Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Consistent lage framerates en Crashes

Pagina: 1
Acties:

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 10:06
Beste Tweakers

Ik heb een klein probleempje met mijn, inmiddels 1 jaar oude, gaming rig. Zal even een beschrijving geven:

Antec 900 Kast
E8400 Proc
2x HD4870 std XFire
2x 2GB OCZ Reaper HPC DDR-800 mhz geheugen
Asus P5E Workstation PRO MoBo
Be Quiet! DarkPower 850 W voeding
Samsung spinpoint F1 750 GB
Thermalright Ultra-120 Extreme Koeler
Blauwe Neon :+
Samsung 2232 bw Monitor

Dit lijkt me geen heel verkeerd systeem, ik weet dat het geen state of the art Proc is, maar het moet genoeg zijn voor spellen als World of Warcraft lijkt me zo. Toch zijn er spellen (lees: alle spellen) die het nodig vinden, wat ik ook doe, rond de 30-40 fps te draaien, met uitschieters omhoog. Vooral wow in drukkere gebieden, en dan nog niet eens zo druk (Orgrimmar voor de kenner :+ ) Wil nog wel eens onder de magische 40 fps grens duiken. Company of heroes draait vooral aan het begin van het potje onder de 30 fps en stopt meestal halverwege met de melding dat het geen error report kan maken omdat de TEMP-folder vol is (heb ik al meerdere malen geleegd). Met WoW krijg ik trouwens wel gewoon 60 fps op plekken waar (bijna) niemand is. Maar dat wil niet zeggen dat het minder mag zijn als er 20 mensen zijn, met mijn rig...

Wat ik al heb gedaan:
Wow herinstalleren, settings op low en high, sound settings lower, triple buffering aan/uit, v-sync aan/uit, windowed mode, reduce input lag aan/uit (zou fps laten dalen), bepaalde effects aan/uit

Alle ATI CCC settings op high/low, Nieuwe drivers geinstalleerd (niet de nieuwste op dit moment) Xfire aan/uit.
Zo'n anderhalf uur Orthos gedraaid zonder problemen (wel extreem vaak de melding: Paging)
CHKDSK gedraaid
Memtest + gedraaid
Eusing Register cleaner gedraaid, maar ook weer gerevert omdat het Mcafee killed en ik niet alle Mcafee registers kan vinden, dus dat heb ik niet 100% kunnen uitsluiten. Dit heb ik vooral gedraaid omdat Mcafee sinds ik Adaware heb geinstalleerd en de gedeinstalleerd een stuk slomer loopt. (Dit zou het misschien kunnen zijn? Resten van 1 virusscanner crappen mijn pc onder)

Company of Heroes opnieuw installen, dx10 aan/uit, sound quality lager (staat nu op high)

Ik wil best wel reinstallen, maar natuurlijk liever niet. Dit ga ik misschien wel doen als ik aan het eind van de zomer een Q9550 in mijn pc ga hangen, dus dat is dan nog een optie, maar tot die tijd: Wie helpt me uit de brand? 8)7

Tnx,
Thomas de Boer

Update:
Ik heb even mijn 3D soundback van Realtek gedelete, misschien gooit die roet in het eten... Wow is nu aan het patchen naar Wrath of the Lich king, maar zodra ie klaar is geef ik het door ;)

[ Voor 7% gewijzigd door twjdeboer op 29-06-2009 12:25 ]

• twjdeboer
Ik heb 3D soundback gedelete en nu zit WoW rond de 50-60 in Orgrimmar bij de bank (best druk dus) met een occasional downspike naar 45. Ik weet niet of dit normaal is? Ik merk nu ook duidelijker verschil tussen low settings (komt op 120 fps zonder V-Sync) en alles op high

• twjdeboer
Heeft er echt niemand een idee? Mijn pc hangt nu weer in standje langzaam... 3D soundback was dus niet de oplossing...