Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma op 2e beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

• wc-eend
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-11-2020
Hallo allemaal,

Als ik een 2e beeldscherm aan mijn laptop hang, kan ik ervoor kiezen om mijn beeldscherm uit te breiden. Nu gaat dit goed maar ik heb nog een vraag.

Ik wil graag een programma dat ik naar het 2e scherm verplaats ook kunnen aanpassen op mijn laptop... Weet iemand hoe dit kan?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
het spijt me, ik heb geen idee wat precies je vraag is... Wil je op beide schermen hetzelfde zien? Anders is het toch een kleine moeite om het programma weer terug te slepen naar het scherm van je laptop?

Desktop | Server | Laptop

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

wc-eend schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:45:
Hallo allemaal,

Als ik een 2e beeldscherm aan mijn laptop hang, kan ik ervoor kiezen om mijn beeldscherm uit te breiden. Nu gaat dit goed maar ik heb nog een vraag.

Ik wil graag een programma dat ik naar het 2e scherm verplaats ook kunnen aanpassen op mijn laptop... Weet iemand hoe dit kan?
Als je het programma hebt verplaatst naar het 2e scherm, wat wil je dan nog aanpassen? :?

Alles kan stuk.

• wc-eend
Ik speel een tabletop spel met wat vrienden en wil een beeldscherm gebruiken erbij. Met dat 2e beeldscherm zou ik niet kunnen zien wat er op dat scherm gebeurd (dit is dan voor extra info voor de spelers) maar ik wil wel die info makkelijk (dus niet steeds een scherm moet verslepen wat ik niet kan zien)..

Simpel gezegd ik wil dus 1 specifiek programma clonen.. en niet een heel desktop..

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 17:30
is het misschien een idee (geef eens aan welk spel, dat is handiger voor ons) om dat programma 2x op te starten of iets dergelijks?

• wc-eend
We spelen dungeons and dragons,

Op dit moment gaat het om Adobe Illustrator CS4 die ik gecloned zou willen zien of enkele PDF's..

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47

The Zep Man

🏴‍☠️

wc-eend schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:11:
We spelen dungeons and dragons,

Op dit moment gaat het om Adobe Illustrator CS4 die ik gecloned zou willen zien of enkele PDF's..
Het is jammer dat de eerdere reacties hier niet om vroegen:

Wat voor laptop heb je? Wat voor videochip zit erin en wat voor aansluiting heeft je externe monitor?

Als je de driver van de fabrikant installeert, heb je eigenlijk altijd wel de mogelijkheid om in plaats van je desktop uit te breiden, om hem te klonen. Het makkelijkst gaat dit als zowel het laptopscherm als de externe monitor dezelfde resolutie hanteren.

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 25-06-2009 22:46 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• wc-eend
The Zep Man schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:45:
[...]
Het is jammer dat de eerdere reacties hier niet om vroegen:

Wat voor laptop heb je? Wat voor videochip zit erin en wat voor aansluiting heeft je externe monitor?

Als je de driver van de fabrikant installeert, heb je eigenlijk altijd wel de mogelijkheid om in plaats van je desktop uit te breiden, om hem te klonen. Het makkelijkst gaat dit als zowel het laptopscherm als de externe monitor dezelfde resolutie hanteren.
Een desktop clonen lukt me wel, maar ik wil een individueel programma clonen...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Extend desktop? (het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden)

Dat is een dual-monitor setup waar het bureaublad naar het 2e scherm wordt uitgebreid en je naar hartelust elk programma van de ene naar de andere monitor kunt schuiven.

edit:
Mmmm volgens mij wil de TS dit niet helemaal maar een programma clonen omdaar andere dingen mee te doen als in het andere scherm. Je kunt wel het programma in een VM omgeving openen.

