Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Probeer het typenummer van het toestel eens in google te kloppen. Misschien vind je een handleiding of specificaties die duidelijk maken welk bereik de tuner heeft.
Ja, dat is idd een probleem bij ouwe tv's. Klanten konden vroeger kastjes krijgen om het frequentiespectrum wat op te schuiven zodat de tv de kanalen weer kon ontvangen. "s-band tuners" heten die kastjes. Hier is wat leesvoer...
http://www.digitalekabelt.../nieuws/archives/2009/04/
(even met ctrl+f zoeken naar "s-band", daar staat ook een link naar een oude pdf uit 2004... nouja zie maar ff)
Het is jaaaren geleden dat ik met die dingen te maken heb gehad. Volgens mij worden die kastjes al jarenlang niet meer verstuurd, maar ik kan het mis hebben. Je kunt het eens navragen bij de klantenservice, maar houd er rekening mee dat veel hedendaagse medewerkers nog nooit van dit probleem hebben gehoord, laat staan van een s-band tuner hebben gehoord, dus vraag even goed door. Heel misschien liggen ze nog ergens stof te vergaren en kunnen ze nog opgestuurd worden; ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het niet meer gebeurt.
http://www.digitalekabelt.../nieuws/archives/2009/04/
(even met ctrl+f zoeken naar "s-band", daar staat ook een link naar een oude pdf uit 2004... nouja zie maar ff)
Het is jaaaren geleden dat ik met die dingen te maken heb gehad. Volgens mij worden die kastjes al jarenlang niet meer verstuurd, maar ik kan het mis hebben. Je kunt het eens navragen bij de klantenservice, maar houd er rekening mee dat veel hedendaagse medewerkers nog nooit van dit probleem hebben gehoord, laat staan van een s-band tuner hebben gehoord, dus vraag even goed door. Heel misschien liggen ze nog ergens stof te vergaren en kunnen ze nog opgestuurd worden; ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het niet meer gebeurt.
en anders er een video/dvd/hdd-recorder bij zetten eh, die wel die frequenties kan vinden.
(de last van 'dan moet je 2 zapkastjes gebruiken' is op te lossen met een universeel kastje)
(de last van 'dan moet je 2 zapkastjes gebruiken' is op te lossen met een universeel kastje)
[ Voor 34% gewijzigd door soulrider op 27-06-2009 06:01 ]
Bedankt voor alle tips.
Ik zal thuis eens in de handleiding kijken,daar zal vast instaan dat het bereik van de tv niet verder gaat.
Zon sband tuner is vast een oplossing maar dan ga ik liever voor een nieuwe tv
(alleen de oude lui nog even overtuigen) of de videorecorder gebruiken.
Goed dat je het zegt want die moet ik natuurlijk ook nog instellen. Helemaal vergeten. Dat ding is nieuwer dus kan ws de frequenties wel aan.
Heb ook een vraag bij de upc neergelegd maar nog geen reactie.
GoT is dus sneller en waarschijnlijk vollediger dan upc helpdesk

Verder kan wat mij betreft het slot erop
Ik zal thuis eens in de handleiding kijken,daar zal vast instaan dat het bereik van de tv niet verder gaat.
Zon sband tuner is vast een oplossing maar dan ga ik liever voor een nieuwe tv
Goed dat je het zegt want die moet ik natuurlijk ook nog instellen. Helemaal vergeten. Dat ding is nieuwer dus kan ws de frequenties wel aan.
Heb ook een vraag bij de upc neergelegd maar nog geen reactie.
GoT is dus sneller en waarschijnlijk vollediger dan upc helpdesk
Verder kan wat mij betreft het slot erop
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier