De nogal bevooroordeelde Windows poll

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 19:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik ben helemaal niet tegen een wat luchtere poll zo af en toe, en dat mijn antwoord er zo nu en dan niet bij staat kan ik ook nog wel mee leven. Maar de huidige poll over Windows 7 vind ik nogal basherig eigenlijk. In feite kun je maar kiezen uit 1 antwoord: Windows 7 is kul, wat dan wordt verpakt in verschillende slogans. Zet er dan op z'n minst ook een paar positieve antwoorden bij.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij zegt het wel netjes:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3229849
"Oh wow, here we go again" - Deze Windows gaat niks nieuws bieden.
"Less is more" - Er is van alles uit Windows gesloopt.
"Zeven keer is scheepsrecht" - Het heeft zeven pogingen gekost voordat Windows goed is.
"Lucht voor je pc" - Toegegeven, de andere Windows versies waren te zwaar.
"Where do you want to go anyway?" - Microsoft onderzoekt de vraag pas nadat ze het product leveren.
"Let's forget about Vista" - Slechter dan Vista kan dit niet.

Van al deze poll options zijn ze geen van allen positief over Windows, en dat terwijl ik het niet eens zo een slecht product vind. Alleen de opties "Lucht voor je pc" en "Less is more
" zijn redelijk neutraal.
Maargoed, ze veranderen het toch niet. Het moet worden gezien als een knipoog, een +1 grappig ofzo. Had dit gedaan met iphone, was je dood gegooid met boze reacties.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die poll is inderdaad van belabberde kwaliteit. Post dan helemaal geen poll zou ik zeggen. Ik verwacht dat het geheel grappig is bedoelt maar zo komt het totaal niet over helaas.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:53
Volgens mij kunnen we die poll beter afschaffen, er klagen altijd wel mensen (en nu gaan we zeker klagen omdat de poll afgeschaft wordt? :o )

Verwijderd

als iemand er tussen zet: Ik vind vista prima, en windows 7 lijkt alleen maar beter te worden...

dan ga ik daar voor

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
hostname schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:14:
Volgens mij kunnen we die poll beter afschaffen, er klagen altijd wel mensen (en nu gaan we zeker klagen omdat de poll afgeschaft wordt? :o )
Weet je wat, laten we daar een poll voor openen? :+

Maar op zich niet zo mee eens. Zoals ik al zei, jouw antwoord kan er nooit altijd tussen staan. Maar ondanks dat vind ik de polls meestal wel aardig. Maar deze valt gewoon uit de toon, in een slechte poging om (waarschijnlijk) grappig te zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2009 18:17 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:51
Deze poll is inderdaad wel vrij negatief... een aantal van deze opties is leuk, maar zet er ook wat positiefs tegenover (wat hier in andere polls wel gedaan wordt).

Van mij mag de poll best blijven in deze vorm, echter zorg dan wel bij elke poll voor zowel positieve als negatieve opties. Ik heb nu alleen maar de optie om of windows 7, of de voorgangers van windows 7 af te kraken.

Ik begrijp ook wel dat je niet perse hoeft te stemmen en stoor me er ook niet echt aan, maar met wat kleine aanpassingen zijn een stuk meer mensen tevreden gok ik ;)

Verder met ^^

Specs

Verwijderd

ik kon ook niks met deze poll, omdat ik een tweaker ben die alleen beroepsmatig met windows werkt (dell bedrijfslaptop met xp). er had een keuze bij moeten zitten: windows os heeft niet mijn interesse ofzo om aan te geven dat de windows 7 hype volledig aan je voorbij gaat.

valt me trouwens sowieso wel op dat elke wissewasje mbt windows 7 (dozen, prijs, releasjes) op de frontpage van tweakers.net komen dus al die klagende ms fanboys hier moeten even doorbijten bij dit lollig bedoelde maar niet zo geslaagde polletje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind deze poll eerlijk gezegd een beetje jammer. Waarom moeten we nou weer zo nodig MS gaan bashen terwijl de meeste mensen juist lovend zijn over Win7 en al vaker is aangetoond dat veel problemen met Vista niet komen door het OS maar door 3rdparty dingen.
Ik snap dat de poll niet alleen maar serieus hoeft te zijn, maar zelfs dan kan het professioneel zijn door er ook wat positieve antwoorden in te zetten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:42
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:07:
ik kon ook niks met deze poll, omdat ik een tweaker ben die alleen beroepsmatig met windows werkt (dell bedrijfslaptop met xp). er had een keuze bij moeten zitten: windows os heeft niet mijn interesse ofzo om aan te geven dat de windows 7 hype volledig aan je voorbij gaat.
De poll gaat over wat T.net bezoekers een goede/leuke slogan voor Windows 7 zouden vinden, een optie om te kunnen zeggen dat Windows 7 je niet boeit hoort daar natuurlijk niet tussen. 'Windows 7, totaal niet boeiend' zou namelijk nogal een slechte slogan zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Hahn op 25-06-2009 21:24 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:20:
[...]

