Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:36
Hey mensen,

Nadat ik maanden lang tegen mensen aan het vertellen was dat zij hun pc moesten scannen en hun wachtwoord moesten veranderen omdat zij geinfecteerd waren met het msn virus, hoor ik zojuist dat ik ook besmet ben geraakt.

Dus ik gelijk :
Virusscan
De speciale removaltool geactiveerd
Msn wachtwoord verandert.

Nou vond me virusscan al niks bijzonders, en de removaltool ook niet. Ik weet dus ook niet welke pc besmet is.

Ik ben eerlijk vooral nieuwsgierig, hoe ben ik besmet geraakt.. Dus via welke methoden besmet dat kreng je nog meer behalve via de berichten van msn, (heb daar immers nooit op geklikt). Ik heb daarnaast de afgelopen week zo goed als niet op een pc gezeten.. Heeft iemand wat meer info over die etter?

Alvast bedankt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alleen dubbelklikken op standaard virusscanners is natuurlijk (voor een Tweaker) niet voldoende om malware te vinden.

Over welke malware heb je het precies? De diverse anti-malwaresites geven vaak wel informatie over besmettingsmethoden.

En als je denkt dat je nog besmet bent: zie de vele topics over malwarezoeken in dit subforum. Welke vscan heb je gedaan, wat zijn de resultaten van "met de hand" zoeken zoals met bijvoorbeeld hjt en wat zijn dan de verdachte processen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 09:50
BlackHawkDesign schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:26:
De speciale removaltool geactiveerd
Dat klinkt al behoorlijk eng. Over welk virus en welke tool heb je het precies?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Wie vertelde jou dat je besmet was? Want het zou natuurlijk ook aan de pc van de ontvanger kunnen liggen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Moning2
  • Nu online
Of gewoon even een grap omdat je er zelf altijd zo paranoia over bezig was ;)
Hoeveel mensen wisten te melden dat je het virus zou hebben?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
Ik krijg al jaren het bericht dat mijn naaktfoto op www.hierdesite.com/email.jpg.exe

Mijn broertjes hebben hem ook vaker op hun pc gehad. Maar bij mij haalt Kaspersky ze iedere keer eraf. Doe hun online scan eens: www.kasperskylabs.com

• BlackHawkDesign
Stom ik had meer info moeten vermelden, oke aanvullende gegevens:

Extra info
Oke het ging om het volgende bericht :
I am done trying all the different fat burner pills out there. I finally found one pill that forces your body to drop a lot of weight very quickly. Its called Acai, costs just 5 dolars and I always order from www.bestblah.com
Hoe ik het zeker weet, omdat plots een mannetje of 10 via offline berichten me dat vertelden. Ook mijn broertjes hadden het bericht ontvangen.

Online virusscan was ik toen nog mee bezig tijdens het posten van het bericht, maar heb die per ongeluk met mijn stomme kop afgesloten. Ga ik zo weer opnieuw draaien.

De speciale removaltool die ik bedoelde is deze : http://www.symantec.com/s...docid=2005-020311-1125-99

Situatie
Ik heb 3pc's waar ik regelmatig op msn zit. 1 Mijn desktop, 1 familie pc, 1 laptop. Die laptop is net terug van 8 weken reperatie en ik heb daar weinig spannends op gedaan. Mijn desktop is omdat ik veel aan het werk ben ook weinig bemand. Het enige wat ik dan kan bedenken i s dat de familie pc is besmet. Het gekke is, is dat de andere msn accounts op die pc niet besmet zijn. Nou ben ik altijd behoorlijk huiverig voor virussen dus ik kijk altijd goed uit, zo goed als nooit een uitbraak gehad...

Ik ben natuurlijk super nieuwsgierig waar dat kreng dus nu vandaan is gekomen. Misschien dat ik kort geleden op een pc heb ingelogd die besmet was en me dat nu niet goed meer herinner. Het is namelijk bok irritant dat dat virus eens in de zoveel tijd van zich laat horen. Ik wil namelijk niet alleen de gevolgen bestrijden, maar ook de oorzaak vinden.

Volgende stappen:
Online virusscan op alle 3 de pc's. Aangezien de speciale tool en me eigen scanner niet veel spannends hebben opgeleverd.

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Ik heb wel eens zo'n virus gehad. Maar moet je eens kijken in de windows folder C:\windows daar had ik toen een heleboel dingen staan van al mn contact personen. dus bestandjes met de naam blahblah@hotmail.com

Hoop dat je daar iets meer kan? En probeer ander een gratis virusscanner van
Avast die doen het ook goed (http://www.avast.com).

Gestoord word je toch...

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

gewoon NOD32 kopen of downloaden en die er eens over heen gooien

↓ volgende bericht hieronder ↓

• BlackHawkDesign
Op de verschillende pc's gekeken in de C:\windows, niks gevonden

Heb nu op de pc's 3 verschillende online scans eroverheen gegooid, ze vonden wat cookies, maar voor de rest niks raars.

Toevallig heb ik al Nod32 draaien :+

Iemand anders nog suggesties, ook zaken over de werking van die etter zijn welkom... Dus meer info..

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 08:48
kijk hier eens: Zaggy in "MSN spam..."
of hier
http://blog.saimatkong.co...ent-page-2/#comment-21404

misschien dat je hier wat mee kan.

Knowledge is my Weapon

• BlackHawkDesign
En toen ging er plots een lampje bij me branden.

Volgens mij heb ik een hele tijd geleden ook eens geprobeerd te kijken wie mij zou blokken. 8)7 8)7 8)7 8)7
Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij had ik toen idd mijn gegevens ingevuld.

Wel vaag dat het nu pas naar voren komt.

Vandaar dus ook dat ik tot nu toe niks meer heb gehoord, ongelovelijk stom natuurlijk, dat ik daar ben ingetrapt |:( |:( |:(

Bedankt Snyder, stom dat ik daar zelf niet aan dacht en helemaal stom dat ik dat ooit gedaan heb. Ben iig al blij dat mijn pc niet besmet is en het dus is op te lossen met een w8woord wijziging.. Nu maar hopen dat hij niet terug komt

[ Voor 21% gewijzigd door BlackHawkDesign op 30-06-2009 09:16 ]

Pagina: 1