[ Zoektocht ] Hardwarematig met macbook vergelijkbare laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.042 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:05
Dag Heren/Dames,

Ik wordt zelf een beetje beu van de windows-fanboy's die beweren dat Apple-hardware overpriced is,
Dus vraag ik jullie het volgende:

Vind voor mij een hardwarematig met een 13" of 15" Macbook Pro vergelijkbare laptop,
Ik neem hierbij de nieuwe unibody's met de volgende specificaties:

13" Macbook Pro €1.259,02 & 15" Macbook Pro €1.438,71
2.53GHz Intel Core 2 Duo-processor 3MB L2 cache 1066MHz frontside bus
4 GB DDR3 memory 1066MHz
250-GB harde schijf
Built-in 7-hour battery
NVIDIA GeForce 9400M grafische processor, min.256MB of DDR3 SDRAM

Must have voor het vergelijkbare product:
- 4GB DDR3 memory
- 1066MHz bussnelheid
- Videokaart vergelijkbaar met de 9400M
- Batterij die het langer dan 3 uur volhoud bij intensief gebruik
- Mogelijkheid voor toslink-verbinding met een hifi-set

Ik ben student, dus de prijzen zijn gebaseerd op die van www.surfspot.nl.

Nu weet ik dat de juiste berekening als volgt is voor de uiteindelijke prestaties van een computer:
OS * Hardware-prestaties - Beveiliging
!! Maar dit topic is alleen bedoeld voor de hardwarematige vergelijking !!

[ Voor 14% gewijzigd door edwin.pw op 25-06-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Zoiets?
http://www.icto.tudelft.n...ect/specificaties-laptop/
http://www.utwente.nl/ict...atiesHighendNotebook.doc/

Je bent student, dus je universiteit heeft meestal goede aanbiedingen. Spaart je zo 400 euro tegenover de mac.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 25-06-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
Anoniem: 147126 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:24:
Zoiets?
http://www.icto.tudelft.n...ect/specificaties-laptop/
http://www.utwente.nl/ict...atiesHighendNotebook.doc/

Je bent student, dus je universiteit heeft meestal goede aanbiedingen. Spaart je zo 400 euro tegenover de mac.
Sorry maar volgens mij heb jij niet helemaal gekeken naar de must-haves.
Ik zie in in het eerste ogenblik geen DDR3 en geen redelijke videokaart, daarnaast mist waarschijnlijk ook de Toslink-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok geen, DDR3, maar wel een 7200rpm schijf. Toslink zit er waarschijnlijk wel in, zelfs mijn 3 jaar oude Asus heeft zo'n lampje in de hoofdtelefoon uitgang. Daarnaast hebben ze HDMI en dat is ook digitale audio.
De NVIDIA Quadro FX 770M is ongeveer vergelijkbaar met de 9600GT. In elk geval beter dan de 9400. Maar ik lees net pas de opmerking
Ik wordt zelf een beetje beu van de windows-fanboy's die beweren dat Apple-hardware overpriced is,
Dus dan koop je toch lekker een Apple?

Het spaart je 400 euro. En dan ga je zeuren over geen DDR3 wat je waarschijnlijk 1% prestatiewinst tegenover DDR2? Koop je toch lekker voor 400 euro extra een mét DDR3..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 25-06-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Tsja, wat is je doel? Apple's zijn gewoon duur, al worden ze wel betaalbaarder. Het is wel heel leuk die dikke macbooks, maar de grote vraag is: Heb je die specs nodig? Het grote probleem bij Apple is dat ze geen goedkoper model hebben. Het is niet zo zeer dat ze voor hun specs duur zijn, maar het probleem dat er geen goedkoop alternatief is terwijl voor veel mensen een notebook van 600 euro ook volstaat.

