winroute+adsl, ellende?

Pagina: 1
Acties:

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:05

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Voorheen gebruikte ik winroute in combinatie met casema en dat werkte altijd geweldig. Sinds een paar dagen heb ik echter mxstream, en hoewel de snelheid geweldig is (zeker vergeleken bij casema) heb ik met winroute niets dan narigheid. Ik heb zo'n beetje alle draadjes doorgeploegd bij GoT, maar kan geen oplossing vinden.

Wat ik hier telkens lees is dat je NAT moet aanzetten op de nic waaraan je adsl modem hangt. Als ik dat doe, is het enige wat werkt de dns-lookup, maar pingen en de rest naar buiten/binnen toe ho-maar.

als ik NAT aanzet op de adsl interface werkt het beter, maar *moet* ik de ingebouwde proxy van winroute gebruiken; als ik die uitzet gebeurt er weer niets. Nu kan ik wel internetten, maar ftp-en en email ophalen blijft dan na de verbindings opbouw hangen.

ff voor de volledigheid:
- winroute draait op een w2k-pro machine, op de clients staan gateway en dns ingesteld (wijzen beide naar de w2k-bak).
- op de w2k machine werkt alles prima.
- dns forwarding staat aan in winroute op de dns server van mijn isp (of 'dns known to os', maakt geen verschil)

voor de zekerheid heb ik de hele boel op de w2k machine de hele boel opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.

wat gaat hier fout?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
nah wat er fout gaat weet ik niet, maar dat het fout gaat kan ik beamen. met sygate 4b werkt het nu bij mij, (sygate 3.1 niet, maar dat kan wel eens aan mezelf gelegen hebben), maar ik start de service wel manual op en heb ook de secure desktop manager op manual. gebruik ook geen inlogscript voor die dashboard ellende. zou goed kunnen al dat manual gedoe nodig is, maar ook weer niet (maw nog niet geprobeerd). Maar ik heb die bak sinds het werkt ook niet meer offline zien gaan (ja behalve toen gvd de stroom er uit knalde :( )

• Willem2
  • Laatst online: 14:05

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
hmm, nou, dan zal ik sygate maar eens gaan proberen! bedankt voor de tip!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• jlrensen
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Het kan zeker wel met winroute:
2 netwerkkaarten:
1 naar de modem, IP = 10.0.0.150
1 naar de hub (dan wel de andere PC) 192.168.0.1
gebruik overal subnetmask 255.255.255.0
Zet bij de "interfaces" NAT aan op de RAS-verbinding en op de netwerkkaart waar de modem aan hangt.
Zet de proxy UIT
Enable DNS-forwarding bij de DNS-forwarder. Gebuik de DNS van ze provider (bij xs4all: 194.109.6.66 en 194.109.9.99

gebruik voor de andere PC's in het netwerk ook IPs in de 192.168.x.y range

zo zou het moeten werken.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt