Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken om een internet onderneming te starten. Nu begeef ik me met mijn concept uiteraard niet alleen op het web. Er is overduidelijk concurrentie.
Zonder al te veel details te geven zal ik het concept omschrijven.
De markt is gevuld met deeltjes van mijn concept. Vaak met kleine aantallen bezoekers, weinig budget en onvindbaar op het web.
Dit zijn de kleine websites, gerunned door hobbisten en fanatiekelingen.
Door middel van een grote portal wil ik alle doelgroepen van deze tak onder een dak brengen en voorzien van een verzamelbak van functionaliteiten. Alle websites bij elkaar genomen bieden dit, maar kunnen door eerder genoemde redenen niet tot het gewenste resultaat leiden.
Het woord concurrentie kan je van twee kanten bekijken:
Alle tips zijn welkom.
Zonder al te veel details te geven zal ik het concept omschrijven.
De markt is gevuld met deeltjes van mijn concept. Vaak met kleine aantallen bezoekers, weinig budget en onvindbaar op het web.
Dit zijn de kleine websites, gerunned door hobbisten en fanatiekelingen.
Door middel van een grote portal wil ik alle doelgroepen van deze tak onder een dak brengen en voorzien van een verzamelbak van functionaliteiten. Alle websites bij elkaar genomen bieden dit, maar kunnen door eerder genoemde redenen niet tot het gewenste resultaat leiden.
Het woord concurrentie kan je van twee kanten bekijken:
- De grotere clubs. (Die in mijn ogen succesvol zijn op bepaalde punten maar vanuit mijn oogpunt ergens de plank compleet mis slaan)
- De "kleintjes" zonder budget, zonder bezoekers of compleet onvindbaar zijn.
- Wie kan ik als concurrent beschouwen en wie niet, waar baseer ik dit op.
- Wat is of zijn de aantallen concurrenten? En waar haal ik deze gegevens vandaan?
- Hoe kom ik aan hun stats, lees pageviews, unique views, returning visitors etc. Zijn deze opvraagbaar of openbaar?
Alle tips zijn welkom.