Toon posts:

nieuwe beeldscherm, maar 3 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1.
Ik heb eindelijk voor het eerst in mijn leven een monitor (naast een laptop)!
Nu heb ik een raar probleem. Doordat ik een afwijking heb naar links wil ik ook graag mijn grote monitor links hebben.
Maar ik kan in OSX en in windows XP niet de optie vinden om de muis iets naar de correcte kant te laten slepen.

[monitor] [laptop]
muis laptop moet <-- om naar monitor te slepen, maar is ingesteld om naar --> te slepen. Dit probleem heb ik in windows en in Mac OSX.

Probleem 2.
Het is een Dell sp2309w geworden met een resolutie van maar liefst 2.048 x 1.152. Maar als ik deze instel krijg ik maar een klein schermpje in het midden. In de nVidia control panel heb ik haast alles uitgeprobeerd.
Bij Mac OSX loopt die wel in 1 keer goed (denk ik, krijg gelijk volle beeld).

Probleem 3.
Tis natuurlijk een TN panel met minder mooie kleuren, maar ziet er beetje geelachtig uit. Hoe kan ik het best kalibreeren?

Sorry voor deze noobvragen, ik zou graag alles willen opzoeken want dat is veel sneller, maar ik weet gewoon soms niet welke woorden ik moet intoetsen (ja heb ik vaker last van).

Kaisz

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:09
Welke laptop heb je?

Probleem 1 is in Windows in te stellen: rechtermuisknop op desktop -> Properties -> Settings en dan die 2 beeldschermen in het plaatje verslepen.

Voor probleem 2 moet je in hetzelfde venster resolutie goedzetten (klik op scherm 2, en dan met die slider naar rechts)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een macbook 13 inch 2,4 ghz

OOOOOHW
Soms voel ik me echt dom en dit is zo een moment. Ik had een kleine scherm in het midden, maar dat was de achtergrond hahaha. Onvoorstelbaar wat school met je kan doen....elke dag: think out of the box....

Problemen opgelost.
3 ben ik al hard mee bezig (elke brightness uitproberen0
Maar mijn apple led lijkt gewoon van betere kwaliteit dan mijn Dell.....

Nog een vraag:
Als ik een spelletje speel dat Fill screen draait en deze wil ik alleen op mijn grote monitor spelen, hoe doe ik dit?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 23:49 . Reden: soms ben ik gewoon niet zo slim, vandaar deze edit ]

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
die laatste zal waarschijnlijk alleen gaan als je van je externe monitor je primaire monitor maakt.

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

Topicstarter
Viper_4111 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:55:
die laatste zal waarschijnlijk alleen gaan als je van je externe monitor je primaire monitor maakt.
Oh ok, ja das ook wel goed, maar hoe stel je dat in in windows?