Schets-functionaliteit integreren in CMS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik ben kort geleden begonnen met afstuderen en om alle informatie netjes bij elkaar te houden gebruik ik een cms (WikkaWiki) waarmee ik alles wat ik brainfart netjes een plaats kan geven.

Behalve schetsjes. Ik studeer werktuigbouwkunde en de meeste ideeën zijn in 10 seconden te schetsen en van zn leven niet in woorden uit te leggen. Schetsjes wil ik dus ook graag op kunnen nemen in het geheel.

Daar heb ik drie opties voor:
Tekenen op papier, met webcam foto nemen, rechtphotoshoppen, uploaden, linken
Tekenen in PS, uploaden, linken
Tekenen in (zelfgehost) webapplet, linken.

Optie drie is natuurlijk veruit het highst tech en geniet daarom (en door de hoeveelheid handelingen die nodig zijn) mijn voorkeur.

Nou ben ik dus op zoek naar een oplossing om online te schetsen en direct op te slaan op de webhost. Schetsoplossingen zijn er wel, maar een zelf hostbare oplossing?

Ik ben dus op zoek naar iets waar ik gewoon met de muis (of wacom) zwarte lijntjes in kan schetsen en wat de creatie daarna op kan slaan, liefst in php. Integratie in het cms wat ik gebruik zou geweldig zijn, maar een apart systeem werkt natuurlijk ook.

Heeft iemand een suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Thomix op 26-06-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Denk dat dit wel wat is voor je: http://www.splashup.com

Foto's en schetsen kun je in de meest gangbare sites opslaan (Picasa, Facebook), vanuit daar kun je vast wel weer importeren naar je eigen (cms) systeem :)

[ Voor 16% gewijzigd door Willem op 26-06-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Dat ziet er behoorlijk gaaf uit, maar dan nog moet ik extra handelingen doen voor ik de schets kan linken. Bovendien staat de boel dan niet op mijn eigen server en ben ik ineens van andere dingen afhankelijk.

Is er niet zoiets beschikbaar (met veel minder functionaliteit) dat je zelf kan hosten?