Logitech Z5500 ruilen voor marantz SR5400 + HKTS11

Pagina: 1
Acties:

• feije073
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo iedereen,

Heb van mijn ouders (omdat zij dat spul nooit gebruiken) een aanbod gehad om hun home cinema set te ruilen met de mijne.

Ik heb op dit moment een logitech Z5500 set in combinatie met een PS3 als speler.

Zij hebben een Marantz SR5400 receiver en een harman kardon HKTS11 speakerset.

Qua specificaties overtreffen de harman kardon speakers de logitech speakers wel iets, maar of dit in de praktijk ook merkbaar is.

Denken jullie dat dit een goede deal is?
(de PS3 blijft uiteraard in mijn bezit)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Meteen doen en je ouders een keertje mee uit eten nemen ;)

Hoe goed een Logitech Z5500 ook is voor zijn geld, tegen een degelijke receiver en redelijke speakers kan hij niet op. Misschien dat zijn sub die van je ouders wel overtreft hoor, maar qua algeheel geluidsbeeld ga je er wel stukken op vooruit.
En de standaard vraag: Heb je ze al eens allebei beluisterd? :P

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 19:40 . Reden: toch maar een beetje onderbouwing toegevoegd ]

Verwijderd

Hoe zijn de aansluit mogelijkheden van de ps3 met de stereo van je ouders?
Zit er een optisch ingang op?
Of heeft de ps3 andere audio uitgangen voor een zo best mogelijk geluid die ook worden ondersteund door de stereo.

Zelf ooit een z5500 gehaald voor mijn 360 vanwege de optisch in van de z5500.
Maar goed de ps3 heeft een bluray speler en dus ook wel meerdere 'betere' audio uitgangen verwacht ik.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:44:
Hoe zijn de aansluit mogelijkheden van de ps3 met de stereo van je ouders?
Zit er een optisch ingang op?
Die Marantz SR5400 heeft twee maal optisch en twee maal coaxiaal in.
Dus met het aansluiten van de PS3 zit je sowieso goed.

En specificaties zeggen lang niet alles.
Helemaal niet als je een pc-speakerset van een merk als Logitech gaat vergelijken met een beter merk zoals Harman Kardon. Als jij een V12 motor in je auto wilt leggen heb je toch ook liever een Ferrari dan een Suzuki :P

In de praktijk zal je er zeker op vooruitgaan.
Denk dat het enige wat je gaat "missen" de bas is. Puur omdat de Z-5500 veel en veel te veel op bas gericht is. Dus wellicht zal je de set van je ouders wat "kil" vinden klinken omdat er geen basdreun hoor- en merkbaar is. Het is wel natuurgetrouwer dan wat die Z-5500 laat horen. Aangezien een Z-5500 al een bas laat horen als een vrouw aan het zingen is :+ .
Dat natuurgetrouwe is in mijn ogen vele malen beter, maar dat is persoonlijk natuurlijk of jij dat ook vind en of je die bas gaat missen of niet...

Dus mijn advies is: DOEN!
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:44:
Zelf ooit een z5500 gehaald voor mijn 360 vanwege de optisch in van de z5500.
Maar goed de ps3 heeft een bluray speler en dus ook wel meerdere 'betere' audio uitgangen verwacht ik.
Blu-ray heeft als voordeel ten opzichte van DVD dat de eerste gebruik maakt van HD-audio als DTS HD en Dolby TrueHD. Echter kan dit alleen per HDMI verzonden worden. En de Marantz heeft geen HDMI, dus dat gaat dan niet op. Maar verder is de Marantz receiver intern vele malen beter dan de Z-5500.

Edit:
Bekeken vanuit de PS3 dan, want het kan wel analoog verzonden worden via uitgangen per kanaal. En dan moet de receiver ook weer mult-in hebben. Maar dat heeft de PS3 niet, dus dat laten we even achterwege. Net als dat de PS3 HD audio in LPCM uitzendt en niet in bitstream.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 25-06-2009 20:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• feije073
Aangezien de set bij mijn ouders staat, heb ik hem uiteraard al meerdere malen beluisterd, echter is mijn woonkamer iets groter en heeft plavuizen, mijn ouders hebben parket.

Bass van de hkts is mijns inziens prima in orde, dus denk ook niet dat dat een probleem gaat worden. Zat meer wat in over de kwaliteit van de receiver, dingetje is toch inmiddels weer een aantal jaartjes oud en bied qua decoding faciliteiten niet veel meer dan de z5500, vandaar mijn twijfel.

Denk ook sowieso dat ik na verloop van tijd die SR5400 verkoop en er een receiver met dolby trueHD/DTS master audio capaciteiten voor terughaal, maar dat is voor in de toekomst.

In ieder geval bedankt voor de raadgeving tot zover!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

feije073 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:01:
Zat meer wat in over de kwaliteit van de receiver, dingetje is toch inmiddels weer een aantal jaartjes oud en bied qua decoding faciliteiten niet veel meer dan de z5500, vandaar mijn twijfel.
Dingetje komt uit 2003, dus dat valt op zich nog wel mee. Aannemende dat er mensen zijn die audioapparatuur gebruiken die vele malen ouder is dan de 6 jaar van die Marantz van jouw ouders.

En er loopt hier in het audio-topic een draadje over dat nieuwere receivers niet altijd beter zijn dan oude. Dat zie je onder andere terug in het gewicht en het vermogen wat een receiver levert deze tijd. Zo is een Onkyo van minstens twee jaar terug vele malen beter dan een nieuwe: de oude heeft veel meer vermogen en is ook stabieler met dat vermogen. Natuurlijk hebben nieuwe receivers veel meer ingangen en opties, maar als dat ten koste gaat van het vermogen en de algehele kwaliteit dan zou ik het wel weten en liever een ouder beestje hebben...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• feije073
Heb ze inmiddels geruild en opgehangen, het klinkt beter en staat ook nog eens beter!

Prima ruil dus :D

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02-2025

Bozozo

Your ad here?

Ik heb laatst voor mijn vriendin een stokoude Marantz (SR50L) en twee matige bookshelves (JBL LX2001) op de kop getikt, en dat klinkt al veel aangenamer dan mijn Z5500 tegen een derde van de prijs. Je mist alleen de oempf van de sub (soms toch wel lekker) en natuurlijk de decoderingsmogelijkheden.

Ik zou zeker ruilen tegen een goede hifi set (beetje spijt van de Z5500).

TabCinema : NiftySplit

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-02 20:14
feije073 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:01:
Denk ook sowieso dat ik na verloop van tijd die SR5400 verkoop en er een receiver met dolby trueHD/DTS master audio capaciteiten voor terughaal, maar dat is voor in de toekomst.
Zolang je de PS3 als speler gebruikt heeft dat weinig nut, die decode het zelf al en stuurt gewoon PCM naar je versterker (en is ook niet in staat om truehd/dts-hd door de sturen als bitstream)
Pagina: 1