Toon posts:

van xp2100 naar xp3000

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me op ebay een barton3000 (333Mhz) aangeschaft. Ik had ervoor een XP2100 erin zitten en ik moest ook mijn moederbord vervangen ( had ik niet op gerekend ) . Dus nog eens een asrock moederbord gekocht. Kostprijs alles samen 110€. Geheugen had ik al ervoor vervangen ( van 256MB naar 1gb pc 3200 ) . Nu is er een duidelijk verschil qua snelheid, trekt gewoon alles kapot :), ben heel content nu, ook de temp is gezakt van zo'n 60° naar 45° nu met de barton .
Alleen zie ik nu dat de huidige AMD's X2 5600 bijvoorbeeld en bijhorend moederbord evenveel kosten ... en de prijs van ddr2 geheugen is ook heel laag. Heb ik een miskoop gedaan ? Is er een groot verschil in snelheid ?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 18:26
In mijn ogen heb je een grote miskoop gedaan. voor 120-130 euro had je even goed een goedkoop AM2+ asrock bordje en AMD 7750 en 2 gig geheugen kunnen kopen en dit is echt wel een héél pak sneller en met fatsoenlijke garantie.

Of op de tweedehandsmarkt had je zeker iets veel krachtiger kunnen vinden voor deze duiten.

[ Voor 7% gewijzigd door FragileM64 op 25-06-2009 20:45 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22

QinX

Shai-Hulud

Beetje mosterd na de maaltijd om dit nu nog te vragen he.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Alleen zie ik nu dat de huidige AMD's X2 5600 bijvoorbeeld en bijhorend moederbord evenveel kosten ... en de prijs van ddr2 geheugen is ook heel laag. Heb ik een miskoop gedaan ?
Ja, nogal. Dat je een topic nodig hebt om dat te vragen verbaasd me eerlijk gezegd. Want je komt immers zelf al aan met het alternatief. ;)
Is er een groot verschil in snelheid ?
Zal idd aanzienlijk zijn. Benchmarks kunnen je daar meer over vertellen. Er zijn vast nog wel reviews te vinden over die processor.

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 25-06-2009 20:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Dat lijkt mij vrij duidelijk
Is er een groot verschil in snelheid ?
In mens verschil zelfs ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je een Socket A moederbord en die barton voor €110,- hebt aangeschaft is dat een behoorlijke miskoop

Ik had je er maximaal €30,- voor laten betalen, en zelfs dat is al veel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat betreft de waarde van dit soort dingen kun je even kijken in Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 2
Als ik kijk naar de prijzen van 2ehands hardware is zo'n procje nog €15 waard en afhankelijk van welk mobo zo'n €20.

Dus ja, wat dat betreft had je je geld waarschijnlijk beter kunnen besteden. Omdat het weinig zin heeft hier hele discussies over gaat houden (omdat je het immers al hebt gekocht en we er vanuit gaan dat mensen zelf hun hardware kunnen uitzoeken) gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.