De poll gaat over wat T.net bezoekers een goede/leuke slogan voor Windows 7 zouden vinden, een optie om te kunnen zeggen dat Windows 7 je niet boeit hoort daar natuurlijk niet tussen. 'Windows 7, totaal niet boeiend' zou namelijk nogal een slechte slogan zijn.
true, de poll is feitelijk onderdeel van de windows 7 hype :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:37:
[...]

Je mag je alu-hoedje hier binnen wel af zetten hoor :>

Ik denk dat het gewoon grappig bedoelt was, maar dat het beetje tegenvalt voor veel mensen.

Nu spreekt mij de poll ook absoluut niet aan en zeker niet op deze manier, maar om het op de windows hype te gooien 8)7.

Het is niet raar hoor dat informatie over Windows 7 nieuws is, aangezien het nog wel het meestgebruikte OS ter wereld is en in hogere mate interessant gevonden word door veel bezoekers. Als je wil gaan mopperen over hypes, dan mag je ook wel beginnen over apple, the pirate bay en nog wel een paar andere onderwerpen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17

Matis

Rubber Rocket

Ik als MS fanboy vind het eigenlijk allemaal negatief. Ben het dus met .oisyn eens.
Ik heb weinig tot geen problemen met Vista gehad.

Jammer dat er geen poster bij staat, anders had ik hem even een DM-etje gestuurd :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 25-06-2009 21:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het idee vind ik super! Humor ten koste van MS-producten en Windows is altijd lachen!

Maar de slogans zijn voor 't overgrote deel gewoon niet grappig, da's dan weer een misgeslagen plank :P

Verwijderd

Ik snap Tweakers op dit punt echt niet...

Met alles staat professionaliteit in het hoogste vaandel. Maar wat betreft de polls is het verschrikkelijk kinderachtig. En ondanks de regelmatige klachten hierover, lijkt het alleen maar erger te worden.

Zit je dagelijks lezers reacties te modereren, waarbij we ongefundeert MS bashen afstraffen, en dan krijg je (wederom) dit soort "grappen" van de redactie voor je neus...

En kom aub niet weer aan met die dooddoener dat polls af en toe ook luchtig moeten zijn... De grens aan "luchtigheid" is allang overschreden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:01:
En kom aub niet weer aan met die dooddoener dat polls af en toe ook luchtig moeten zijn... De grens aan "luchtigheid" is allang overschreden.
Een poll kan best luchtig zijn, maar niet op deze manier. Een poll is bedoelt om gewoon te peilen wat de mening is, niet om MS te bashen op deze manier. Dus ik ben het met je eens dat dit de totaal verkeerde 'luchtigheid' is.

Verwijderd

Had dit gedaan met iphone, was je dood gegooid met boze reacties.
Ik kan het niet beter verwoorden dan dit. Het helpt niet echt tegen de geruchten dat de tweakers crew zelf uitsluitend met apple producten werkt :p

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:03:
Een poll kan best luchtig zijn, maar niet op deze manier. Een poll is bedoelt om gewoon te peilen wat de mening is, niet om MS te bashen op deze manier. Dus ik ben het met je eens dat dit de totaal verkeerde 'luchtigheid' is.
Akkoord, alleen moet een poll ook opties openlaten voor mensen die prima met Vista overweg konden (kunnen). En die Win7 nu als een nog beter OS zien als Vista.

De antwoorden die nu mogelijk zijn, zijn voor mij als tevreden Vista gebruiker allemaal buiten proportie. No offense, maar er wordt wss vanuit gegaan dat elke tweaker tegen MS is en zeker tegen Vista.

Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat dat niet het geval ik ;)

Verwijderd

Een goeie poll, is er eentje waar alle mensen een antwoord in vinden. Anders kan je er een voetnoot bij plaatsen dat het niet voor iedereen is. Hier bijvoorbeeld "Deze poll is enkel bedoelt voor 10% van de computergebruikers die het leuk zullen vinden om hun mening te kunnen uiten."

