• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Op een huidge map heeft een afdeling Lees & modify rechten. Men kan de folders ook verwijderen. Ik wil graag dat men de folders niet kan verwijderen maar dat men wel bestanden daar kan opslaan die daar reeds opgeslagen zijn. Dit lukt me niet. Zodra ik vinkje bij delete weghaal verdwijnt ook de modify. Als ik een deny geef voor de groep kan men bestaande bestaanden ook niet wijzigen en opslaan.

Hoe kan ikd it voor elkaar krijgen?

Windows server R2 2003

monta

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan moet je modify weghalen, want dat is lezen, schrijven, wijzigen, verwijderen ;)
Verdiep je dus gewoon even in NTFS en hoe het werkt. Dat is het minimale wat we willen zien.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Security -> advanced in de permissies tab.

Afbeeldingslocatie: http://www.z-a-recovery.com/images/profile-properties-before.gif

Directory hoger de delete folder/delete verwijderen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• monta
Bovenstaande heb ik geprobeerd.

De folder is een subfolder. Hij erft niet de permissies (optie heb ik uitgezet). Vervolgens leeg begonnen en de afdeling toegevoegd. Als ik modify weghaal kan men de bestanden niet meer wijzigen en opslaan. Er ontstaat dan een shareprobleem.

Het enige wat ik via google gelezen heb is een aparte deny doen voor deleten en deleten van subfolders maar dan verdwijnt de modify ook en komt de afdeling 2 keer voor bij de rechten. 1 keer met de deny en de andere zoals die ingesteld was met modify. Toch kan men dan niet meer de bestaande bestanden wijzigen en opslaan.

monta

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met de Advanced ACL editor bedoelt ie echt dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DJSu0jJr3Btd776GmUxZxnEP/full.png

Daar heb je veel meer opties.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• monta
Weet ik. Die settings heb ik voor die groep ook aangezet. Maar je moet eens modify aanzetten en vervolgens via de advanced delete uitzetten. Modify gaat dan automatisch weer uit zodat men de bestanden niet meer kan wijzigen en opslaan in die folder.

Al die opties in de advanced heb ik aangezet maar geen resultaat. Niet wijzigen & opslaan.

monta

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je moet de rechten van de subfolder veranderen, je moet de directory waar de subfolder in staat de delete rechten weghalen.

Vergeet modify, die staan niet in de advanced rechten. advanced rechten geeft de uiteindelijke situatie beter weer.

PS, wel goed testen, als applicaties files veranderen door ze eerst te deleten werken ze wellicht niet meer goed.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 26-06-2009 16:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

monta schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:10:
Weet ik. Die settings heb ik voor die groep ook aangezet. Maar je moet eens modify aanzetten en vervolgens via de advanced delete uitzetten. Modify gaat dan automatisch weer uit zodat men de bestanden niet meer kan wijzigen en opslaan in die folder.
Modify (RW) is een 'vaste' set ja. Als je daar wijzigingen in doorvoert is het geen vaste set meer, en wordt het aangeduid als een custom of special permission set.

Maar dan nog: je hebt zowel de optie om dat voor de (hoofd)folders als voor files afzonderlijk in te stellen met de dropdown die er staat :)
Je kan dus heel specifiek alleen voor folders de delete rechten weglaten.

Let wel: weglaten. Dus niet hard een Deny neerzetten met de default setting op 'This folder, subfolder and files', want een Deny overruled altijd.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 27-06-2009 10:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• monta
Dit heb ik ook gedaan.

Voorbeeld;
folder1 De rechten pas ik hierop aan ook voor alle subfol
folder a
bestanden
folder b
folder bb
bestanden

Het doel is: men mag wel wijzigen en opslaan maar niet deleten. Op de bovenste folder geef ik de groep die dat mag bij advanced de lees en schrijf rechten maar niet de delete rechten.
Men kan nu de bestanden in bijv. folderbb niet meer wijzigen en opslaan. Fout bij het delen is dan de melding. Dit heeft te maken met de rechten.

monta

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat krijg je al snel met programma's zoals Office die een bestand bij het opslaan eerst verwijderen en dan opnieuw aanmaken :)

Mijn spoorwegfotografie

• monta
sanfranjake schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:47:
Dat krijg je al snel met programma's zoals Office die een bestand bij het opslaan eerst verwijderen en dan opnieuw aanmaken :)
Eigenlijk dus niet mogelijk om wel rechten te geven voor te wijzigen maar niet deleten omdat excel eerst verwijderdt hetgeen dus niet mag...

monta

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
monta schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:45:
[...]
Eigenlijk dus niet mogelijk om wel rechten te geven voor te wijzigen maar niet deleten omdat excel eerst verwijderdt hetgeen dus niet mag...
Het beste antwoord wat ik je nu nog kan geven is een goede (realtime?) backupstrategie :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1