Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prijzen Windows 7 Bekend, valuta's

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Topicstarter
Zie nieuws: Prijzen Windows 7 bekendgemaakt
Er is wat vreemds aan de hand in dit artikel.
quote:
Europeanen kunnen een retailversie krijgen voor de prijs van een upgrade-licentie, maar voor de E-editie is een verse installatie verplicht.
Wat heeft de prijs te maken met het verplicht stellen van een verse installatie? Bovendien, als de Retail even duur is voor Europeanen als de Upgrade versie, waarom dan twee prijzen noemen in euro's?
quote:
Een upgrade naar Windows 7 Home Premium zal 120 euro kosten, terwijl de retailversie van dit pakket 200 euro moet opbrengen.
De retail, volgens artikel van 200 euro, zou dus voor ons 120 euro zijn. Europeanen hebben de euro, geen uitzonderingen (betaal je met de Euro, dan zit je in Europa ;)).
quote:
Zo zal Home Premium in de VS tijdelijk 49,99 dollar kosten en de Professional-editie 99,99 euro.
Sinds wanneer heeft de US zowel dollar als euro?

Spekkies | Commandline FTW

• Barleone
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-11 15:56
Mag ik vanwege hetzelfde artikel, gelijk een ander punt aandragen waar de redactie zich over mag buigen?
quote:
Een upgrade naar Windows 7 Home Premium zal 119,99 euro kosten, terwijl de retailversie van dit pakket 199,99 euro moet opbrengen. Voor een upgrade naar Windows 7 Ultimate moet 299 euro betaald worden, slechts twee tientjes minder dan de complete Ultimate-versie. Voor de Professional-editie moet 309 euro worden uitgeteld, terwijl de upgradeversie van deze uitvoering 285 euro kost.
De laatste zin is niet consistent met de eerste twee. Daar wordt namelijk eerst de retailprijs vermeld, en dan pas de upgradeprijs. Dat leest niet zo prettig.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Rataplan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:18:
Wat heeft de prijs te maken met het verplicht stellen van een verse installatie? Bovendien, als de Retail even duur is voor Europeanen als de Upgrade versie, waarom dan twee prijzen noemen in euro's?
Bedoeld werd dat Europeanen vers moeten installeren, ook als ze een upgrade zouden willen kopen. In plaats van de upgradeversie wordt daarom een volledig retailexemplaar verstrekt. Later in het artikel wordt dat verduidelijkt, ik heb de zin in de lead even omgedraaid, da's inderdaad helderderder.
quote:
De retail, volgens artikel van 200 euro, zou dus voor ons 120 euro zijn.
Als je een upgradebare oudere versie hebt dus wel, ja ;)
quote:
Sinds wanneer heeft de US zowel dollar als euro?
Die is inmiddels fixed.
quote:
Barleone schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:10:
De laatste zin is niet consistent met de eerste twee. Daar wordt namelijk eerst de retailprijs vermeld, en dan pas de upgradeprijs. Dat leest niet zo prettig.
Bij de tweede zin moet je zelfs hoofdrekenen! Dit ga ik niet aanpassen, 't is geen tabel of zo - een inversietje van tijd tot tijd moet kunnen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• hollandismad
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-08-2011
quote:
Als je een upgradebare oudere versie hebt dus wel, ja
Kan je bevestigen dat daar controle op komt? Zo ja, in welke vorm? Lijkt me namelijk nogal lastig om te controleren aangezien er alleen bij aankoop om bewijs gevraagd zou kunnen worden. De upgrade versie zal daar namelijk niet om vragen bij installatie, want het is dezelfde versie als de volledige versie. En ik denk niet dat mensen graag hun keycode van Vista aan een winkelier geven.

Lijkt me overigens wel een vreemde situatie:

Winkelier: U heeft keuze uit 2 versies van Home Premium meneer. De upgrade versie is €120, de volledige versie €200.
Klant: Wat is het verschil?
Winkelier: Niets meneer.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik kan niet bevestigen dat daar controle op komt. 't Artikel meldt vrij duidelijk dat MS geen upgradeversie maakt, de consequenties lijken me hun probleem - al denk ik dat het 'bewaren van serienummers' wel 'ns van belang zou kunnen zijn.

Afgezien van Home Premium zijn de prijsverschillen tussen full en upgrade trouwens bizar klein, dus ik denk dat MS d'r niet wakker van zal liggen als iemand een upgrade-Ultimate koopt zonder Vista te hebben. Home Premium wordt voornamelijk met oem-bakken verkocht dus ook daar zal MS geen slapeloze nachten aan overhouden.

But your guess is as good as mine :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Topicstarter
quote:
Rataplan schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:10:
[...]
Als je een upgradebare oudere versie hebt dus wel, ja ;)
Dus alleen als je Vista hebt waar je vanaf kan upgraden, moet je 120 euro betalen, anders 200? Beetje vreemd, aangezien dat, zoals eerder aangegeven, niet te controleren is dat je een upgrade of retail nodig hebt. Het blijft vreemd staan, aan het begin van het artikel gaat het over gelijke prijzen retail en upgrade voor Europeanen, om later alsnog verschil te maken. MS is weer eens lekker duidelijk.

Spekkies | Commandline FTW

• Barleone
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-11 15:56
'simpelweg' bij 2 verschillende verkopers je OEM vista licentie van je laptopje laten zien.
ka-ching: je houdt 160 euri in the pocket.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

quote:
Hero Of Time schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:40:
[...]

Dus alleen als je Vista hebt waar je vanaf kan upgraden, moet je 120 euro betalen, anders 200? Beetje vreemd, aangezien dat, zoals eerder aangegeven, niet te controleren is dat je een upgrade of retail nodig hebt. Het blijft vreemd staan, aan het begin van het artikel gaat het over gelijke prijzen retail en upgrade voor Europeanen, om later alsnog verschil te maken. MS is weer eens lekker duidelijk.
quote:
Europeanen die willen upgraden, krijgen een retailversie voor de prijs van een upgrade-licentie.
Duidelijker kan ik het niet maken: MS verstrekt aan upgraders een retailexemplaar. Het is niet zo dat de upgrade-versie en de retailversie even duur zijn, het is zo dat de twee versies identiek zijn.

En dat dat wat warrig is, tsja :)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True