Verwijderd

Wat een fijne poll, wordt er eindelijk eens kritisch naar Windows 7 gekeken.
Maar even serieus, dit is natuurlijk ronduit belachelijk dat dit gedrocht van een poll nog steeds op de frontpage staat. De objectiviteit van tweakers is in deze niet terug te vinden, wat niet helemaal de bedoeling is lijkt me.
Niet alleen staan er bijna geen positieve dingen over Windows 7 in maar er staat zelfs _niets_ positiefs over MS in.

Lijkt er op dat een bepaalde frontpage editor toch liever bij een opiniesite aan de slag is dan bij een objectieve nieuwssite.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:37:
Ach natuurlijk hypes. Al is er 1 hype die elke hype dit jaar al verslagen heeft is het wel de iphone. Geruchten nieuws, nog meer geruchten nieuws, grap-geruchten nieuws en zelfs een freaking round-up van geruchten.
Terugkomend op deze, ik weet niet wie die olaf is, maar als hij die poll heeft gemaakt ben je ook niet slim bezig. Vragen voor extra slogans terwijl er al ruim 3000 hun stem hadden uitgebracht, neem aan dat je dan wel een teller-reset doet om niet met scheve resultaten te zitten.

Maargoed, ik mag mischien wat negatiever over komen dan gemiddeld, maar de frontpage is inmiddels een vrijwaring om maar lekker random te trashen op alles wat daar wordt neergezet. En dan krijg je een -1, who cares.

Maarja, het is weer zomer, de fanboi kemphanen staan weer in de kooi.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• beany
  • Laatst online: 06:28

beany

Meeheheheheh

Ondanks dat ik erg positief ben over Win7 heb ik helemaal geen problemen met de poll. Vond hem wel grappig eigenlijk. Het hoeft toch ook niet allemaal zo serieus?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

beany schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:02:
Ondanks dat ik erg positief ben over Win7 heb ik helemaal geen problemen met de poll. Vond hem wel grappig eigenlijk. Het hoeft toch ook niet allemaal zo serieus?
Ik zie de humor er niet echt van in moet ik eerlijk zeggen, voor dit soort dingen kan je als crew beter gewoon een tweakblogs aanmaken zodat het duidelijk is waar de scheiding van tweakers / persoonlijk is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Matis schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:15:
[...]

Akkoord, alleen moet een poll ook opties openlaten voor mensen die prima met Vista overweg konden (kunnen). En die Win7 nu als een nog beter OS zien als Vista.

De antwoorden die nu mogelijk zijn, zijn voor mij als tevreden Vista gebruiker allemaal buiten proportie. No offense, maar er wordt wss vanuit gegaan dat elke tweaker tegen MS is en zeker tegen Vista.

Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat dat niet het geval ik ;)
Helemaal mee eens. Vista is voor mij het beste MS OS sinds 2000. Ik heb XP nooit echt fijn gevonden dus toen Vista eenmaal van z'n kinderziektes af was heb ik daar mooi een licentie van aangeschaft en draai het naar volle tevredenheid. En ik denk dat er nog veel meer tweakers zijn die erover denken.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Natuurlijk hoeft het niet zo serieus allemaal. Een knipoog is leuk maar een volledig biassed poll heeft geen enkele zin en daarmee schiet je het doel totaal voorbij. Er is vaker commentaar op de polls maar deze vormt een dieptepunt tot nu toe.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

He tmag zo onserieus als je maar wilt. Maar of dat op de T.net frontpage moet? Daar kom ik niet voor "kansloos MS bashen". Daar hebben we slashdot voor.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Nou nou nou, wat een verhitte reacties, heeft dat met het weer te maken ofzo? :|

Sorry hoor, maar *zo* negatief vind ik de opties niet en wat verwacht je van een poll over Windows-slogans, dat er opties als 'Windows 7 is de beste! *O*' ofzo tussenstaan?

Windows is het meestgebruikte OS ter wereld en Microsoft schept altijd hoge verwachtingen bij nieuwe releases. Hoge bomen vangen veel wind wat dat betreft. We berichten verder volstrekt neutraal over Microsoft in het algemeen en Windows 7 in het bijzonder, in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Mag er af en toe nog met een kwinkslag naar Windows verwezen worden?