Ik pak even de Dell XPS 13 en configureer die even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
Anoniem: 147126 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:37:
Ok geen, DDR3, maar wel een 7200rpm schijf. Toslink zit er waarschijnlijk wel in, zelfs mijn 3 jaar oude Asus heeft zo'n lampje in de hoofdtelefoon uitgang. Daarnaast hebben ze HDMI en dat is ook digitale audio.
De NVIDIA Quadro FX 770M is ongeveer vergelijkbaar met de 9600GT. In elk geval beter dan de 9400. Maar ik lees net pas de opmerking

[...]

Dus dan koop je toch lekker een Apple?

Het spaart je 400 euro. En dan ga je zeuren over geen DDR3 wat je waarschijnlijk 1% prestatiewinst tegenover DDR2? Koop je toch lekker voor 400 euro extra een mét DDR3..
Met de 2e laptop heb je dan idd een goede vergelijking,
helaas studeer ik bijvoorbeeld aan de Hogeschool Utrecht en daar is die aanbieding niet geldig en kom je uit op ruim 2100 euro en dat is al gauw 500 euro meer dan de 15" macbook pro! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krieky schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:02:
[...]

Met de 2e laptop heb je dan idd een goede vergelijking,
helaas studeer ik bijvoorbeeld aan de Hogeschool Utrecht en daar is die aanbieding niet geldig en kom je uit op ruim 2100 euro en dat is al gauw 500 euro meer dan de 15" macbook pro! :X
Ja hallo, omdat Surfspot nu toevallig een aanbieding met een macbook heeft hoef je nu niet naar aanbiedingen voor andere notebooks te zoeken? Net zoals nu met de mac heeft surfspot ook vaak genoeg aanbiedingen met gewone laptops.
En Dell heeft idd de XPS 13 waarmee je exact dezelfde specs kunt hebben als die jij geeft (DDR3, 9400GT etc.) Heb je die al samengesteld? En wat kost die? Ik mis een beetje je eigen inzet in dit topic en volgens mij dient het alleen als excuus om die overpriced mac aan te kunnen schaffen.

Maargoed, 400 euro, dat is voor de meeste studenten 4 maanden eten, of 2 maanden bier, of 1 mac ipv een normale laptop. Net wat je zelf wil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 147126 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:11:
[...]

Ja hallo, omdat Surfspot nu toevallig een aanbieding met een macbook heeft hoef je nu niet naar aanbiedingen voor andere notebooks te zoeken? Net zoals nu met de mac heeft surfspot ook vaak genoeg aanbiedingen met gewone laptops.
En Dell heeft idd de XPS 13 waarmee je exact dezelfde specs kunt hebben als die jij geeft (DDR3, 9400GT etc.) Heb je die al samengesteld? En wat kost die? Ik mis een beetje je eigen inzet in dit topic en volgens mij dient het alleen als excuus om die overpriced mac aan te kunnen schaffen.

Maargoed, 400 euro, dat is voor de meeste studenten 4 maanden eten, of 2 maanden bier, of 1 mac ipv een normale laptop. Net wat je zelf wil natuurlijk.
Op dit moment is er geen goede korting bij Dell waardoor die duurder is. Toch, voor 1379 euro ben je goedkoper uit als zonder korting bij Apple en dan heb je wel een 2,66GHz CPU, een SSD en GF 9500M dedicated videokaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anders de XPS M1330... Net ff iets goedkoper, aardige tegenhanger, me dunkt...

Scratch that... Blijkt dat die sinds kort uit productie is... Vond het wel een mooie concurrent, vroegah ;)

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 25-06-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Krieky schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:30:
[...]

Sorry maar volgens mij heb jij niet helemaal gekeken naar de must-haves.
Ik zie in in het eerste ogenblik geen DDR3 en geen redelijke videokaart, daarnaast mist waarschijnlijk ook de Toslink-verbinding.
Sowieso, wat is het nut van DDR3, denk je dat het beter is? Dat is namelijk niet waar. Een Intel Core 2 Duo heeft maar een FSB van 1066MHz waardoor deze je bottleneck vormt. Een Core 2 Duo met DDR3 is wat dat betreft ook zonde van het geld aangezien je er geen voordeel mee kan behalen tegenover DDR2.

