Toon posts:

IQ-bot onderdelenlijst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heey allemaal, ik heb een vraag: weet er iemand de onderdelen lijst van de onderdelen van de IQ-bot,
want ik ga zelf een bot maken met extra meuk erop en daarom heb ik de lijst met onderdelen nodig, zodat ik een beetje weet wat de benodigde componenten zijn alvast bedankt, ik wel ook de hele iq-bot source herschrijven, en moet in ieder geval weten wat voor printplaat er nodig is

bedankt voor de aandacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hoi gamer-NL, welkom op GoT!

Ik heb je topictitel even gewijzigd ('vraag' is wel heel algemeen.) Verder is hier zo dat we van je vragen dat je eerst eigen research doet voordat je een topic start: heb je bijvoorbeeld al ge-Google't naar de onderdelenlijst; staat er ook niets op de site van de iq-bot zelf? Zet dat de volgende keer dan ook in je topicstart, dan hoeven we je dat iig niet meer aan te raden.

Verder: als je zelf een bot gaat maken, waarom zou je de precieze onderdelenlijst van de IQ-bot nodig hebben? Een aantal zaken zoals de print waar de hoofdprocessor opzit ga je bijvoorbeeld toch niet zelf na kunnen maken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet helemaal precies maar wat voor motoren het ongeveer zijn en welke printplaat etc.
en ja heb al verschillende keren ge-google't en er is niets over te vinden alleen maar mensen die hun onderdelen aanbieden, en op de site van dat ding zelf staat er alleen de source van de software op verder alleen onderdelen kwijt gezeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier zo'n ding staan om voor iemand te repareren.

Mijn tip is om dat ding links te laten liggen want het is echt een prul waar je heel veel geld voor betaalt Dat jochie heeft 720 euro betaald voor een berg plastic.

Deze, net als een heleboel andere blijven hangen in de opstartfase omdat de motoren te veel trekken. Niet zo gek want ze gebruiken eenvoudige dinky toys motoren en die moeten een hele tandwieltrein (made in taiwan) aandrijven die niet eens gesmeerd zijn. En dat moet de hele Iq-bot op de poten houden.
Alle draden liggen los in de body en bij de minste beweging lopen de draden vast in de binnenkant.

Troep dus. Je kan beter iets nieuws bouwen ,evt wat idee-en ervan overnemen en dat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 720€ heb je heeeeeeeeel wat meer robot dan zo'n plastic prul uit de krantenwinkel...

Haal es een paar oude videorecorders/cd-spelers/meuk uit elkaar en je kan al heel wat robotjes bouwen voor de prijs van het soldeertin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
duhhh waarom denk je dat ik dat ding niet ga kopen maar een eigen interpetatie ervan ga maken
ik hoef alleen een paar onderdelen te weten zoals: moederbord en aandrijving.
ik heb dat ding expres niet gekocht omdat het me sowieso al troep leek, maar het leeek me wel vet om zelf
een robot te maken maar dan moet ik ongeveer wel weten welk moederbord voor zoiets nodig is hea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er dan ook echt een eigen interpretatie van en geen kopie...

Pic of AVR programmertje bouwen/kopen, compilertje downloaden, tutorial lezen, hoppa, gaan!

Veel makkelijker om van scratch te beginnen dan om uit te zoeken welke componenten waarvoor en hoe gebruikt zijn in die IQ bot, want ik garandeer je dat je moeilijk aan juist die componenten zal raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:48:
duhhh waarom denk je dat ik dat ding niet ga kopen maar een eigen interpetatie ervan ga maken
ik hoef alleen een paar onderdelen te weten zoals: moederbord en aandrijving.
ik heb dat ding expres niet gekocht omdat het me sowieso al troep leek, maar het leeek me wel vet om zelf
een robot te maken maar dan moet ik ongeveer wel weten welk moederbord voor zoiets nodig is hea ;)
Neem een arduino, eventueel met stepper shield en wat stappen motoren en bouwen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote] ik hoef alleen een paar onderdelen te weten zoals: moederbord en aandrijving [\quote]

wat wil je precies weten dan? ik heb dat ding hier nog staan met bij behorende tijdschriften.
Pagina: 1