar, dus het is een mooie deal. Vooral omdat Dell schermen in dollarprijzen zelfs vaak onder de europrijzen liggen. (zie de G waar jij het over had, hier 400 euro in amerika iets boven de 200 dollar)

Dell maakt echt goede schermen in prijsverhouding. De Dell 24inch die nu 160 euro kost, presteert zelfs beter dan de BenQ. De BenQ ziet er wel natuurlijk wat mooier uit, maar de kijkhoeken van de Dell zijn ongetwijfeld beter. Ik heb dit op een engelse forum gevonden. Er stonden zelfs 4 plaatjes als vergelijkings materiaal met beide schermen naast elkaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals wel vaker stamt zo te zien je probleem met kiezen simpelweg voort uit het niet duidelijk hebben van je eisen. Er zijn namelijk aanzienlijk meer zaken (denk aan paneel en coating) waarin schermen kunnen verschillen, en er is prijs - ondanks "laag-middel budget" te zeggen geef je nergens in je ts aan exact wat je budget is.

Zie hier voor meer tips:
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.