Toon posts:

interlink twee routers met verschillende subnets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Ik zit thuis met een VDSL AETHRA wireless router + ingebouwde modem, waar ik niet veel extra functionaliteiten op kan benutten. Nu had ik graag een webserver(ke) thuis gezet en heb hiervoor een linksys RVS4000 gekocht om zowel VPN als uitgebreide security te kunnen toepassen.

Als ik de RVS4000 verbind (zowel WAN als LAN poort geprobeert), krijg ik standaard al geen internet wanneer ik een computer aan de RVS4000 verbind, nochtans vind ik overal op het net dat dit zou moeten werken. Heb al wat zitten zoeken in de instellingen maar ik kom er niet aan uit...

Volgens een handleiding die ik al heb gevonden moet je gewoon je tweede router ipv op gateway mode op router mode zetten, dan gewoon het ip instellen en ze met lan poorten verbinden. Toch had deze methode geen success in mijn opstelling.

De reden waarom ik de aethra niet kan verwijderen is omdat de modem hierin is ingebouwd :(

hopelijk weten jullie wat ik vergeten ben! 8)7

EDIT: mijn topicnaam is beetje verkeerd, ik gebruik twee verschillende ip ranges maar hetzelfde subnet:
10.0.0.x op de RVS4000 & 192.168.1.x op de aethra... -> subnet is steeds type C 255.255.255.0!

Hopelijk hebben jullie een ideetje!

dank bij voorbaat

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 13:33 . Reden: toevoegen van informatie ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?
Probleem nog steeds niet opgelost!

mvg joeri

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
inet -> aethra -> linksys -> pc's
x.x.x.x -> 192.168.1.x -> 10.0.0.x

Is de Linksys geconfigureerd dat er DHCP gebruikt wordt op de WAN poort?
Zijn de PC's geconfigureerd om DHCP te gebruiken voor het verkrijgen van IP's?

Ik zou, als het mogelijk is, de aethra op bridge-modus zetten zodat de linksys het externe IP adres krijgt en je geen dubbele routering doet. Dit levert wel eens issues op met sommige protocollen.

Ik heb even gezocht op het net naar die aethra van belgacom, maar ik kan geen fatsoenlijk vlaams/nederlandse teksten vinden (mijn frans is vreselijk..). Als je googlet naar "vdsl aethra belgacom" krijg je in ieder geval wel een aantal vraag-en-antwoord posts. Misschien zit jou antwoord daar ook bij.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Heb al hopeloos zitten rondzoeken, en al verschillende mogelijke oplossingen gevonden, maar spijtig genoeg hebben ze nooit geholpen. Maar die aethra op bridge mode zetten heb ik nog niet geprobeerd. Ik was telkens het probleem op de linksys aan het zoeken.

DHCP staat inderdaad af op de linksys, ik kan vanop het netwerk als ik beide aan elkaar hang (switch hangt op linksys) wel op de router, maar het internet word niet doorgegeven.

Ik zal er nog een beetje mee spelen, als iemand nog een suggestie heeft, laat het maarweten.

Wat kost anders een apparte VDSL modem?! Mischien kan ik zo die aethra wegwerken...