Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:07
Ik heb hier een internet plus abbonnement en nu heeft steeds het idee in mijn hoofd gezeten dat als ik naar het buitenland ga ik dit op mijn telefoon moet dichtzetten i.v.m. hoge roamingkosten.

Maar ik vroeg me af of er niet een andere optie is. Kan ik niet in Franktijk, want daar ga ik naar toe, een prepaid kaartje kopen met een onbeperkt abbonnement, of een ruim aantal mb's zodat ik toch door kan internetten.

Beetje mail bijhouden, nieuws, de Tour, buienradar etc.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, kan ik dit vanuit Nederland al regelen of moet ik dat daar ter plekke doen.

Ik heb daar best 30-40 euro voor over......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vermeld nog even wat je zelf reeds hebt onderzocht. Het is zonde als we twee keer hetzelfde wiel uitvinden. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
pven schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:53:
Vermeld nog even wat je zelf reeds hebt onderzocht. Het is zonde als we twee keer hetzelfde wiel uitvinden. :)
Mijn Frans is erg matig, dat is altijd alchen met mij in een winkel als ik iets moet zeggen, en kan dus de voorwaarden die gelden niet goed begrijpen. Ik heb op sites wel prepaid gevonden maar dat is vaak met een toestel.
En het gaat vaak alleen om een belprepaid. Kortom, ik loop vast. Vandaar mijn vraag hier.

Ik hoop op ervaringsdeskundigen....

Ik kan wel wat links bijplaatsen als je dat wil van sites die ik gevonden heb, maar ik betwijfel of dat wat toevogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

arene schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:12:
[...]

Mijn Frans is erg matig, dat is altijd alchen met mij in een winkel als ik iets moet zeggen, en kan dus de voorwaarden die gelden niet goed begrijpen. Ik heb op sites wel prepaid gevonden maar dat is vaak met een toestel.
En het gaat vaak alleen om een belprepaid. Kortom, ik loop vast. Vandaar mijn vraag hier.

Ik hoop op ervaringsdeskundigen....

Ik kan wel wat links bijplaatsen als je dat wil van sites die ik gevonden heb, maar ik betwijfel of dat wat toevogt.
Driemaal raden wie je grote vriend is. ;) http://translate.google.c...nl&history_state0=&swap=1

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:39

beany

Meeheheheheh

Als het gaat om contract voorwaarden zou ik toch niet graag vertrouwen op een stukje vertaal software...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

beany schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:51:
[...]

Als het gaat om contract voorwaarden zou ik toch niet graag vertrouwen op een stukje vertaal software...
Wat kan er misgaan met prepaid dan? In het ergste geval is je beltegoed vrij rap op, wat je natuurlijk tussendoor kan signaleren.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kan prima mits je toestel uiteraard simlockvrij is ;)

En zoek voor de gein thuis alvast de APN instellingen e.d. op van de provider(s) die je op het oog hebt. Scheelt je een boel gedoe als dat niet automatisch goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Sorry, maar ondanks google en jullie tips, kan toch nergens een antwoord vinden op de vragen:
- kan ik als buitenlander in Frankrijk een internetabonnement voor een paar weken nemen en
- zo ja, wat kost dat dan.
- En ook, hoe kan ik dit regelen. Kan dit al vanuit Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je geen wifi op je telefoon? Als je een beetje rondloopt door een frans plaatsje vind je vast wel ergens een onbeveiligde verbinding/hotspot.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:05
Beste optie is Orange. Bestel via eBay een Orange Mobicarte, gooi er 20 euro op en activeer vervolgens het internet via het spraakmenu. Kost een tientje voor een maand, internet is zo goed als onbeperkt en de HSDPA dekking van Orange is in Frankrijk by far de beste.

Andere optie is wat ik doe, een ierse Vodafone simkaart zien te regelen. Als je die gebruikt (kan je gewoon met vodafone NL of SFR Frankrijk kaarten opwaarderen) betaal je 1 euro per dag voor internet in het buitenland (ja, echt waar), alleen heb je dan wel een max van 50 MB per dag. Met deze constructie haalde ik in een dorpje naast Narbonne via HSDPA een prima snelheid van 160kb/sec. Broertje van m'n vriendin had daar de Orange constructie, ook dat ging perfect!
What about roaming and Mobile Internet?

Vodafone Mobile Internet is the same price when roaming abroad as at home. The service will be accessible from any country where we have a 3G or GPRS roaming agreement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

tha_bulldog schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:04:

Andere optie is wat ik doe, een ierse Vodafone simkaart zien te regelen. Als je die gebruikt (kan je gewoon met vodafone NL of SFR Frankrijk kaarten opwaarderen) betaal je 1 euro per dag voor internet in het buitenland (ja, echt waar), alleen heb je dan wel een max van 50 MB per dag. Met deze constructie haalde ik in een dorpje naast Narbonne via HSDPA een prima snelheid van 160kb/sec. Broertje van m'n vriendin had daar de Orange constructie, ook dat ging perfect!

[...]
Hiermee bedoel je een NL-se Vodafone simkaart? ik kan jouw 1euro p/dag tarief nergens op vodafone.nl terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 09:14
HGM schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:26:
[...]

Hiermee bedoel je een NL-se Vodafone simkaart? ik kan jouw 1euro p/dag tarief nergens op vodafone.nl terugvinden?
tha_bulldog schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:04:
Andere optie is wat ik doe, een ierse Vodafone simkaart zien te regelen. Als je die gebruikt (kan je gewoon met vodafone NL of SFR Frankrijk kaarten opwaarderen)
[...]
een ierse sim kaart zegt hij.
Die kun je gewoon met een nederlandse prepay opwaardeerkaart/bon opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Nou ik ben nu terug van vakantie. Ik ben bij diverse (stuk of tien) winkels geweest in frankrijk maar een losse prepaid kaart met aantrekkelijke tarieven voor internet worden niet verkocht. Als je dus zoiets wil regelen moet je het echt vanuit Nederland al doen.

Heel af en toe heb ik gewoon mijn t-mobile abbonnement aangezet maar het voelt niet prettig als je niet weet wat het precies kost. En ook de site van T-mobile m.b.t. "online status-overzicht" er uit ligt.

Overigens lijkt me dit een behoorlijk gat in de markt. Er komen toch miljoenen vakantiegangers in elk land. Voor internationaal opererende bedrijven lijkt me dit een zeer interessante doelgroep.

T-mobile bijv. had aan mij veel meer kunnen verdienen als ik lagere en overzichtelijke kosten zou moeten hebben betaald in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:05
Dan heb je niet goed opgelet. Orange Mobicarte was echt DE oplossing voor jou ;) Internet op mobiel is hetzelfde als internet op laptop, alleen mensen willen dat je niet graag vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
tha_bulldog schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:02:
Dan heb je niet goed opgelet. Orange Mobicarte was echt DE oplossing voor jou ;) Internet op mobiel is hetzelfde als internet op laptop, alleen mensen willen dat je niet graag vertellen :)
Heb je een linkje naar deze informatie?

http://serve.infoteur.nl

Pagina: 1