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Olaf schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:30:
Sorry hoor, maar *zo* negatief vind ik de opties niet en wat verwacht je van een poll over Windows-slogans, dat er opties als 'Windows 7 is de beste! *O*' ofzo tussenstaan?
Ja, perfecte slogan toch! (dat zou er, zoals hierboven al aangehaald, wel bij de iPhone hebben gestaan).
Windows is het meestgebruikte OS ter wereld en Microsoft schept altijd hoge verwachtingen bij nieuwe releases. Hoge bomen vangen veel wind wat dat betreft. We berichten verder volstrekt neutraal over Microsoft in het algemeen en Windows 7 in het bijzonder, in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Mag er af en toe nog met een kwinkslag naar Windows verwezen worden?
Het gaat erom dat je gebruikers vraagt om een stemming te doen over wat ze van Windows 7 vinden, maar vervolgens kan minstens de helft niet (ongeveer) invullen wat ze zouden willen invullen. Verder lijkt het me in het topic van verschillende kanten belicht waarom het niet echt handig is.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:02:
Vragen voor extra slogans terwijl er al ruim 3000 hun stem hadden uitgebracht, neem aan dat je dan wel een teller-reset doet om niet met scheve resultaten te zitten.
Onzin, tegen de tijd van zijn post waren er nog maar slechts iets van 100 stemmen.
Nou nou nou, wat een verhitte reacties, heeft dat met het weer te maken ofzo? :|

Als die erbij had gestaan had ik deze topic niet geopend. Mijn kritiek is niet de poll zelf, maar het feit dat vrijwel alle keuzes een negatieve bijklank hebben.

Overigens vind ik het nogal jammer dat je sommige suggesties zoals die van mij er niet bij hebt gezet. Je vroeg erom, en er was nog voldoende tijd voor.

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 26-06-2009 12:48 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

.oisyn schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:41:
Onzin, tegen de tijd van zijn post waren er nog maar slechts iets van 100 stemmen.
Ik praat ook over 'nu' (naja, moment van mijn post), waar er al reeds slogans waren gegeven, maar niets meer is toegevoegd.

Verwijderd

Ik denk dat het niet handig is om een dergelijke poll te plaatsen. Al is het maar om de schijn van partijdigheid te voorkomen. Daarnaast hoe denk je dat MS zal reageren op een dergelijke poll. Ik denk dat zij de volgende keer iets langer nadenken over sponsoring oid. Nee, ik vind het een slechte zet.

Daarnaast vind ik het ongeloofwaardig om user te modereren naar -2 indien zij M$ gebruiken ipv MS, om vervolgens nu met een poll te komen waarin geen positieve opties staan. Ik zeg verplaats die poll naar de trash!

• Olaf
Het gaat erom dat je gebruikers vraagt om een stemming te doen over wat ze van Windows 7 vinden
Daar vragen we helemaal niet om maar dat maken sommigen ervan.
Als die erbij had gestaan had ik deze topic niet geopend. Mijn kritiek is niet de poll zelf, maar het feit dat vrijwel alle keuzes een negatieve bijklank hebben.
Fair enough, ik had die van jou erbij willen zetten maar toen die opmerking van Fairy kwam zag ik de bui al hangen, krijgen we weer commentaar dat we een lopende poll beïnvloeden.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Olaf schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:57:
[...]

Daar vragen we helemaal niet om maar dat maken sommigen ervan.
Wat wilde je er dan mee bereiken? Wat wilde je dat mensen gingen bespreken in de comments dan?
[...]

