Toon posts:

Flac muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen

Ik heb een iaudio d2 gekocht om eens een kwalitatief perfecte speler te hebben. Hoewel ik creative 630 oordopjes heb, kan momenteel geen betere kopen, klinkt het allemaal erg mooi. Nu heb ik alleen gelezen dat .flac muziek velen malen betere kwaliteit is dan .mp3 bestanden. Ik heb al even lopen zoeken op het internet maar kan niets vinden waar ik deze muziek kan 'kopen'. Weet niet of ik over .... mag praten vandaar de ''.:P

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvg,

Maarten

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:43

HaTe

haat niet

Check je mail.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 26-06-2009 17:45 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:37
Je kan met foobar2000 bv allerlei formaten zo omzetten in FLAC. Bijvoorbeeld als je een lossless cd hebt 'geript'.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

cd rippen naar .flac? genoeg tutorials om dat te bereiken met EAC en een FLAC encoder.

wat voor mp3 kwaliteit gebruik je? als dat al meer dan 192kb/s is moet je geen 'veel beter' verwachten, zeker niet met goedkope oordoppen.

[ Voor 45% gewijzigd door mr.paaJ op 26-06-2009 17:36 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:57
Flac wordt inderdaad weinig gebruikt. Ik denk dat als je een MP3 met een hoge bitrate pakt (256 of 320kbit/s), dat je dan het verschil niet eens hoort. Vroeger bestond er een grote torrenttracker met Flacs (die met het biggetje), maar die is alweer offline gehaald. De meeste mensen die hun muziek op hoge kwaliteit willen archiveren doen dat in Flac, maar Flac wordt weinig gedeeld/verkocht. Als je aan Flacs wilt komen, moet je dus of heel goed zoeken, of gewoon zelf je CD's rippen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:57

BHQ

Mr.Qips schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:34:
Vroeger bestond er een grote torrenttracker met Flacs (die met het biggetje)
;)

En mja, Flac staat in principe gelijk aan lossless, maar er is bar weinig van te vinden omdat mensen het verschil toch niet merken. Neemt niet weg dat ook gewoon een 320kbit mp3'tje informatie mist die in de flac wel aanwezig is (denk detail in cymbalwerk enz).

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je kunt gewoon je eigen CD's naar flac coderen als je dat wil. Zoals gezegd is flac lossless, dus bit-voor-bit gelijk aan de originele PCM audio zoals die op de CD staat.
Ik betwijfel echter of je het verschil hoort. Een moderne mp3 encoder (bijv. LAME) produceert vanaf bitrates rond 150kbps transparantie voor veruit de meeste muziek-apparatuur-luiteraar combinaties.
Vergeet overigens bij jou speler niet dat die ook Ogg Vorbis ondersteunt. Jammer genoeg heeft deze codec het niet kunnen waarmaken op de markt, maar bij gelijke bitrate is de geluidskwaliteit vaak beter dan mp3.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We gaan je hier niet helpen bij warez.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.