Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die ervaring hebben met het werken bij Fujitsu Siemens als ontwikkelaar? Graag zou ik de positieve en vooral negatieve kanten horen dit omdat ik op het punt sta een contract te tekenen. Ik heb namelijk heel veel topics over andere bedrijven gevonden maar niet deze.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Bedoel je bij Fujitsu Services in Maarssen?

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Fujitsu Services heeft 10 jaar lang niets aan arbeidsmarkt communicatie gedaan, dus dat geeft indirect wel weer dat ze op een bepaalde manier iets goeds doen.

Als je alleen via via mensen binnenkrijgt dan ben je een goede werkgever.

je ne sais cacques

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Schaapmed schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:52:
Fujitsu Services heeft 10 jaar lang niets aan arbeidsmarkt communicatie gedaan, dus dat geeft indirect wel weer dat ze op een bepaalde manier iets goeds doen.

Als je alleen via via mensen binnenkrijgt dan ben je een goede werkgever.
Euh... ze adverteren gewoon voor functies lijkt me zo, kijk maar op hun website Zo ben ik daar namelijk ook ooit aan de slag gegaan; gewoon gereageerd op een vacature. Een andere collega van me is daar ooit aan de slag gegaan via een w&s bureau, dus blijkbaar proberen ze via die weg ook mensen naar binnen te halen. Dus dat ze niet arbeidsmarktcommunicatie doen, of dat ze alleen viavia mensen binnen krijgen lijkt me niet waar.

Ik kan je niets vertellen over de softwareontwikkelclub van Fujitsu, ik werkte zelf bij EHS. Ik heb daar een jaar gewerkt, een paar dagen per week als bijbaantje naast m'n studie. Ik heb gemengde gevoelens bij Fujitsu als werkgever. Enerzijds waren een hoop dingen goed geregeld, iets wat je ook mag verwachten van een bedrijf van dit formaat. Arbeidscontract zag er netjes uit zonder 'geintjes', allerlei goede secundaire voorwaarden stonden netjes op papier (een heel boekwerk zeg maar, welke je kreeg bij begin van je contract). Wat extra ATV uren erbij, salarisbetaling altijd op vaste dagen, enz. Gewoon goed geregeld. Een hoop communicatie verloopt in het Engels, mijn arbeidscontract was dit ook, er loopt een hoop buitenlands volk rond bij Fuijitsu, dat maakt het nog eens extra interessant. En ze hebben als service een busje wat rijdt van het station Maarssen naar het kantoor voor mensen die met het OV komen.

Anderzijds waren een aantal dingen wat slechter georganiseerd, maar dat heeft ook zomaar te maken gehad kunnen hebben met de hectiek van de EHS en de grote hoeveelheid parttimers. Ik heb zelf bijvoorbeeld nooit echt een introductie/inwerk periode gehad, nooit geen functioneringsgesprek. Ook was op een bepaald moment mijn leidinggevende opgestapt, maar er kwam geen vervanging voor, of misschien was die er wel maar wist ik daar niks vanaf.

Enfin. Mijn collega van toen werkt er nog steeds. Van wat ik heb begrepen is dat Fujitsu's cijfers almaar wat daalden waardoor allerlei extra's opgeschort werden. Er was eerst nog een loyalty bonus, elk jaar dat je er bleef kreeg je wat extra's. Weg. Een bonus voor aanmelden van een nieuwe collega. Weg. Loonsverhoging? Koelkast. Studeren kan, maar in je eigen tijd en amortisatie. Naja, dat waren de verhalen die ik heb gehoord, ze hoeven natuurlijk niet voor elke afdeling en voor iedereen van toepassing zijn geweest, maar neem het mee.

Toen ik er werkte had ik nog niet echt kijk op carrière zaken; maar Fujitsu is volgens mij echt zo'n even paar jaartjes werken en weer door werkgever. Het ICL tijdperk (toch een soort Britse semi-overheid's toko) is al lang voorbij daar. Geen baan meer voor het leven, alhoewel er ongetwijfeld nog wel een paar ouwe rotten (met alle respect) rondlopen waar je wat van kunt leren.

[ Voor 56% gewijzigd door ebia op 27-06-2009 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de reacties, het is inderdaad fujitsu siemens in Maarssen. Ik ga er verder nog even goed over nadenken.

Ebia bedankt voor de super uitgebreide reactie TOP

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 20:45 ]