Fair enough, ik had die van jou erbij willen zetten maar toen die opmerking van Fairy kwam zag ik de bui al hangen, krijgen we weer commentaar dat we een lopende poll beïnvloeden.
Dat had je misschien vantevoren moeten bedenken. Of je zet een nieuwe poll op natuurlijk, dan zijn al die poll-reacties ook weg, dat is niet eens een hele erge ramp.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Olaf
Daarnaast hoe denk je dat MS zal reageren op een dergelijke poll. Ik denk dat zij de volgende keer iets langer nadenken over sponsoring oid.
Kijk, *dat* is nu een argument waar we zeker niet naar luisteren. Nog afgezien van het feit dat we geen rekening houden met hoe het op bepaalde bedrijven overkomt wat we op de FP zetten, denk ik dat de mensen bij Microsoft het een stuk luchtiger opvatten.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Het is prima om MS in een slecht daglicht te stellen middels zo een poll. Maar wees dan ook weer zo om bijv een pittige Apple poll te maken. Een mooi voorbeeld is de nieuwe iPhone poll die zich uitstekend zou lenen voor de zelfde insteek als de Microsoft Poll als het gaat om meningen in een Poll weergeven. Oftewel, kom dan ook eens met een negatieve Poll voor andere producenten behalve de grootste er steeds uit te pakken ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"Let's forget about Vista" komt neer op "Vista is kut!"
"Zeven keer is scheepsrecht" komt neer op "Alle voorgaande Windows-versies zijn kut!"
"Oh wow, here we go again" komt neer op "Windows is kut!"
"Less is more" komt neer op "Windows 7 stelt niets voor"
"Where do you want to go anyway?", nou ja, spreekt voor zich :')
"Lucht voor je pc" erhm, OK. Gezien de 3,4% op dit moment tegenover de 10,1% van de daaropvolgende optie ben ik niet de enige die hem niet snapt denk ik zo. Maar positief zal ie niet zijn dunkt me.

Hoezo "zo negatief zijn ze niet"?
Windows is het meestgebruikte OS ter wereld en Microsoft schept altijd hoge verwachtingen bij nieuwe releases. Hoge bomen vangen veel wind wat dat betreft.
Hoge bomen vangen veel wind is zeker waar. Maar dan heb je het meestal over objectieve en beargumenteerde zaken. Of "satire". Maar die poll is dermate belachelijk slecht dat je niet eens over satire of humor kunt praten.
We berichten verder volstrekt neutraal over Microsoft in het algemeen en Windows 7 in het bijzonder, in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Mag er af en toe nog met een kwinkslag naar Windows verwezen worden?
Maak het dan op z'n minst grappig.

• Olaf
Zo dan, een keurige Windows 7-poll waarvan de opties in evenwicht zijn. O-)

Als we opmerkingen krijgen dat de redactie zich loopt af te rukken op Apple-hardware en de invloed van VNU zich laat gelden 8)7 wordt het tijd om in te grijpen.

Ik blijf erbij dat de opties lang niet zo negatief waren als sommigen wilden doen voorkomen. 'Let's forget about Vista' betekent niet 'Vista is kut', dat is gechargeerd. Reken maar dat Microsoft Vista graag achter zich wil laten, niet omdat het slecht is maar omdat het nu eenmaal een negatief imago heeft gekregen.

[ Voor 33% gewijzigd door Olaf op 26-06-2009 13:38 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Olaf schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:33:
Reken maar dat Microsoft Vista graag achter zich wil laten, niet omdat het slecht is maar omdat het nu eenmaal een negatief imago heeft gekregen.
Wellicht, maar om dan als redactie achter de mening "Vista is slecht" van jan en alleman aan te huppelen ... daar erger ik me al groen en geel aan op GoT, dus ik had van de redactie beter verwacht. Ook al is het 'luchtig' bedoeld.

Just my $ 0,10.. :)

offtopic:
Heb tijden Vista gedraaid (nu weer terug naar Ubuntu), maar geen centje pijn hoor. Prima OS. :)

• beany
  • Laatst online: 06:28

beany

Meeheheheheh

Als we opmerkingen krijgen dat de redactie zich loopt af te rukken op Apple-hardware en de invloed van VNU zich laat gelden 8)7 wordt het tijd om in te grijpen.

Ik blijf erbij dat de opties lang niet zo negatief waren als sommigen wilden doen voorkomen. 'Let's forget about Vista' betekent niet 'Vista is kut', dat is gechargeerd. Reken maar dat Microsoft Vista graag achter zich wil laten, niet omdat het slecht is maar omdat het nu eenmaal een negatief imago heeft gekregen.
Ach, en dan krijg je nu mensen die gaan zeuren dat de nieuwe poll alsnog negatief is voor en over Windows 7 omdat het algemeen bekend is dat Nederlanders zuinig zijn en daardoor algauw op 'ik vind het duur' zullen stemmen. Mensen zullen dat ook weer als negatief beschouwen.

