Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Dag mensen,

Met mijn Asus M2N Sli Deluxe moederbord met 2 reepjes Kingston ValueRam Dual Channel 1024 MB wil het systeem niet meer opstarten nadat ik dit geheugen wilde vervangen door 2 keer "OCZ Memory Titanium XTC DC", samen 4 GB. Het scherm van de M2N-SLI Deluxe komt tevoorschijn, en als ik snel genoeg op TAB druk, kan ik de POST message nog zien. Hierin herkent hij de CPU en het geheugen, memory test is OK, maar dan houdt het op. Dit is overigens nu ook het geval met het oude geheugen.

Ik heb het oude geheugen op dezelfde manier als voorheen geprobeerd, een reepje per keer over verschillende banken, maar niks helpt. Ik heb de instructies uit de handleiding van het moederbord gevolgd om dmv de jumpers het bios te resetten, maar ook dit helpt niet. Ook de 'ATX'-methode in de sticky's zijn zonder resultaat.

Ook met alleen de HD, graka, geheugen, en muis en toetsenbord blijft het probleem zich voordoen. Het is trouwens geen traagheid, na 45 minuten hangt hij nog steeds.

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Niekfct op 25-06-2009 23:34 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Daar heb ik inderdaad naar gekeken, volgende resultaat:

---------------
* BIOS?Als de PC hangt na een 'verkeerde' BIOS instelling of als de BIOS gewoonweg is verneukt, probeer het dan te resetten dmv een jumpertje: J1, JP1, "CMOS Clear", "CMOS Reset", "CMOS Clr", oid. Uitleg staat zeker in de handleiding van het moederbord. Done, geen resultaat
* Als de CMOS Reset jumper op de reset stand staat bij het opstarten, dan kan het voorkomen dat je computer niet opstart óf dat alle BIOS settings worden vergeten elke keer wanneer je de computer opstart. Dat kan ook voorkomen wanneer het batterijtje leeg is. Nvt.
* BIOS resetten dmv ATX reset: haal het batterijtje eruit, trek de 220V stekker eruit, druk 10 seconden op powerknop, wacht enkele tellen en zet tenslotte de batterij en de stekker terug. Je kan ook kortsluiten doormiddel van een schroevendraaier (of iets anders geleidends), dan zal 'ie ook resetten. Done, ook geen resultaat.
* BIOS updaten: check de website van de moederbordfabrikant. Flash wel schoon, d.w.z. álle reset opties gebruiken, zoals /CC /CD /CP bij AWDFLASH.EXE. Hier wil ik toch wat voorzichtig mee zijn. Ooit een telefoon proberen te flashen, vond-ie niet fijn..
* BIOS update mislukt: check de FAQ: Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?Nvt.
* Alleen een blauwe balk onderaan zien wanneer je de BIOS in wil: ontkoppel alle laagtoerige fans en probeer het opnieuw. Knip desnoods het gele draadje door, zie ook Argh.. Kan niet meer in BIOS.Nvt.
* BIOS batterij vervangen (zeker als de BIOS de instellingen 'vergeet' en/of als de tijd en datum niet helemaal lekker loopt). Nvt.
------------------

Verder-- Ondersteuning geheugen, het oude geheugen heeft minstens 2 jaar zonder problemen gewerkt.
Ik zal nu in ieder geval even memtest proberen.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 13:56

ötzi

eclecticus

Ik zou beginnen met iedere module afzonderlijk te testen om uit te sluiten dat er een module kapot is , vervolgens zou je de modules in "dual channel" kunnen zetten ; Kingston in DIMM_A1 & DIMM_B1 en OCZ in DIMM_A2 & DIMM_B2 .
Ik heb wel eens een soortgelijk probleem gehad met verschillende merken , pas toen het in "dual channel" stond was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

stop je nieuwe geheugen erin

druk de windows cd in je pc

dan gaat hij hoogstwaarschijnlijk doorladen met de vraag druk om een toets om van cd te booten niet doen en gewoon lekker verder laten gaat hoogstwaarschijnlijk kom je in windows :) en zet dan ook gelijk je boot volgorde volledig op hardeschijf ik had dat probleem namelijk ook en toen wou die van externe hdd laden en dan gaf die gewoon melding no harddisk detected

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
* BIOS updaten: check de website van de moederbordfabrikant. Flash wel schoon, d.w.z. álle reset opties gebruiken, zoals /CC /CD /CP bij AWDFLASH.EXE. Hier wil ik toch wat voorzichtig mee zijn. Ooit een telefoon proberen te flashen, vond-ie niet fijn...
Ik moet zeggen dat ik al menig BIOS heb geflasht, en dat er nooit problemen mee zijn gebeurd.
Echt, het is zo gedaan, zolang je maar een schone floppy gebruikt zonder bad-sectors.

Dus ik zou dat proberen, onlangs nog een user gezien met een Asus mobo waarbij een BIOS-update ervoor zorgde dat hij zijn nieuw geheugen kon gebruiken (maar die raakte zonder BIOS-update wel door de POST).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik heb de niet-Deluxe versie van dit moederbord gehad. Na een maand ook buiten geflikkerd, omdat het ding met 3 soorten RAM is verschillende configuraties nooit stabiel was. Op het Asus-forum regent (regende?) het ook klachten over heel de M2N-reeks. Ik kon wel langs de POST heen en heb succesvol de BIOS kunnen updaten. Desondanks bleef heel die PC onstabiel. Nooit kunnen vinden wat het probleem precies was. Het is alleszins m'n laatste Asus-bord geweest.

Yes, but no.

Pagina: 1