Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Downloaden werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Laptop met daarop geinstalleerd windows Vista Business NLD 32-bits. Op dit systeem doet zich een heel raar probleem voor.

Als ik probleer iets van internet te downloaden, dan begint het systeem gewoon met het downloaden van de file. Zodra die binnen is, dan geeft het de melding dat het downloaden is voltooid. Echter, het bestand is nergens te bekennen. 8)7

Ik heb de download locatie gecontroleerd en die map (Downloads, in de homedir) bestaat gewoon. Ook het laten vragen naar een alternatieve download locatie helpt niets. |:(

Dit probleem doet zich voor onder Internet Explorer 7 en Firefox. Het lijkt mij dus een probleem te zijn met Vista zelf.

Kortom, met dit systeem is het gewoon niet mogelijk een bestand te downloaden. En dat is toch wel heel lastig, anno 2009 ;)

Weet iemand waar dit van kan komen?

Alvast bedankt. :)

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 20:20
Heb je een firewall draaien? (Buiten die van Windows om)
Een te strakke AV kan dit mogelijk ook veroorzaken (Of een die niet goed geupdate is).
Update eens naar IE 8, en is FF helemaal up to date?

Wat heb je verder allemaal geprobeerd om te achterhalen waar het aan ligt?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
De firewall die gebruikt wordt, is die van windows zelf. Verder draait er hier op de router nog een firewall. Maar daar kan het eigenlijk niet aan liggen, want alle andere pc's (ook vista pc's) kunnen probleemloos downloaden.

De gebruikte virusscanner is AVG en die is gewoon up-to-date. Dat geld ook voor FF. IE8 heb ik nog niet geprobeerd. Maar of dat helpt... Het probleem zit duidelijk niet in de browser, aangezien andere browsers tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Ik heb gecontroleerd of de downloadmap bestaat (die bestaat :) ) Ik heb andere download locaties geprobeerd en ik heb geprobeerd om windows om de download locatie te laten vragen. Maar dat help allemaal niets.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:17
Ik hoor vaak dit soort problemen rond de NVidia Network Appliance (zo heet hij geloof ik..)
Draai je die misschien?

Even niets...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:17:

De gebruikte virusscanner is AVG en die is gewoon up-to-date.
Hmmm.
Daar heb ik ook wat ruzie mee gehad laatst, ik zou sowieso even kijken naar de build (versienummer achterr de komma) want er is een versie geweest die je downloads liet verdwijnen als je UAC aan had staan.

Wat je kan proberen is de eigenschappen oproepen van de downloadlokatie terwijl je de keuze maakt, wellicht dat die je op de omgeleide folder wijst ( wat UAC doet).

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 26-06-2009 15:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11 20:13
Ik heb precies hetzelfde probleem zelf ook gehad.
Toen ik AVG had verwijderd was bij mij het probleem opgelost.
Later de nieuwste versie van AVG weer een keer gedownload en geinstalleerd en het probleem is niet terug gekomen.
Pagina: 1