Ik had de oude poll gewoon laten staan, mensen moeten het allemaal niet altijd zo serieus nemen. Een iets bredere blik op de wereld kan geen kwaad.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Ik blijf erbij dat de opties lang niet zo negatief waren als sommigen wilden doen voorkomen. 'Let's forget about Vista' betekent niet 'Vista is kut', dat is gechargeerd.
Iets met 'the eye of the beholder' lijkt me, misschien iets om over na te denken voordat zo'n poll geplaatst wordt. Maar of dat gaat gebeuren lijkt me vrij stug gezien je reacties.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
And here we go again, zelfde verhaal hier: Windows 7 poll

En hier: Opties in Microsoft winkel poll

Zowel Olaf als Wilbert hadden beterschap beloofd en dit ging een tijd goed.
Wilbert de Vries
Hoofdredacteur

Geen matches
Blijkbaar ergeren mensen zich er aan dat de redactie zich meer rechten toebedeelt dan de gebruikers wordt toegestaan in reacties. Hoewel dit al langer het geval is (denk aan de torrentdiscussie), lijkt is de redactie met deze poll doorgeschoten. Hoewel ik nog altijd vind dat de poll een luchtig element in de site is en dus ook als zodanig zal worden ingezet, zullen we iets kritischer op de antwoordmogelijkheden gaan letten. Wat wellicht zal helpen is de poll voortaan op vrijdagochtend te verversen, voordat de vrijdagmiddaghumor heeft toegeslagen
Blij dat Olaf nu een normale poll over Windows 7 op de site heeft gezet, dank daarvoor maar wilde deze 2 linkjes toch nog even posten als 'reminder'. :)

edit:typo

~ Mijn prog blog!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Waar is de optie 'zoals verwacht' :? :P

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Bij de opties 'Het had gratis kunnen zijn' en 'Die heb ik gisteren al gelezen' in de 'De redactie is mijn antwoord vergeten'-bak :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Olaf schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:03:

Kijk, *dat* is nu een argument waar we zeker niet naar luisteren. Nog afgezien van het feit dat we geen rekening houden met hoe het op bepaalde bedrijven overkomt wat we op de FP zetten, denk ik dat de mensen bij Microsoft het een stuk luchtiger opvatten.
Nee, dat argument gaat alleen op bij het plaatsen van nieuws. Bij polls en dergelijke bepaal je zelf de inhoud van je poll. Je gaat dan niet een (potentiele) sponsor lopen afzeiken. Hell, als je het slim doet kun je zelfs via een poll bepaalde producten onder de aandacht brengen (sponsoring). Wellicht tijd om iemand met een commerciele achtergrond toe te voegen aan de redactie?

• Olaf
Hell, als je het slim doet kun je zelfs via een poll bepaalde producten onder de aandacht brengen (sponsoring). Wellicht tijd om iemand met een commerciële achtergrond toe te voegen aan de redactie?
Er worden al gesponsorde polls gepubliceerd als onderdeel van de specials: zie bv de Eurofiber-special. Als er een gesponsorde poll op de FP zou komen zal ook altijd duidelijk worden gemaakt dat het om een commerciële uiting gaat en deze wordt dan niet samengesteld door de redactie. We proberen bij Tweakers.net de redactie zoveel mogelijk onafhankelijk te laten opereren. Afzeik-polls zijn natuurlijk niet de bedoeling en het is jammer dat de slogan-poll zo opgevat is door velen, wat dat betreft nemen we de reminder van roy-t ter harte. We behouden ons echter wel het recht voor om polls te bakken die kritisch zijn tov Microsoft, Apple, Linux, VNU etc. :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Semi-serieuze suggestie: bij iedere nieuwe poll de volgende optie toevoegen:

Deze poll is klote.

Staat jouw optie er niet tussen? Deze poll is klote. Is de poll volgens jou partijdig? Deze poll is klote. Is de poll niet grappig? > poll klote, etc, etc, etc.

Gegarandeerd nooit meer klachten, en klachten die er zijn kan je in één regel doorverwijzen naar Poll Klote! :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Klinkt een beetje lomp maar het is zeker geen slecht idee :)

• Olaf
En laten we daar maar meteen mee beginnen O-)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Olaf schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:15:
En laten we daar maar meteen mee beginnen O-)
Sodemieter op met je woordspelige poll

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Nu krijg je wel weer vreemde resultaten, omdat mensen die optie kiezen omdat het wel grappig is :)

☻/
/▌
/ \

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Kixtart schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:21:
Nu krijg je wel weer vreemde resultaten, omdat mensen die optie kiezen omdat het wel grappig is :)
* Matis vindt het helemaal niet grappig :P

Verwijderd

haha, ik wel xD
Pagina: 1