[Citrix] Program Neighborhood op Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 18:45
Ik probeer op een Windows terminal server verbinding te maken met een Citrix server doormiddel van de Program Neighborhood. Het verbinding maken lukt zonder problemen, alleen werkt de pass-through authentication niet. Hij krijgt wel zijn pulbished programs maar bij het starten van een programma verschijnt er een Windows inlog scherm. Dit komt zeer waarschijnlijk omdat ssoncom.exe niet draait bij het inloggen, welke de inlog gegevens op vangt.

Nu heb ik de volgende melding in de event viewer:
Unable to start a DCOM Server: {E63F16AA-7C16-4697-826C-98B7A5092299}. The error:
"The parameter is incorrect. "
Happened while starting this command:
"C:\Program Files\Citrix\ICA Client\ssoncom.exe" -Embedding

Na wat gegoogled te hebben kwam ik wel ongeveer dezelfde meldingen tegen, maar hier krijgt men de error:
“No process is on the other end of the pipe.” en “The specified file is not found.”
Terwijl hij bij mij foutmelding "The parameter is incorrect. " geeft, hier kan ik dan weer niks over vinden.

De pn.ini en appsrv.ini zijn goed ingericht omdat deze op een werkstation wel goed werken.

Iemand die handig is met Citrix en mij kan vertellen wat ik fout doe?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 00:44
Is op die server het DCOM onderdeel wel geinstalleerd?

Hier hebben namelijk iets soortgelijks gehad, en bleek dat het stomweg niet geinstalleerd was...

Verwijderd

Probeer eens een wachtwoord van 8 karakters, in bepaalde versie's van presentation server/xenapp werkt passtrough niet met meer dan xx karakters.

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 18:45
We hebben het geprobeerd met diverse gebruikers, deze hebben allemaal een wachtwoord van tussen de 4 en 14 tekens. Dit is het probleem dus ook niet ben ik bang.

Als ik bij de services kijk staat dat de DCOM Server Process Launcher wel automatisch gestart wordt, en dat hij ook draait. Echter kan ik nergens vinden hoe DCOM het process ssoncom.exe zou moeten starten.

Suggesties?

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:06
Welke XenApp server versie (inclusief update rollup pack) en welke client gebruik je?
Ik heb dit probleem namelijk ook gehad met PS 4.5 icm update rollup 3 met xenapp client 11.
Nu ik update rollup 4 heb geinstalleerd werkt het wel gewoon goed.