Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer aspire 5100 van vista naar xp

Pagina: 1
Acties:

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
Goedendag allemaal,

Ik zit met een klein probleempje en hoop dat jullie mij daar een handje bij kunnen helpen.
Ik heb een acer aspire 5100 waar vista opstond geinstalleerd. Nu wil ik daar graag
windows xp op hebben omdat ik het fijner en beter vindt werken. Wanneer ik de windows xp
cd erin doe en laat hem opstarten vanaf de dvdrom start ie netjes op en gaat ie de hardware
configuratie controleren, nadat ie alle bestanden heeft geladen geeft ie onderaan
aan dat ie windows gaat opstarten. Helaas daar blijft het dan ook bij en wilt ie niet verder gaan.
Tevens is er nadat ik alleen dat een paar heb gedaan ook nog een ander probleem bijgekomen dat
ik zelfs niet meer in vista zelf kom, dus wanneer ik de laptop opnieuw opstart krijg ik begevement het
windows logo te zien met dat balkje wat heen en weer gaat na 3x heen en weer te zijn gegaan
blijft ie hangen. Ik heb zelf al naar van alles lopen kijken vermoed zelf dat het iets te maken heeft
met de sataschijf die in de laptop zit waardoor de windows installatie de active partitie niet kan vinden.

- Gaat overigens om windows xp SP3 en niet 1 of 2
- Veilige modus kom ik helaas ook niet in

Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat windows weer op mijn laptop komt te staan ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is de modes van de sata controller, heb je deze al op native/ide geprobeerd? Wellicht moet je ook wat chipset drivers meebakken in de xp cd.

[ Voor 29% gewijzigd door Noork op 26-06-2009 12:21 ]

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
De modus heb ik inderdaad ook al een paar keer aangepast.
van sata/ide/dvrom of andersom of eerst de ide alle mogelijkheden al geprobeerd.

Om even terug te komen op de chipset drivers. Ik heb gisteravond nog een hele rits met
chipset drivers + sata drivers geintegreerd in de windows sp3 cd. Moet hem alleen
nog branden dan kijken of het werkt. Ben nu aan het werk dus zal het vanavond
weer even moeten testen