Toon posts:

Oled schermen gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 708 views

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik had een vraagje ivm. oled schermen. Ik zou hier een gsm aankopen met een Oled scherm (HTC Snap) Nu wat zijn eigenlijk de voordelen/nadelen van een oled scherm? Met wat zoeken op Google kwam ik tegen dat ze een beter resultaat behalen kwa contrast maar zijn er nadelen aan deze technologie verbonden? Krijgt men van te lang kijken in zo een oled scherm waterige ogen of ontstaat er een nabeeld?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 12:48 ]

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 12:25
Gevaarlijk? Dodelijk! Niet dus...
Beter contrast, betere kleurweergave, energiezuiniger, goede zwartweergave zijn de grootste voordelen.
Nadeel is dat het nog niet op heel veel apparaten te verkrijgen is, en dat het voor de fabrikanten duurder is dan LCD.

MVG, Frank

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 17:24
Ik zou zeggen, begin eens met beter zoeken op internet: Wikipedia: Organic light-emitting diode bijvoorbeeld..

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is gewoon de opvolger van LCD/plasma/whatever, met de standaard 'alu-helm' geruchten er aan gekoppeld. Het is nog jong, dus nog vrij duur.

Je zal btw eerder last van je ogen krijgen omdat het zo'n klein scherm is (kleinere lettertjes) dan door het scherm zelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 12:25
SinergyX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:50:
Het is gewoon de opvolger van LCD/plasma/whatever, met de standaard 'alu-helm' geruchten er aan gekoppeld. Het is nog jong, dus nog vrij duur.

Je zal btw eerder last van je ogen krijgen omdat het zo'n klein scherm is (kleinere lettertjes) dan door het scherm zelf.
Maar dat heeft niks met OLED te maken. Bij een klein LCD scherm met een hoge resolutie (dus veel DPI: Dots per Inch), heb je dat ook.

MVG, Frank

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

frankK800i schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:01:
Maar dat heeft niks met OLED te maken. Bij een klein LCD scherm met een hoge resolutie (dus veel DPI: Dots per Inch), heb je dat ook.
Dat zeg ik toch? :P (mocht je last krijgen van je ogen is het door het kleine scherm, niet door het soort scherm).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Krijgt men van te lang kijken in zo een oled scherm waterige ogen of ontstaat er een nabeeld?
Hoezo zou dat het geval zijn? Het is gewoon een scherm alleen een andere techniek net als bijvoorbeel CRT en TFT. Ook worden dit soort dingen natuurlijk grondig getest voordat het in miljoenen mobieltjes gebruikt gaat worden dus over de veiligheid zou ik me niet echt druk maken. :)

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:31
Tja, als ik lang naar iets blijf kijken, krijg ik altijd waterige ogen :*)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

OLED is gewoon een nieuwe techniek die LCD langzaamaan op een aantal gebieden aan het vervangen is. Omdat het scherm zelf licht geeft is er geen backlight meer nodig. Dat scheelt een bak energie en de kleuren komen ook beter tot hun recht.
Er is niets gevaarlijks aan OLED, vraag af hoe je er bij komt ook. Onderbouwing kan ik er in ieder geval niet voor vinden en mijn Nokia N85 met OLED scherm heeft mij nog nooit gebeten.

Dit lijkt me nu wel voldoende beantwoord door mensen en zelf verder zoeken kan altijd, dicht.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.