Met dat in eht achterhoofd lijkt me pricewatch: Asus L50VN-AK002C eeb veel beter 15,4" alternatief Of die ook lang op de accu gaat betwijfel ik. Maar heeft wel een hogere resolutie, een videokaart die gehakt draait van de Macbook, Blu-ray lezer, 2 jaar garantie, tas en muis. :)

Of wat dacht je van pricewatch: Sony VGN-FW41M/H . Ook geen 3 uur accu, maar wel veel goedkoper en voor de rest veel betere specs als de 15,4" macbook.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 25-06-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
Anoniem: 147126 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:11:
[...]

De korting van surfspot is niet alleen nu toevallig, deze was er een jaar terug en zal er over een jaar nog zijn. Via surfspot krijg je als student nou eenmaal ruim 11% korting.
Daarnaast krijg je ook nog € 185 korting op een ipod.

Dit topic is echter niet voor mijzelf, aangezien ik na lang zoeken allang heb gekozen voor een macbook pro.
Echter wordt ik het een beetje beu dat iedereen overpriced blijft roepen, zoals jij het net ook deed.

Ik geef toe dat het superaanbieding is die je als tweede gaf, maar echter geld deze alleen voor mensen aan de UT en kom je zonder deze korting niet onder de 2000 euro, wat zelf zonder applekorting erg 'overpriced' mag worden genoemd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

De vraag is wat je net met de notebook wilt doen en hoe zich dit vertaalt in je eisen. Zo is bv het DDR3 geheugen een redelijk beperkende eis zonder echt een performancemeerwaarde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

Is dit topic bedoeld om windows gebruikers tegenover apple-fanboys te zetten?

Ik vind het nogal raar om Must haves neer te zetten als je toch geen windows laptop gaat halen.
Zo kan ik ook een willekeurig windows laptop erbij pakken en vergelijken met een Macbook:

Must have: Hdmi poort incl geluid. /end of story\

De laptops die shadow heeft gepost zijn 2 keer goedkoper dan de macbook pro en hebben ongeveer dezelfde specs. Ik ben sinds kort ook een trotse apple bezitter, maar kan de fanboys nog steeds niet uitstaan. De hardware is echt niet beter, maar de OS is wel een stuk soepeler. De programma's zijn wat minder ingewikkeld en het ziet er allemaal wat leuker uit.
Toch vind ik Apple overpriced: scherm van 850 euro! Lekker een Dell scherm gehaald voor 500 met misschien nog wel betere paneel.

Ik zeg niet dat windows beters is, maar windows heeft niets met hardware te maken: jou "windows-fanboys" bestaat ook niet. Deze noem je anti-applefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus dit topic dient helemaal niet om écht een laptop te kopen? Maar alleen maar om een aanbieding -voor studenten- van een Mac te vergelijken met reguliere notebooks en zo een weerwoord te hebben tegen de uitspraak 'Mac's zijn overpriced'?

Aangezien je dan zelf toegeeft dat dit topic alleen en puur om Mac vs PC draait mag het van mij gelijk op slot... Wat boeit mij het wat voor laptop jij koopthebt. Ik dacht bij mijn eerste reactie nog iemand te helpen door goed advies te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jammer dat het topic enkel dient om een oorlog op het internet te starten. Het gaat nu al uit de hand lopen dus gooi ik hem maar op slot. Dit leidt nergens toe. Apple notebooks zijn voor hun specs aardig geprijsd. Misschien iets te duur, maar je krijgt er ook wat voor. Zoals ik al aangaf, het grote probleem is dat ze geen goedkopere alternatieven hebben daar 90% van de consumentenmarkt daar al genoeg aan heeft.

[ Voor 63% gewijzigd door GENETX op 25-06-2009 21:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.