Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Win98 Game op Virtual Machine - muis te snel?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Heren,

in een poging Dungeon Keeper II weer te kunnen spelen heb ik een Virtual Machine aangemaakt met daarin Windows XP. Hierin is een SVGA II Adapter Virtueel aanwezig, en een Creative Labs SB emulatie, genoeg voor oudere games dus. Het plan is nu dat er ook nog een Win98 VM bij komt voor de echt oude meuk.

Welnu, DK2 is goed geinstalleerd en start op, ik heb geluid enzo, maar mijn muis staat op factor duizend! Elke millimeter beweging van mijn toch wel erg precieze G9 heeft tot gevolg dat de muis in het scherm van DK2 naar de achter kant vliegt. Het menu laat zich helaas ook niet met de hand bedienen (pijlen oid).

Ik heb de muissnelheid in mijn virtuele Windows XP al naar het minimum verplaatst, en ook als ik dat op mijn eigen Vista bak doe buiten VMware om maakt dat absoluut geen verschil.

Kan ik nog iets anders proberen? Het is echt een heel raar probleem :P

Verwijderd

Was een Google-sessie al voor je gestart op "Dungeon Keeper II Dosbox", tot ik dit vond..

Link

Ik gok dat je er wel wat mee kunt.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Wat meer informatie over welke VM client je gebruikt zou handig zijn..

Als het gaat om VMWare zou je kunnen proberen om VMWare tools te installeren, dit wil vertraging tussen client/host nog wel eens oplossen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Vmware server 2. Ik heb VMtools uiteraard geinstalleerd, maar het is geen vertraging die ik meemaak, het is juist een versnelling :P
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:23:
Was een Google-sessie al voor je gestart op "Dungeon Keeper II Dosbox", tot ik dit vond..

Link

Ik gok dat je er wel wat mee kunt.
Naja, Dosbox, het is een Windows game :P

Ik heb die link gevolgd en alles geprobeerd, en het spel draait wel (en op software mode zelfs zonder artifacts) maar de muis reageert heel vreemd, alsof je een balletjesmuis vast hebt die nog nooit is schoongemaakt :P

Ik vrees dat ik toch toegewezen ben op een aparte machine, virtueel of fysiek, hiervoor.

- edit - Het spel blijft ook randomly crashen. Jammer ;(

[ Voor 74% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-06-2009 20:11 ]

Verwijderd

Ik probeer ook sinds windows XP deze game te spelen en eigenlijk tot op heden geen succes.
Zelfs met Windows7 wil het niet vlotten.
Ik ga het nu ook maar in een virtual machine draaien met windows98 erin....

Ik weet het anders ook niet meer en wil graag dit prachtige spel spelen !!

Op software rendering doet ie het beter als met 3D aan maar nog steeds crashes, met name als je dungeon wat groter word. Vaak saven is echt een must.

Verwijderd

Ik heb ook zoiets. Ik heb Railroad Tycoon 2 Platinum geinstalleerd, gewoon geinstalleerd op windows vista home premium zonder virtual machine, en als ik met de muis te ver langs de rand van het scherm kom scrolt die me direct naar het uiterste van de map, maakt niet uit welke richting. Als ik buiten beeld moet zijn moet ik klikken op de minimap linksonder in het scherm of scrollen met de pijltjestoetsen, dat gaat gewoon wel.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10

Eagle Creek

Breathing security

Je kunt mouse-lag toch uitschakelen binnen VMware, juist om problemen met games op te lossen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1