Toon posts:

Router (WL500gp) niet meer te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik kan de router niet meer benaderen..

In me router (asus WL500GP) had ik een instelling gewijzigd (port forward) en vervolgens ging de router opnieuw opstarten. Alleen vervolgens kreeg ik niet meer het router scherm te zien.. En was de router onbereikbaar.
Na een paar restarts wat ook niet hielp heb ik de router geprobeerd te resetten (ook geprobeerd met stekker eruit, reset aantal seconde indrukken en stekker er weer in) , maar ook dat hielp niet. Vervolgens maar een restore geprobeerd, maar wanneer ik dat doe begint het powerlampje langzaam te knipperen. In handleiding staat dat ie dan de firmware niet kan installeren...

Ik heb een kabel van me pc naar lan poort lopen, maar kan em dus voor geen mogelijkheid meer benaderen..

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
ik kom deze regel tegen:
Run Asus Firmware Restoration (can be found on Asus website or included CD)
dat ook al geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Jep, die scant, maar vind niks.. Heb nog weinig hoop.. Helaas geen garantie meer op :(

Verwijderd

Software matige fouten zijn op dat soort routers altijd te fixen, alleen de vraag is hoeveel tijd en moeite je er in wil steken (ten opzichte van de kennis waar je over beschikt, en de mogelijk steile leercurve).

Het lijkt er op dat de wl500gP beschikt over een uart connector, misschien dat de device nog zover wil booten dat je via de uart kan inloggen of bepaalde dingen instellen.

Anders kan je nog kijken of je het geheugen kan flashen terwijl de device niet draait, maar dat is niet eenvoudig.
Dus mijn vraag aan jou luid: Hoe ver reikt jouw hardwarematige kennis, over smd solderen, uart connecties, etc.?
Ik heb al een aantal devices weten te reanimeren door de juiste methode, het is soms wel lekker priegelen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 01:51 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

probeer de 30/30/30 reset eens (ook al run je een andere firmware, werkte ook perfect op mijn wrt54g)

If you choose to criticise you choose your enemies

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Hmm, toevallig heb ik hetzelfde probleem. Ook ik kan de router niet meer benaderen. Ook alle overige pc's hier niet. Ik heb als enige internet, alsof mijn pc regelrecht op de modem is aangesloten, terwijl dit toch echt niet zo is. Heb helaas nog geen andere router kunnen testen, niet tot beschikking. Zometeen maar even een hard reset proberen.

Ook de hard reset werkt hier niet.

[ Voor 5% gewijzigd door brambest op 26-06-2009 07:52 ]

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-03 15:37

DMDude

Enjoy the silence....

Ik heb een WL-500g Premium V2 van Asus en heb ook wat probleempjes ermee.

Niet zo lang geleden heb ik de firmware ge-upgrade. Ik weet niet meer uit mijn hoofd wat de versie is.

Gisteren had ik spontaan geen internetverbinding meer. Ik kon wel onze gekoppelde NAS benaderen, terwijl op onze 2e pc wel internet was en de NAS weer niet te bereiken was. Na het rebooten van de router, helemaal geen internet meer en wel de NAS te bereiken. Ook kon ik de router zelf via het IP-adres niet meer bereiken. Na een stuk of 3 keer opnieuw opstarten (stekker eruit en weer er in), deed ie het weer, alsof er niets aan de hand was....

Ik denk erover om eens te gaan kijken voor een nieuwe (van een ander merk), want ook het bereik voor onze laptops is niet geweldig. In de keuken geen of slecht bereik en in de woonkamer ineens wel bereik. Router staat op zolder.
Pagina: 1