Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 12:58
Goedendag,

Ik krijg van mijn vader een i7 upgradeset( mobo, cpu, mem, koeler)

Ik zoek een mooie kast om dit alles in te stoppen,
mijn huidige kast voldoet niet omdat de kabels echt niet goed weg te werken zijn.

mijn eisen voor de nieuwe kast zijn:

-kabelmanagement
-zwart
-redelijk tot goede airflow
-geen sidepanel
-atx
-voeding onderin
-stil

dit zou leuk zijn als het erbij zit:
-optie tot 4 a 5 120 mm fans
-deurtje(met aanknop te kunnen bedienen zonder deurtje te openen)

Ik vroeg mij af. kunnen jullie mij helpen met een keuze maken?

dit is de hardware die erin komt:
-Gigabyte-x58-ud3p
-intel core i7
-OCZ platinum cl7 1600
-Zalman HP-600
-Sapphire 4850+Zalman 1000 led(in de toekomst 2)
-Western Digital 5000 AAKS(toekomst 2)
- 2 standaard dvd drives
- Zalman fan-controller.
-scythe mugen 2

Ik zat zelf te denken aan een antec performance one p183, over het algemeen een hele mooi kast voor mijn doel. voldoet aan al mijn eisen. alleen is hij wel te duur.

Zijn dit teveel eisen?
moet ik gewoon doorsparen?
welke kasten zijn nog meer goede opties?
Ik zat aan zo`n 90 euro te denken.

mvg,
jan

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

je zegt het zelf al zo'n beetje, de echte "goede" kasten wat kabelmanagement, airflow en design betreft kosten meestal zo'n 100-150 euro. dus of doorsparen, of wat eisen schrappen en voor een goedkopere kast kiezen, of je huidige kast grondig verbouwen. dat laatste blijft altijd een optie natuurlijk..
(ik bouw mn eigen kasten, dus ik kan echt ermee doen wat ik maar wil :P)

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:43

Patjeee

Ik woon in Boston MA

een ding mis ik , wil je leds of niet ?
aangezien een CM690 een led fan voorin heeft (ookal zijn die ledjes niet zo fel :D )

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Persoonlijk erg gecharmeerd van alle antec modellen.
Over het algemeen erg goed doordacht en hebben als bonus lekker stil te zijn.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:38
AlexanderB schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:16:
je zegt het zelf al zo'n beetje, de echte "goede" kasten wat kabelmanagement, airflow en design betreft kosten meestal zo'n 100-150 euro. dus of doorsparen, of wat eisen schrappen en voor een goedkopere kast kiezen, of je huidige kast grondig verbouwen. dat laatste blijft altijd een optie natuurlijk..
(ik bouw mn eigen kasten, dus ik kan echt ermee doen wat ik maar wil :P)
als je erg grootte wil wel ja,
Misschien is een NZXT Tempest iets voor je, hij heeft zeer goede airflow, echter heeft hij wel een sidepanel, ook geen deurtje.
Maar hij heeft wel goede kabelmanagement, zeer goede airflow, hij is zwart. Voeding onderin en door de 4x120mm en 2x140mm fans is hij redelijk stil.

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38

Nip

Ik raad de Antec Three Hundred aan.

Lekker goedkoop, heeft een vak voor kabeltjes, is zwart, zeer goede airflow met 5 fans, geen sidepanel, atx uiteraard, voedering zit onderin en hij is redelijk stil. Met 5 fans heb je zo veel airflow dat je de standaard 120mm en 140mm fans erin op Low kan zetten (zit schakelaartjes bij) en je zet de overige 3 fans gewoon zo laag mogelijk totdat je ze niet meer (goed) hoort. Maar toch houd je goede airflow met 5 fans en goed design!

En dan kan je de 40 euro die je overhoudt aan bier besteden O-)

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:10

Yor

Yor1313#2571

Kijk eens op marktplaats of hier op V&A, er zijn zat coolermaster Stackers te krijgen voor rond de 100,-

http://yor.minitroopers.com

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Je zou met een dergelijk bedrag in gedachten voor een Chieftec kunnen gaan, deze bv:
http://www.salland.eu/pro...u-ba-02b-b-sl-op-fob.html
[waar je dat ding aanschaft moet je uiteraard zelf weten, hier staat alleen meteen een prijs bij].

Het is wel zo dat een goede kast meerdere systemen mee gaat, met de mijne kan ik mijn pensionering wel halen (en dat duurt nog wel even). Zelf heb ik een Coolermaster Stacker (de oude versie), daar kan een voeding onderin. Voor plaatje: Amrit in "Wat doe jij deze zomer om je PC koel te ..."
Nieuw zijn ze volgens mij niet meer te koop, maar 2e hands zoals Yor aanbeveelt is een goed idee. Zeker gezien het budget

Zou ik zelf een geheel nieuwe kast moeten aanschaffen zou ik imo voor een Antec p193 gaan: http://www.salland.eu/pro...geen-voeding-p193-eu.html Dit is het soort kast waar je zonder aarzelen een workstation in kan bouwen, die desondanks fluisterstil is.

Wat betreft je voeding, je had een zalman geselecteerd. Weet niet of je hem al hebt, kijk anders nog daar deze: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=113 Op dit moment de voeding der voedingen

En om het nog vervelender te maken, over +/- 2 maanden (?) komt Intel met i5 en i3 processors. Persoonlijk zou ik even van de zomer genieten en in de herfst kijken hoe het ervoor staat met Windows 7 en de nieuwe reeks processors en de daarbij horende prijzen aangezien Intel en AMD elkaar weer eens flink zullen gaan beconcurreren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem hier eens een kijkje: http://tweakers.net/pricewatch/cat/61

De eisen die je stelt zijn heel duidelijk en zo op het eerste gezicht zijn ze vrij realistisch. Het budget is weliswaar ietwat aan de magere kant, wil je een beetje keuze overhouden en toch kwaliteit in huishalen.

Hoe dan ook gaat dit topic op slot, gezien het feit dat een behuizing uitkiezen toch erg persoonlijk is en alleen jij dat kunt doen. Door middel van de PW en reviews door te bladeren kun je een goede keuze maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.