Pingen naar external IP + FTP server over het internet

Pagina: 1
Acties:

• Lorrentop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10-2025
Hallo,

Ik ben een tijdje bezig met het opstellen van een FTP server (Synology DS-209).

Thuis geraak ik op de server met het internal en external ip adres.
Als ik probeer te connecten met het external,
moet ik settings van passive mode in explorer uitzetten en/of van Filezilla "fall back to active mode" aanvinken.
Voor dat ik verbinding kan krijgen!

Maar als ik iemand van buitenaf laat connecten of pingen naar mijn external ip adres kan hij het ip adres niet vinden!

Dit zijn de settings van mij router en FTP server:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mapping/Untitled.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mapping/Untitled2.jpg

Ik begrijp het niet dat ze niet eens naar mijn IP kunnen pingen!

Heeft hier iemand een idee van waar het aan zou liggen? want ben echt radeloos :)

Grtjes,
Lorr

[ Voor 11% gewijzigd door Lorrentop op 26-06-2009 11:13 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Je zult naast poort 21 ook poort 20 moeten forwarden, zie ook hier voor een uitgebreidere uitleg over actieve en passieve verbindingen.

Het niet kunnen pingen kan te maken hebben met je router welke ICMP verkeer dropt.

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik zie dat je telenet als ISP hebt klopt dat? Is dit een zakelijk abonnement waarover je beschikt?
Indien je geen zakelijk abbo hebt zal het runnen van een FTP server op poort 21 niet lukken, aangezien telenet alle poorten boven de 1024 blokkeert.

je kan dus je FTP server op poort 2121 laten runnen bvb, dan gaat het wel lukken.
de gebruikers van je ftp moeten dan <external ip>:2121 in hun ftp client ingeven.

EDIT
-------

Mocht je je afvragen waarom het wel lukt als jij naar je external IP connecteert. Je router ondersteunt NAT loopback en zal dus bij het "zien" van het external ip (als ie een poging "ziet" vanaf jouw interne netwerk naar jouw external ip) automatisch connecteren naar het interne IP.

[ Voor 26% gewijzigd door Pieter Kimpen op 26-06-2009 14:29 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft je router een firewall die pings tegenhoudt?

• Lorrentop
Pieter Kimpen schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:26:
Ik zie dat je telenet als ISP hebt klopt dat? Is dit een zakelijk abonnement waarover je beschikt?
Indien je geen zakelijk abbo hebt zal het runnen van een FTP server op poort 21 niet lukken, aangezien telenet alle poorten boven de 1024 blokkeert.

je kan dus je FTP server op poort 2121 laten runnen bvb, dan gaat het wel lukken.
de gebruikers van je ftp moeten dan <external ip>:2121 in hun ftp client ingeven.

EDIT
-------

Mocht je je afvragen waarom het wel lukt als jij naar je external IP connecteert. Je router ondersteunt NAT loopback en zal dus bij het "zien" van het external ip (als ie een poging "ziet" vanaf jouw interne netwerk naar jouw external ip) automatisch connecteren naar het interne IP.
Ik heb inderdaad telenet, spijtig genoeg nog geen zakelijk abonnement. Dat wist ik niet over die poort!

Als ik bepaalde personen van mijn ip adres 81.164.10.90 laat trace blijven ze allemaal op het zelfde acces point steken 213.224.196.197
Heb daarvoor naar telenet gebeld en ze hadden het zelfde probleem. Hier voor is er een technisch dossier opgesteld :/

Ik denk niet dat mij router een firewall heeft dat pings tegen houd.

Grtjes,
Lorr

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Lorrentop,

Al geprobeerd om de FTP server op een andere poort te laten luisteren? Je moet dan natuurlijk wel de poorten in je router dan weer juist forwarden.

EDIT
-----
inderdaad 18 ms 18 ms 18 ms dD5E0C4C5.access.telenet.be [213.224.196.197] is de laatst bereikbare hop. Ik ben er bijna 100 % zeker van dat telenet dit m.b.v.zijn firewalls blokkeert en dus het verkkeer dat naar poort 21 op jouw IP adres wilt wordt door teleslet zelf tegengehouden.

Probeer maar es je FTP op een andere poort boven de 1024 te laten luisteren gegarandeerd dat het dan gaat werken....
mocht het nodig zijn, kan je ook je files bij mij hosten... geen probleem DM me maar even voor info.

[ Voor 62% gewijzigd door Pieter Kimpen op 27-06-2009 17:12 ]

• Lorrentop
Pieter Kimpen schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:02:
Lorrentop,

Al geprobeerd om de FTP server op een andere poort te laten luisteren? Je moet dan natuurlijk wel de poorten in je router dan weer juist forwarden.

EDIT
-----
inderdaad 18 ms 18 ms 18 ms dD5E0C4C5.access.telenet.be [213.224.196.197] is de laatst bereikbare hop. Ik ben er bijna 100 % zeker van dat telenet dit m.b.v.zijn firewalls blokkeert en dus het verkkeer dat naar poort 21 op jouw IP adres wilt wordt door teleslet zelf tegengehouden.

Probeer maar es je FTP op een andere poort boven de 1024 te laten luisteren gegarandeerd dat het dan gaat werken....
mocht het nodig zijn, kan je ook je files bij mij hosten... geen probleem DM me maar even voor info.
Hey,

Sorry voor het late antwoord, teleslet blokkeerd inderdaad port 21! Het is gelukt op poort 2121.
Bedankt!

Grtjes,
Lorr
Pagina: 1