Ik ben bezig met het programmeren van een script dat een download forceert.
Dat is inmiddels allemaal gelukt en getest. Echter wil ik ook de onderstaande dingen nog doen:
1. Het begrenzen van de downloadsnelheid, dat kan toch met fread?
2. Ik wil dat een gebruiker maar tegelijk 2 films kan downloaden met een lage snelheid. Daarvoor moet ik weten wanneer die begint en klaar is. Ik wil dat in combinatie met een database doen.
Dit betreft een gedeelte van de code waar het om gaat. Ik heb al veel gegoogled maar kan niet echt een duidelijk antwoord of oplossing vinden.
Dat is inmiddels allemaal gelukt en getest. Echter wil ik ook de onderstaande dingen nog doen:
1. Het begrenzen van de downloadsnelheid, dat kan toch met fread?
2. Ik wil dat een gebruiker maar tegelijk 2 films kan downloaden met een lage snelheid. Daarvoor moet ik weten wanneer die begint en klaar is. Ik wil dat in combinatie met een database doen.
Dit betreft een gedeelte van de code waar het om gaat. Ik heb al veel gegoogled maar kan niet echt een duidelijk antwoord of oplossing vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| if(!$error){ if(file_exists($file)){ if(is_readable($file)){ $size=filesize($file); if($fp=@fopen($file,'r')){ // send the headers header("Content-type: $mime"); header("Content-Length: $size"); header("Content-Disposition: attachment; filename=\"$file\""); // send the file content fpassthru($fp); // close the file fclose($fp); } }else{ $error='Cannot read file'; } }else{ $error='File not found'; } } |
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 17:05 . Reden: Foutje in het script ]