Toon posts:

home cinema set *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik wil binnenkort een home cinema set kopen alleen vroeg ik me af waar ik op moest letten bij het kopen van een HCS. Ik heb wat ron gekeken en zag deze staan

http://www.kieskeurig.nl/...212/specificaties/277950/

http://reviews.wehkamp.nl/8322-nl_nl/710981/reviews.htm

Kwa watt of wat dan ook zegt me helemaal nix, iemand een beetje ervaring met een samsung HCS? Ik heb wel gezien dat hij hdmi ondersrteund das al een pluspuntje :) ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

Het "leuke" van die kant-en-klare Home Cinema Sets is dat je voor redelijk weinig geld een leuke set binnen haalt. Vele malen goedkoper dan een losse receiver, speakers, speakerdraad en een DVD-speler. Echter zijn die setjes natuurlijk niet voor niets zo goedkoop...

Als eerste heb je veelal het "probleem" dat er niet veel apparaten op zo'n set aangesloten kunnen worden. Veelal beschikt de set wel over een paar RCA-ingangen, maar wil je apparaten met HDMI aan gaan sluiten dan houdt het al snel op. Dus kijk eerst eens wat je allemaal op je set aan wilt sluiten. Is dit alleen je tv (en de bijgeleverde dvd-speler) dan is er niets aan de hand. Wil je ook andere dingen als consoles erop aan gaan sluiten dan loop je snel ingangen mis.

De set die jij noemt heeft een optische ingang, dus dat is al een voordeel aangezien er nogal wat apparatuur is die van deze connector gebruik maakt. Digitaal coaxiaal is er niet, maar dat kan je converteren naar de optische ingang die je wel hebt.
Dat de set HDMI heeft zegt mij ook niets. Want je hebt sets die het beeld en geluid alleen doorsturen en er verder niets mee doen. Er zijn ook sets die het geluid uit het HDMI signaal halen (en dat over de speakers laten klinken) en het beeld naar de tv sturen. Dat laatste is natuurlijk vele malen beter en je hebt er meer aan. Al denk ik dat zo'n kant-en-klare set wel alleen zal doen aan doorsturen, helemaal als je kijkt naar het jaar van uitgave en de prijs.

Het vermogen wat er bij zulke sets staat zegt niet veel.
Er staat op kieskeurig alleen 133 Watt. Maar is dat het het vermogen wat altijd wordt geleverd (RMS) of is het het piekvermogen (PMPO)? Veelal staat er in de gebruiksaanwijzing wel wat meer, maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden. Maar staar je dus niet blind op vermogen....

Ga overigens niet af op reviews van sites als kieskeurig en helemaal niet van Wehkamp. Eigenlijk zijn al die mensen tevreden met zulke sets omdat ze geen vergelijkingsmateriaal hebben. Ga gewoon eens naar een grote winkel als de BCC, It's, etc want daar staan zulke sets meestal uitgestald en dan kan je luisteren en dergelijke...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:31:
Het "leuke" van die kant-en-klare Home Cinema Sets is dat je voor redelijk weinig geld een leuke set binnen haalt. Vele malen goedkoper dan een losse receiver, speakers, speakerdraad en een DVD-speler. Echter zijn die setjes natuurlijk niet voor niets zo goedkoop...

Als eerste heb je veelal het "probleem" dat er niet veel apparaten op zo'n set aangesloten kunnen worden. Veelal beschikt de set wel over een paar RCA-ingangen, maar wil je apparaten met HDMI aan gaan sluiten dan houdt het al snel op. Dus kijk eerst eens wat je allemaal op je set aan wilt sluiten. Is dit alleen je tv (en de bijgeleverde dvd-speler) dan is er niets aan de hand. Wil je ook andere dingen als consoles erop aan gaan sluiten dan loop je snel ingangen mis.

De set die jij noemt heeft een optische ingang, dus dat is al een voordeel aangezien er nogal wat apparatuur is die van deze connector gebruik maakt. Digitaal coaxiaal is er niet, maar dat kan je converteren naar de optische ingang die je wel hebt.
Dat de set HDMI heeft zegt mij ook niets. Want je hebt sets die het beeld en geluid alleen doorsturen en er verder niets mee doen. Er zijn ook sets die het geluid uit het HDMI signaal halen (en dat over de speakers laten klinken) en het beeld naar de tv sturen. Dat laatste is natuurlijk vele malen beter en je hebt er meer aan. Al denk ik dat zo'n kant-en-klare set wel alleen zal doen aan doorsturen, helemaal als je kijkt naar het jaar van uitgave en de prijs.

Het vermogen wat er bij zulke sets staat zegt niet veel.
Er staat op kieskeurig alleen 133 Watt. Maar is dat het het vermogen wat altijd wordt geleverd (RMS) of is het het piekvermogen (PMPO)? Veelal staat er in de gebruiksaanwijzing wel wat meer, maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden. Maar staar je dus niet blind op vermogen....

Ga overigens niet af op reviews van sites als kieskeurig en helemaal niet van Wehkamp. Eigenlijk zijn al die mensen tevreden met zulke sets omdat ze geen vergelijkingsmateriaal hebben. Ga gewoon eens naar een grote winkel als de BCC, It's, etc want daar staan zulke sets meestal uitgestald en dan kan je luisteren en dergelijke...
bedankt voor je uitleg. Ik heb ik die tusentijd een Philips HCS gezien. wat vind je hiervan vergeleken met de Samsung?

philips HTS3367

http://www.consumer.phili...cinema-systeem+HTS3367-12

http://www.kieskeurig.nl/...367/specificaties/218844/

en heb ik ook een ander vraagje:

Mijn HCS die ik ga halen heeft een hdmi uitgang mijn tv heeft 2 of 4 hdmi ingangen ok dat is duidelijk. (bij films /mp3s komt het geluid uit de boxxen) Mijn schotel decoder heeft een scart aansluiting en mijn tv ook. Maar wat gebeurt er als ik mijn decoder van mijn schotel antenne via SCART aanluit? hoor ik dan het geluid via de tv boxen of via de boxen van de HCS?? of moet je zelf zo iets instellen??

thnx

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17

voodooless

Sound is no voodoo!

HDMI en home cinema sets is vaak een lastig issues. Je kunt er meestal namelijk zeer weinig mee, behalve dan het simpelweg doorgeven van DVD beeld.Hoge kwaliteit upscalen missen vaak. Toch is HDMI bij uitstek de beste keuze als het gaat om beeldkwaliteit. Verder heeft het in veel gevallen echter weinig meerwaarde.

Wat betreft de schotel ontvanger. Als die aan de TV hangt, dan geeft de TV het geluid weer. Wil je dat niet, dan zul je de ontvanger los op je set moeten aansluiten. De meeste ontvangers hebben wel een SPDIF uitgang (optisch of coax), en die kun je dan prima op je set aansluiten. Zelfde geldt voor veel TV's. Een andere optie dan om het geheel analoog aan te sluiten.

Inventariseer eerst eens wat je allemaal wil aansluiten, en wat je daarvoor nodig hebt. Ga dan kijken welke modellen daarbij passen. Verder zijn van de meeste sets online handleidingen te koop. Daar staat meestal in detail in wat ze nu wel en niet kunnen. Daarnaast is het heel belangrijk om eerst eens in een paar winkels langs te gaan, en om de setjes eens te bekijken, en vooral ook te beluisteren. Dat is namelijk het allerbelangrijkste, en de verschillen zijn vaak enorm, en ook nog eens erg smaakafhankelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 28-06-2009 13:24 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?