Toon posts:

Probleem met HDMI.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik bezit een HP m9451nl. En recentelijk heb ik een Samsung 2333HD aangeschaft. Ik wilde m'n scherm door middel van een HDMI-kabel aan m'n PC koppelen, maar wanneer ie naar signalen zoekt, krijg ik de melding 'geen signaal'. HDMI-kabel en scherm werken naar behoren. (Getest op de XBOX 360 Elite)
Dus mijn vraag is, waarom vindt ie geen signaal? Ligt het aan de HDMI-poort van m'n m9451nl of heb ik de verkeerde HDMI-kabel? Het is een Speedlink HDMI-kabel 1.3b.

Alvast bedankt.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 13:11

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb je de externe uitgang wel aangezet?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, maar ik weet niet wat dat inhoud. Ik kies bij 'source' van m'n scherm voor HDMI. Dan gaat ie zoeken naar signaal en vervolgens het bericht 'geen signaal'.

Verwijderd

Gebruik je de HDMI kabel van je XBox of eentje die bij het scherm zat? Ik heb gehoord dat de kabel van de XBox op een bepaalde manier anders is. Het had iets te maken met de 'Ground' draad van de kabel als ik me niet vergis.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een Speedlink HDMI-kabel 1.3b.
Deze dus: http://www.speed-link.de/...cat=3317&pid=20692&paus=1
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:25:
Gebruik je de HDMI kabel van je XBox of eentje die bij het scherm zat? Ik heb gehoord dat de kabel van de XBox op een bepaalde manier anders is. Het had iets te maken met de 'Ground' draad van de kabel als ik me niet vergis.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 13:11

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:23:
Excuus, maar ik weet niet wat dat inhoud. Ik kies bij 'source' van m'n scherm voor HDMI. Dan gaat ie zoeken naar signaal en vervolgens het bericht 'geen signaal'.
Of je de uitgang van je laptop waar je die HDMI kabel op aansluit, ook aangezet hebt, op mijn laptop doe ik dat met FN-F5, geen idee of dat bij jou ook zo is.
@Blocnote, een desktop met HDMI uitgang heb ik nog niet gezien, wel met een DVI naar HDMI convertor, maar normaal gesproken moet die inderdaad vanzelf aangaan. Ik neem aan dat je de kabel erin stopt voordat je de pc aanzet? Krijg je dan wel iets te zien op het scherm? Je hebt zeker geen monitor om die uitgang/kabel te testen?

[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-06-2009 18:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Het is een desktop. Uitgang gaat automatisch aan toch, zodra de HDMI-kabel erin zit?
MeNTaL_TO schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:34:
[...]

Of je de uitgang van je laptop waar je die HDMI kabel op aansluit, ook aangezet hebt, op mijn laptop doe ik dat met FN-F5, geen idee of dat bij jou ook zo is.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je moet Windows wel vertellen dat er een extra monitor aan hangt en wat ie er mee moet doen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 19:27
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:40:
Het is een desktop. Uitgang gaat automatisch aan toch, zodra de HDMI-kabel erin zit?

[...]
Dat ligt aan je pc, mijn oude ATI deed dat nooit, mijn NVidia nu wel, mits keer opnieuw opstart. Anders gewoon even naar control panel of vista instellingen gaan, en 2de aanzetten.

Wel "jammer" dat je dit niet zelf even geprobeerd hebt, en direct een topic aanmaakt. Je weet toch wel dat je dat soort dingen ook kunt instellen? Er van uit gaan dat alles automatisch gaat werkt ook niet he... ;)

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen extra. Is de enige scherm die ik aangesloten heb. Maak er nu op dit moment gebruik van, via een VGA.
Rob schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:42:
Je moet Windows wel vertellen dat er een extra monitor aan hangt en wat ie er mee moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo 2de? Ik heb maar 1 scherm. Kan het niet aan de kabel liggen? Het is een 1.3b. Wat dat ook moge betekenen. Er zijn ook 1.1 en 1.2.

Ik heb het ook zelf geprobeerd. Gisteren urenlang. Vandaag HDMI-kabel teruggebracht en VGA weer aangesloten.
GoldenBatt schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:43:
[...]

Dat ligt aan je pc, mijn oude ATI deed dat nooit, mijn NVidia nu wel, mits keer opnieuw opstart. Anders gewoon even naar control panel of vista instellingen gaan, en 2de aanzetten.

Wel "jammer" dat je dit niet zelf even geprobeerd hebt, en direct een topic aanmaakt. Je weet toch wel dat je dat soort dingen ook kunt instellen? Er van uit gaan dat alles automatisch gaat werkt ook niet he... ;)

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:52:
Hoezo 2de? Ik heb maar 1 scherm. Kan het niet aan de kabel liggen? Het is een 1.3b. Wat dat ook moge betekenen. Er zijn ook 1.1 en 1.2.

Ik heb het ook zelf geprobeerd. Gisteren urenlang. Vandaag HDMI-kabel teruggebracht en VGA weer aangesloten.

[...]
ik dacht dat je dual screen gebruikte met je andere kaart.
Tevens, HDMI kabel 1.3 is draait ook wel 1.1 en 1.2 als het goed is.

Verder: Post eens je specs, welke videokaart gaat het om, bios scherm zie je ook helemaal niet?

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een HP m9451nl. Alles standaard gewoon.

Dus de specs zijn: NVidia GeForce 9600 GS 768 MB dedicated

Nee, BIOS zie ik ook niet. Helemaal niks zie ik. Scherm is op zwart en de melding 'geen signaal' op het scherm.
GoldenBatt schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:03:
[...]

ik dacht dat je dual screen gebruikte met je andere kaart.
Tevens, HDMI kabel 1.3 is draait ook wel 1.1 en 1.2 als het goed is.

Verder: Post eens je specs, welke videokaart gaat het om, bios scherm zie je ook helemaal niet?

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:08:
Het is een HP m9451nl. Alles standaard gewoon.

Dus de specs zijn: NVidia GeForce 9600 GS 768 MB dedicated

Nee, BIOS zie ik ook niet. Helemaal niks zie ik. Scherm is op zwart en de melding 'geen signaal' op het scherm.

[...]
Dat ding heeft toch geen HDMI standaard? Dan gebruik je vast een omvorm blokje ofzo? Weet je zeker dat die 100% is? Werkt gewoon DVI wel?

Specs!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De HP 9451nl heeft volgens de specs VGA, HDMI en DVI uitgang, je kan middels een DVI-HDMI blokje het ook proberen, of je dan wel beeld hebt. Als je huidige monitor op DVI zit weet je in iedergeval zeker dat je DVI uitgang het doet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1