het valt natuurlijk wel onder diefstal van data en schade veroorzaken aan systemen niet onder eigen beheer/ of eigen eigendom dus in weze is het strafbaar. Net als het misbruik van vertrouwen om zo toegang te krijgen tot het systeem (of een schadelijke tool binnen te krijgen op dat systeem).

(dat zou in ieder geval hetgeen waarmee ik je om je oren slaag als jij mij met zoiets zou kloten, en als we er niet samen uit geraken en ik verlies er echt veel data en gegevens mee dan laat ik de fccu er wel mee rond je oren slagen - boetes zijn in belgie toch al snel een paar weken bak en paar honderd a duizend euro al dan niet voorwaardelijk + schadevergoeding)
Stuur die tool ook met info wat die misdoet door naar anti-virus producenten dat die voortaan wel gedetecteerd en geblokkeerd kan worden. En als je die gast persoonlijk ken, eis je maar een nieuw spel van hem (en dus ook geldige en legale code - als de jouwe dat ook was). ook al is die tool niet van hem, hij weet waarschijnlijk heel goed wat ie doet, anders had die je wel gewaarschuwd en die tool niet eens doorgestuurd.
en ja kan eventueel eerst eens proberen door je pc tijdelijk via de aansluiting van je buurman/vrienden/familie online te laten gaan, kijken of je dan nog steeds die melding krijgt: zoja: toch probleem met code en dan is die melding ook maar default melding. zoneen, weet je dat je moet zoeken naar oplossing om een unban te krijgen. beste blijft nog steeds contact opnemen met server-admins en uitleg vragen en geven.
maar wellicht past die tool enkele dll's aan wat gedetecteerd wordt door de server, waarop je een ban krijgt.
weer: vraag na bij admins en herinstalleer ev. dat spel eens.
[
Voor 21% gewijzigd door
soulrider op 26-06-2009 04:05
]