[ Voor 33% gewijzigd door Guardian Angel op 26-06-2009 08:22 ]

ARME AOW’er

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bureaublad uitbreiden en dan hetprogramma vastzetten op het tweede scherm mbv driver of ultramon :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• wc-eend
Guardian Angel schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 06:42:
Extend desktop? (het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden)

Dat is een dual-monitor setup waar het bureaublad naar het 2e scherm wordt uitgebreid en je naar hartelust elk programma van de ene naar de andere monitor kunt schuiven.

edit:
Mmmm volgens mij wil de TS dit niet helemaal maar een programma clonen omdaar andere dingen mee te doen als in het andere scherm. Je kunt wel het programma in een VM omgeving openen.
Ik wil niet andere dingen doen op het andere scherm..

Stel ik open programma A, B, C en D

Ik wil dat spelers alleen zien wat er in programma D gebeurt ( via het 2e scherm )

Dan heb staat er op mijn laptop programma A, B, C, D open en op 2e beeldscherm staat alleen D open..

En als ik D aanpas op mijn laptop, dan zie je dit ook op het 2e beeldscherm..

Ik wil dus alleen programma D clonen en niet een heel desktop..

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Print dat spul gewoon eens uit en haal die computer van tafel! :D

Het is een pen-and-paper RPG, geen computerspel :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
wat er word bedoelt is gewoon je werkomgeving uitbreiden naar de 2de monitor. je kan niet (naar mijn weten) 1 programma op 2 monitoren weer gegeven laten worden en de rest van de programma's maar op 1 monitor. je kan dus alleen programma D op het 2de monitor laten draaien maar dan kan je die dus niet op je laptop aanpassen alleen op de 2de monitor tenzij je die tijdelijk even naar je laptop sleept.

je hebt dus 2 opties.

of je hele budeuablad klonen: dan heb je alles op beide monitoren.

of je budeaublad uitbreiden en programma D op de andere monitor neerzetten maar dan niet kunnen aanpassen op de laptop.

• wc-eend
Er liggen gemiddeld 10 boeken op tafel, 70 dobbelstenen, 20 figuurtjes en zelfgemaakte uitwisbare speelmat waarop alles getekend kan worden..

Het beeldscherm zou worden gebruikt voor images van omgevingen, en eventueel info die voor hun belangrijk is te laten zien..

• wc-eend
_FrostBite_ schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:19:
wat er word bedoelt is gewoon je werkomgeving uitbreiden naar de 2de monitor. je kan niet (naar mijn weten) 1 programma op 2 monitoren weer gegeven laten worden en de rest van de programma's maar op 1 monitor. je kan dus alleen programma D op het 2de monitor laten draaien maar dan kan je die dus niet op je laptop aanpassen alleen op de 2de monitor tenzij je die tijdelijk even naar je laptop sleept.

je hebt dus 2 opties.

of je hele budeuablad klonen: dan heb je alles op beide monitoren.

of je budeaublad uitbreiden en programma D op de andere monitor neerzetten maar dan niet kunnen aanpassen op de laptop.
Waarom kan een heel bureaublad wel gecloned worden en een programma niet? Zo vaag :P

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
uhm waarom gebruik je niet een tool waarmee je meerde bureabladen kunt hebben (stuk of 4) volgens mij kan ej dan per apart scherm wisselen van bureaublad.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb misschien nog wel een ideetje: als je programma D in een virtuele machine draait, en dan die VM laat zien op je tweede scherm. Dan log je zelf in op die VM met RDP of VNC en laat je dat (eventueel verkleint) zien op je eerste scherm, naast je andere programma's.

Het is misschien wel wat gedoe, maar een andere manier zie ik zo niet.

• wc-eend
Tis me gelukt :)

Met behulp van Ultramon kan je ook een programma mirroren...

Dus ik kan op me laptop alles aanpassen en dat wordt ook veranderd op het 2e beeldscherm :) Geweldig..

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
kijk super, scheelt mij weer verder zoeken :P

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Pagina: 1